Yusuf Alper
Üye
- Kayıt
- 15 Kasım 2008
- Mesaj
- 321
- Tepki
- 10
Afilisinden bir 'LOGO' yap bize!
Sevim Şentürk - 05.03.2011
Logo tasarlamak, ona kurumsal kimlik kazandırıp hedef kitleye kabul ettirmek zor iş. Yıllar sonra değiştirmeye kalkmak ise bir o kadar cesaret istiyor. Bu nedenle firmalar logo değişikliğini reklam kampanyalarıyla duyuruyor. Yakın zamanda Samanyolu TV ve Digiturk yenilik yaptı. Profesyonel logolar, Truva atı gibi zihinlere giriyor, rengi ve şekliyle markanın olumlu özelliklerini çağırıyor.
Bir insanı anlatmak için çoğu zaman giydiği kıyafete bakmak yeterlidir. Logolar da, markalar için öyledir. Firmanın anlatmak istediğini bir çırpıda haykırır. Misyonunun, vizyonunun, kurumsal kimliğinin kıyafetidir. Grafik tasarımcılara göre ise az şeyle çok şey anlatmak, insanların zihinde markanın yer edinebilmesini sağlamaktır. Zira, ilaçtan giyim sektörüne dünyaca ünlü pek çok firmada haklarında yazılanlardan çok, logolarıyla yer etmiştir zihinlerde. Michelin, Nike, Mercedes-Benz, Aspirin, Audı, Apple gibi...
Bu yüzden, görselliğin büyük önem kazandığı çağımızda, markaların kendilerini en iyi anlatan bir logoyu bulma konusunda çabaları da haliyle arttı son yıllarda. Birçok firma logolarını değiştiriyor ve modernize ediyor. Yakın geçmişte Hilton, Mazda, Fiat, Ford, Canon ve Xerox gibi global markalar bu harekete katılanlar arasında.
Türk markaları da geri kalmadı bu durumdan. Mesela Arçelik. 8 yıl önce 40 yıllık logosunu; Mobil, Xerox, PanAm, NBC gibi dünyanın en ünlü markaların logolarını tasarlayan Ivan Chermayeff'in çizdiği bugünkü haliyle değiştirmişti. Bunun için de takriben 1,5 milyon lira para harcadığı konuşulmuştu o dönemlerde. Onun yanında Lassa, Eczacıbaşı, Yapı Kredi gibi markalar da logosuna el atan firmalar arasına girdi. Albaraka, Piyale, Tüpraş, Vestel ve Şeker Piliç de global sürece ayak uydurdu ve logolarını güncelledi. Ama en çarpıcı açıklama, iki yıl önce, gıda sektöründe ciddi büyüme elde eden Şeker Piliç Genel Müdür yardımcısı Emre Bor'dan geldi. Bor, her geçen yıl cirolarının arttığını ve buna mukabil markaya yatırım adına logolarını yenilediklerini söyledi. Ayrıca, logo değişiminin 2 milyon liraya mal olduğunu ifade etti.
Seyircisinin karşısına yeni yüzüyle çıkan Samanyolu TV ile ekranlarda sık sık reklamlarına rastladığımız Digiturk değişikliği logolarına yansıtan en son markalar oldu. Yeni yayın dönemine yarışmalar, belgeseller, diziler, programlarla sıkı bir giriş yapan Samanyolu TV, bu yenilenmeyi logosuyla da gösterdi seyircisine. Programlar Koordinatörü Murat Keskin durumu, "Samanyolu Televizyonu zaten büyük bir değişim ve gelişime girmişti. Logosunu yenilemesi de bunun bir parçası. Böylece daha dinamik bir yapıya kavuşacağımıza inanıyoruz. Hedef kitlemizi de artırmak istiyoruz." sözleriyle ifade ediyor. Digiturk de müşterilerine sundukları hizmet kalitesini görünür kılmak amacıyla yeni logoya geçildiği yönünde bir açıklama yaptı.
Bu aşamadan sonra asıl merak edilen ise firmaların markalaşma yolunda attığı bu adımın arka planı... Logo hakikaten markaların önemsediği, milyon dolarlar harcadığı kadar var mı mesela? Yahut markalar neden logo değiştirir? Logo yaptırmanın maliyeti nedir? Bir logo tasarlanırken nelere dikkat edilir? Bütün bu soruların cevabını akılda yer eden çizimleri yapanlar ve sektörü bilenler verdi. s.senturk@zaman.com.tr
***
Maksat kurumsal kimlik, logo bahane
***
Logo kutsal değil, profesyoneldir
Bir logo nelere mal olur?
***
Eskiyen logo değişmelidir?
***
Logo nasıl olmalıdır?
ZAMAN
05.03.2011
Kaynak Link