yazilimci21
Üye
- Kayıt
- 1 Ağustos 2010
- Mesaj
- 38
- Tepki
- 0
1. Örnek şuanki saat'i gösterelim(Console Application)
Açıklamalar
using System;< System uzayını tanımlayarak heryerde System.Console.WriteLine yazmak yerine sadece Console.WriteLine yazmamız yeterli oluyor yani System uzayını yazımıza deklare ediyoruz.
namespace saat << isim uzayı özelliği bu özelliğin bize kazandırdığı 100 adet dosyamız bile olsa hepsine namespace saat isim uzayını girdiğimiz zaman bunların hepsinin saat projesine ait olduğunu söylemekteyiz.
private << Özel alan sadece bu dosyada bir komut başka yerde kullanmıyacağım
public << Özel olmayan alan tüm proje(ler)de kullanılacaktır.
static << Sabit değişmeyen anlamında
int osaniye; << int(Integer) yani sayi değişkeni oluşturuyoruz.
void << Fonksiyon bu tip tanımlayıcılar genelde içerilerinde çağırıldıkları anda çalıştıracakları kodlarla bulunurlar çağırılmadan işlem görmezler.
Main() << Console proğramlarında ana işlem döngüsünün başlangıç noktası yani proğram çalıştırıldığı anda bu fonsiyonu beraberinde çağırır.
if (osaniye < DateTime.Now.Second || DateTime.Now.Second == 0)/*Eğer osaniye küçükse şuanki saniyeden yada şuanki saniye 0'a eşitse aşağıdaki işlemleri yap*/
osaniye = DateTime.Now.Second;/*Şuanki zamanı osaniye sayi değişkenine ata*/
Console.Clear();/*Console ekranını temizle*/
Console.WriteLine("Şuan Saat : {0:1:2}:{1}:{2}", DateTime.Now.Hour, DateTime.Now.Minute, DateTime.Now.Second);/*Şuanki zaman dilimi içerinde bulunan Hour(Saat) Minute(Dakika) Second(Saniye) değişkenlerine sırasıyla {0} {1} {2} değerleri vererek "Şuan Saat : " değişkeninin yanına ata.
Buradaki ilk dersim itiraf etmek gerekirse acemice oldu ama yararlı olduğunu sanıyorum
Kod:
[SIZE=2][COLOR=#0000ff]using[/COLOR][/SIZE] System;
[SIZE=2][COLOR=#0000ff]namespace[/COLOR][/SIZE] saat
{
[SIZE=2][COLOR=#0000ff]class [/COLOR][/SIZE][SIZE=2][COLOR=#2b91af]goster
[/COLOR][/SIZE]{
[SIZE=2][COLOR=#0000ff]private static [/COLOR][/SIZE][SIZE=2][COLOR=#0000ff]int[/COLOR][/SIZE] osaniye;
[SIZE=2][COLOR=#0000ff]public static [/COLOR][/SIZE][SIZE=2][COLOR=#0000ff]void[/COLOR][/SIZE] Main()
{
[SIZE=2][COLOR=#0000ff]while[/COLOR][/SIZE] ([SIZE=2][COLOR=#0000ff]true[/COLOR][/SIZE])
{
[SIZE=2][COLOR=#0000ff]if[/COLOR][/SIZE] (osaniye < [SIZE=2][COLOR=#2b91af]DateTime[/COLOR][/SIZE].Now.Second || [SIZE=2][COLOR=#2b91af]DateTime[/COLOR][/SIZE].Now.Second == 0)
{
osaniye = [SIZE=2][COLOR=#2b91af]DateTime[/COLOR][/SIZE].Now.Second;
[SIZE=2][COLOR=#2b91af]Console[/COLOR][/SIZE].Clear();
[SIZE=2][COLOR=#2b91af]Console[/COLOR][/SIZE].WriteLine([SIZE=2][COLOR=#a31515]"Şuan saat : {0}:{1}:{2}"[/COLOR][/SIZE], [SIZE=2][COLOR=#2b91af]DateTime[/COLOR][/SIZE].Now.Hour, [SIZE=2][COLOR=#2b91af]DateTime[/COLOR][/SIZE].Now.Minute, [SIZE=2][COLOR=#2b91af]DateTime[/COLOR][/SIZE].Now.Second);
}
}
}
}
}
using System;< System uzayını tanımlayarak heryerde System.Console.WriteLine yazmak yerine sadece Console.WriteLine yazmamız yeterli oluyor yani System uzayını yazımıza deklare ediyoruz.
namespace saat << isim uzayı özelliği bu özelliğin bize kazandırdığı 100 adet dosyamız bile olsa hepsine namespace saat isim uzayını girdiğimiz zaman bunların hepsinin saat projesine ait olduğunu söylemekteyiz.
private << Özel alan sadece bu dosyada bir komut başka yerde kullanmıyacağım
public << Özel olmayan alan tüm proje(ler)de kullanılacaktır.
static << Sabit değişmeyen anlamında
int osaniye; << int(Integer) yani sayi değişkeni oluşturuyoruz.
void << Fonksiyon bu tip tanımlayıcılar genelde içerilerinde çağırıldıkları anda çalıştıracakları kodlarla bulunurlar çağırılmadan işlem görmezler.
Main() << Console proğramlarında ana işlem döngüsünün başlangıç noktası yani proğram çalıştırıldığı anda bu fonsiyonu beraberinde çağırır.
if (osaniye < DateTime.Now.Second || DateTime.Now.Second == 0)/*Eğer osaniye küçükse şuanki saniyeden yada şuanki saniye 0'a eşitse aşağıdaki işlemleri yap*/
osaniye = DateTime.Now.Second;/*Şuanki zamanı osaniye sayi değişkenine ata*/
Console.Clear();/*Console ekranını temizle*/
Console.WriteLine("Şuan Saat : {0:1:2}:{1}:{2}", DateTime.Now.Hour, DateTime.Now.Minute, DateTime.Now.Second);/*Şuanki zaman dilimi içerinde bulunan Hour(Saat) Minute(Dakika) Second(Saniye) değişkenlerine sırasıyla {0} {1} {2} değerleri vererek "Şuan Saat : " değişkeninin yanına ata.
Buradaki ilk dersim itiraf etmek gerekirse acemice oldu ama yararlı olduğunu sanıyorum