Baskı sonrası sıkıntı yaşıyoruz.

Arsenal

Üye
Kayıt
8 Aralık 2010
Mesaj
155
Tepki
0
Arkadaşlar öncelikle benim en büyük 2 problemim var.
birincisi : bu sektörde hiç tecrübesi olmayan patronum
ikincisi : bizim dikkatsizliğimiz.

Problemimiz şu : bir tasarımı yapıp müşteriye onaylatıyoruz fakat iş baskıdan çıktıktan sonra
müşteri ya ama bu benim numaram değil bir harf ve rakam hatası iş çöpe gidiyor.
Bilmek istediğim şu işi defalarca kontrol etmemize rağmen ve müşteriye onaylatmamıza rağmen ki, dijitalini müşteriye gönderiyoruz.

Burda kimin hatası var onaylayan müşterinin mi yoksa bizim mi ? :eek:
artık çok üzülüyorum o kadar emek harcıyorum gözlerimin nuru gidiyor, baskı sonrası bu sıkıntıları yaşamak beni çok üzüyor:eek::eek:
 
Kayıt
12 Aralık 2010
Mesaj
374
Tepki
5
eğer müşterinize gönderdiğiniz dijital nüsa ile baskıdan çıkan nüsa birbirini tutmuyor ise problemin sizde olduğu kesin.

matbada iş baskısı sırasında yüksek ihtimalle verilerin yer değişmesi gibi durumların olmayacağını düşünüyorum renk hatası çıkar, kesim hatası çıkar ama veri hatası çıkmaz.

benim düşüncem sizler matbaaya hemen göndermeden önce bir hata yapıyorsunuz ama ne yapıyorsunuz orasını bilemiyorum :)
 

Hasan Güner

.com
Bronz Üye
Kayıt
14 Şubat 2009
Mesaj
3.128
Tepki
45
harf ve rakam hatalarını abartısız 2 sene yaptım :D
onu çözmenin tek bir yöntemi var işi hazırla kontrolünü
ne sen yap ne de müşteri yapsın konuyla alakası olmayan birini bul
müşteri metinleri okumaz renge şekle biçime bakar
ben düğün davetiyesinin okeyini veren ve basıldıktan sonra
burada benim adım yazmıyor diyen müşteriler gördüm :D
farklı bir göz sorunu çözmede etkindir
ben hiçbir zaman kendi yazım hatamı bulamıyorum
bir çıktı alıp ofisteki diğer kişilere veriyorum
 
Kayıt
12 Aralık 2010
Mesaj
374
Tepki
5
@Hasan Güner

Çok haklısın dostum tasarımcı kendi hatasını nadiren görür. 3. bir göz her zaman en iyi çözümdür.
 

Arzu ULUIRMAK

Art Director
Kayıt
22 Nisan 2008
Mesaj
993
Tepki
14
Evet arkadaşlar size katılıyorum. İşin hatasız çıkmaması için.

1_ İşin dizgisini yaparsken maksimum dikkat (Harfleri gerekirse heceleyerek okumak ve aynı anda kontrolü yapmak)

2_ Müşteriye onay eskisizini yollarken üzerine bir forum zımbalak ve bu forumda buradaki harf hatalarından firmamız sorumlu değildir. Okudum hatasız buldum onayladım, imza... vs...

3_ Kesinlikle 3. bir gözün kontrol etmesi, grafiker kendi yazdığını doğru algılar ve yüzkerede baksa hatayı göremez.

(Her işte ozalit almaktada fayda var)
 

Arsenal

Üye
Kayıt
8 Aralık 2010
Mesaj
155
Tepki
0
@Zeki KAYNAK

bir kere yazdıklarımı iyi okumadığınız kesin ben orda dijitalden çıkanla matbaadan çıkan bir birlerini tutmuyor demiyorum aynen tutuyor sorun şurda müşteri kendi adresinide kontrol etmeyi bilmiyor onay veriyor sorun orda zaten :(
 
Kayıt
12 Aralık 2010
Mesaj
374
Tepki
5
@Arsenal

dostum ben dediğinden öyle anladım.
şimdi senin bu uyarından sonra yukarıya çıkıp tekrar okudum ancak şimdiki açıklamanı okumasaydım eğer yine aynı şeyi anlardım. bu konuda polemiğe girecek değilim olabilir böyle basit şeyler :)
kusura bakma diyelim
 
Kayıt
23 Mart 2011
Mesaj
109
Tepki
0
Selamlar... müşteri asla ve asla işin üzerindeki yazıları okumaz..sadece ilk algıladığında ne görürse ona bakar. Bu hisleri doğrultusunda onay verir. Baskı eline geldiğinde bu olmamış demek müşterinin ağzından çıkabilecek en kolay cümledir. Takdir etmek ise o kadar kolay ifade edilmez..

