Endüstriyel tasarım yapmanın prensipleri nelerdir?

saf fas

Üye
Kayıt
19 Aralık 2013
Mesaj
1
Tepki
1
merhabalar, Tasarımla yeni ilgilenmeye başladım endüstriyel tasarıma merak saldım araba tasarımları araba motor bina vb. şeylerin görüntüleri gözüme geliyor fakat el becerim yok ve teknikleri bilmiyorum nereden başlamalıyım...
el ile çizimden bahsediyorum photoshop vb. programlar için değil ve el yüz ayak falan değil endüstriyel şeyler çizmek istiyorum bunların kuralları nelerdir bir arabanını spor gözükmesi için ne gerekir ya da hızlı gözükmesi için vs. üniversitede hangi derslerde bu bilgiler verilir ...
yazılı kaynak önerirseniz çok iyi olur
 

muratamam

Yazar
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
479
Tepki
364
Öncelikle Belker'in kulakları küpe sözünü hatırlatmalıyız:
"Çizmeyi öğrenmek gerçekten uzun yıllar alıyor, çizimi düşünmeyi bırakıp tasarımı düşünmek. Ancak o zaman gerçekten fikirler üzerinde yoğunlaşılıyor. 'Nasıl çiziyorsunuz? Ne kullanıyorsunuz?' diye bir sürü e-mail alıyorum. Eğer güzel çizime odaklanırsanız tüm tasarımı unutursunuz. Bu tehlikelidir.”
http://haraldbelker.com/

"Bugünlerde öğrencilerime sık sık şunu hatırlatıyorum; birçok kişi çok çok iyi çizim yapıyor ve rekabet daha da artıyor, ancak fark yaratacak olan şey yaratıcılığınızdır."
http://www.dijimecmua.com/flash/index.php?id=1003&page=96
http://cardesignprofessional.wordpress.com/

https://www.grafikerler.org/konu/neden-hemencecik-olmuyor-yaa.38980/page-2#post-204454

Yaşlılar ve engelliler için özel ürün yapmaya çalışmayın
Yaşlılar ve engelliler için özel ürün yapmaya çalışmayın, yaptığınız her ürünü engelli ve yaşıların kullanacağı şekilde tasarlayın. Alım güçlerinin azlığından dolayı ve tüm kullanıcılar arasında bir azınlık oldukları için üreticiler hep yaşlıları ve engellileri ihmal ederler. Bu durumda sizin “ben engelliler için bir ürün yapıyorum” önerisi firmalar tarafından geri çevrilebilir. Siz yaptığınız tüm ürünleri engelliler ve yaşlıları da düşünerek tasarlayın.
Bir ürünü bir yaşlının kullanabiliyor olması, o ürünün iyi bir tasarım olduğunun kanıtıdır. Eğer yaşlı bir insan elektronik bir ürünü kullanabiliyorsa o ürün tüm insanların kullanabileceği kadar yalın ve basittir demektir. Eğer bir ürünün üzerindeki yazıları yaşlılar görebiliyorsa onu tüm insanlar görebilecektir demektir. Eğer bir ürünü sağ kolu olmayan bir insan kullanabiliyorsa o ürünü sağ eli tam olarak çalışmayan biri de kullanabilecektir demektir.

http://www.necidesign.com/fikir-gelistirme-surecine-iliskin-bazi-notlar


Sonrasında dikkatle incelemelisiniz:

Eskizler, renderlere göre daha uzun ömürlüdür
Yaptığınız tasarımların teknolojileri belirli bir süre sonra eskiyebilir. Zamanla yaptığınız ürünlerin daha iyileri piyasaya çıkabilir, yaptığınız renderleri belirli bir süre sonra gözünüze kötü görünebilir. Ama kaliteli bir eskiz sunumunun değeri hiçbir zaman kaybolmayacaktır.
http://www.carbodydesign.com/gallery/2013/08/volvo-concept-coupe/44/

Eskizlerinizi düzgün perspektifler üzerine oluşturun
Düzgün perspektif üzerine oturmayan eskizler çocuksu görünür, etkileyici olmazlar.

Eğer eskizlerin perspektiflerinden emin olamıyorsanız kendinize önce kılavuz perspektif çizgileri oluşturun. Sonra çiziminizi bu kılavuzların üzerinde oturtun. Eskizlerinizin daha gerçekçi görünmesi için isometrik perspektif yerine nokta kaçışlı perspektif kullanın.
http://www.motorlegend.com/histoire-automobile/ken-okuyama/ferrari-rossa/6,14991,14994.html
http://www.simkom.com/sketchsite/image.php?id=117009904804925
http://www.simkom.com/sketchsite/image.php?id=131667137103027
http://www.simkom.com/sketchsite/image.php?id=121145192818952

Eskiz sunumları, render sunumları kadar vurucu olmalıdır
Bir eskiz sunumu ile render sunumunu yan yana koyduğunuzda eskiz sunumu en az modelleme sunumu kadar etkileyici olmalıdır.

Yaptığınız eskiz sizi heycanlandırmalıdır. Eğer siz yaptığınız eskizden heyecan duymuyorsanız başkasının da etkilenmesini bekleyemezsiniz.