Çalışmanın üzerinde bir metin varsa bu metni asla ve asla çalışmayı yapan kişi kontrol etmemeli.. Yaptığımız çalışmaya ne kadar dikkatli bakarsak bakalım hatayı görme yüzdemiz oldukça düşüktür. Başkasına verirsiniz o da dikkatli değildir, okur geçer. Sizde ona güvenip işi baskıya gönderirsiniz. Defalarca başıma geldi. Gerek mail yoluyla gerekse yanımda ok aldığım işin bazen yazı kısmı bazende genel tasarımında bu olmamış diye arıza çıkarıldığına tanık oldum.

İnsan gözünün gördüğüne yanlış der mi ? Dememesi lazım.

Bence siz dostum, öncelikle işlerinizi panik ve acele olarak yapıyorsanız yapmayın. Herkesin işi çuvala girmiştir, yok antetlisi kalmamıştır yok etiketi bitmiştir yok efendim yüklemesi vardır. İşin acilen yetiştirilmesi gerekir anlarım bunu ama işi yapacak ekip; grafikerinden paketleyenine kadar harala hurala işe saldırırsa o işten kimseye hayır gelmez...Benim tavsiyem acil işi yetiştirirken bile sakinliğinizi korumanızdır. Bu sizin daha dikkatli olmanızı sağlayacaktır.
 

Arsenal

Üye
Kayıt
8 Aralık 2010
Mesaj
155
Tepki
0
@Nitrogenius

Söylediklerinize katılmamak elde değil ama takdir ederseniz çok zor bir durum evet acele ediyoruz bazen doğru ve hatalarda bundan kaynaklanıyor ama anlamadığım nokta şu tamamda örnek veriyorum, 16 sayfalık bir çalışma yaptık grafikten çok yazı var, ya'ni ben kontrol ediyorum arkadaşlarda ediyor 2 kişi ama baskıda harf hatası olarak bize geri dönüyor..

ama bu işin bir prosedürü olması gerekiyor, Rusya'da bir arkadaşım var 8 yıldır bu sektörde onun dediklerine göre Rusya'da her bir ajansta CORRECTOR denilen eleman olurmuş grafiker işi tasarladıktan sonra bu arkadaşa verirlermiş ve gerekli kontrolu yaparmış.
Dikkat Dikkat ama bir yere kadar Dikkat demek istediğim Arzu hanımında ifade ettiği gibi bir çözüm müşteriye imzalatmak ama her müşteriyede bunu uyguluyamıyoruz..:eek:
 

Threebudha

Uzman Üye
Uzman Üye
Kayıt
8 Haziran 2011
Mesaj
180
Tepki
17
Konunun üzerinden çok zaman geçmiş ama ben yeni gördüm :). Bu çok genel bir problemdir her zaman ve burada kusur sadece ve sadece müşteridedir çünkü zaten yapılan çalışma "bir hata var mı yok mu?" maksadıyla kontrol edilmesi için gönderilmiştir. Özellikle yapılan çalışmada metnin çok olması müşterinin daha titiz davranması için elzemdir. Kendi yaptığım bir hatadan örnek vermem gerekirse yıllar önce vizyona girecek bir filmin afiş çalışmasını yaparken filmin oscar'a aday olmasıyla son anda afişe "5 dalda oscar adayı" yazısı eklendi. Çalışmayı yapıp onaya gönderdim (görüldüğü gibi uzun bir metin değil) iş onaylandı, basıldı ve sinemalara dağıtıldı. Yaklaşık 1 hafta kadar sonra firmadan arayarak afişteki "oscar" ibaresinin yanlış yazıldığı söylendi. Ben işi aceleyle hazırlarken "oscar" yerine "oskar" yazmıştım ve iş bu şekilde onaylanmıştı.

Sonuç olarak işin grafik hazırlığını yapanlar her zaman için hata yapacaktır çünkü bu işin doğasında bu var ama bunu asgari düzeye çekecek önlemler alabiliriz, ben kendim şöyle bir yöntem geliştirmiştim. İşi hazırladıktan sonra onaya gönderirken özellikle 1-2 yerde yazım yanlışları yapıyordum eğer müşteri işi onaylarsa kendisine "şimdi fark ettim şurayı şöyle yanlış yapmışım düzeltiyorum" diyordum o'da şaşırarak bir "aaa" yaptıktan sonra bir daha onaya gönderdiğim bütün işlerde işi üstünden iki kez geçiyordu. :D
 
Yukarı Alt