Eskiz ve kolaj
Eskiz sunumlarınızda kolaj tekniğini kullanabilirsiniz yani yaptığınız karakalem eskiz ile dışarıdan aldığınız bir görüntüğü birleştirebilirsiniz ama dikkatli olun, yaptığınız kolaj eskizinizi söndürmesin ya da eskizinizin önüne geçmesin. Eskizler ile görüntülerin çizgi dilleri olabildiğince yakın olmalıdır. Eğer diller yakın değilse kestiğiniz görüntülerin üzerinden karakalem ile geçerek eskizleştirin ve elde ettiğiniz yeni karakalem görüntüğü kullanın ya da karakalem ile görüntünün etrafından geçerek silüet şeklinde kullanın. Böylece iki farklı görüntü aynı dile sahip olacaktır.

Eskizlerde renk kullanımı
Eskiz yaparken renk kullanmak zorunda değilsiniz. Eğer mutlaka kullanacaksanız gerçekçi bir görüntü elde etme konusunda bir iddianız var demektir. Bu durumda renklendirdiğiniz eskiz, renksiz halinden daha gerçekçi olmalıdır. Yüzeyler üzerinde yansımalar, kırılmalar, parlamalar görülmelidir. Renkleri, boyama kitabı doldurur gibi kullanmayın.
http://images.planeterenault.com/mullersy.13918_HD_ren2007TwingoII.JPG
http://www.youtube.com/watch?v=w4uJpHaHZTc

Eskizlerde el ve insan figürleri kullanımı
Eskizlerinizde el ve insan figürleri kullanımı, eskizlerin anlatımını zenginleştirir. Ama figürleriniz gerçekçi olsun. Çöp adam çizmeyin. Çöp adam çizmek eskizinizi basitleştirir.
http://danielsimon.com/sketchbook/
http://pichost.me/1401125/
http://www.simkom.com/sketchsite/image.php?id=124842170032559
http://emrahelmasli.tumblr.com/post/63473120666/lunartek-fighter-c-emrah-elmasli-2013-here-is-a

Eskizlerde yazı kullanımı
Eskizlerinizin üzerine mümkünse açıklama notu düşmeyin. Eskiz mümkün olduğunca kendi kendini anlatabilmelidir. Üründe anlatılması gereken bir senaryo varsa bunu storyboard tekniği ile açıklayın. Eğer mutlaka bir yazı olması gerekiyorsa, yazdığınız yazı ürün eskizinin önüne geçmemelidir. Bunu hem yazının büyüklüğü hem de tonu ile ayarlayın.

Eskizlerinizin üzerine isim ve tarih eklemeyi unutmayın

http://www.necidesign.com/eskiz-sunumlari-uzerine/

http://www.youtube.com/drivenmavens
http://vimeo.com/18323230

http://www.youtube.com/scottrobertsondesign

http://www.youtube.com/SangwonSeok/
http://www.youtube.com/FZDSCHOOL

http://www.autodestruct.com/thumbwar.htm

Ayrıca:
https://www.grafikerler.org/konu/endustri-urunleri-tasarimi-hakkinda-bilgi.31935/
https://www.grafikerler.org/konu/turklerin-ar-gesi-arakla-getir-dr-hakan-gursu.37970/
https://www.grafikerler.org/konu/konsept-produksiyon-tasarimina-dair.38055/

http://www.idsketching.com/
http://www.simkom.com/sketchsite/
 

muratamam

Yazar
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
479
Tepki
364
Muhakkak tanınması gereken bir isim:

Volkswagen’in tüm modellerinin tasarımından sorumlu olan Walter de Silva, İtalya Endüstri Ürünleri Tasarımı Birliği (ADI) tarafından verilen “Altın Pusula Ödülü”nü aldı. 2007’den beri Volkswagen Grubu’nun baş tasarımcısı olan Silva, Yeni Golf, Jetta, Passat ve Polo’yu da tasarladı
Volkswagen’in 2007’den beri satışa sunduğu tüm modellerinin tasarımından sorumlu olan Walter de Silva, bağımsız uluslar arası tasarımcılardan oluşan bir jüri tarafından “Altın Pusula Ödülü”ne layık görüldü. Ödülü veren İtalya Endüstri Ürünleri Tasarımı Birliği (ADI), Silva’nın “İtalyan tasarımının tartışmasız temsilcisi” olduğunu duyurdu. 1952 yılından beri verilen ve dünyanın en prestijli tasarım ödüllerinden biri olan Altın Pusula Ödülü, tasarım dalında araştırma, üretim ve eğitim profesyonellerine veriliyor.
2007 yılından beri Volkswagen Grubu’nun baş tasarımcısı olan Walter de Silva, markanın tüm modellerinin tasarımından ve tasarımının geliştirilmesinden sorumlu. Tüm dünyada satış rekorları kıran Volkswagen Binek Araç’ın Jetta (2010), Passat (2010), Polo (2009) ve Golf’ü (2008) de onun eseri. 40 yıllık bir kariyere sahip olan Silva, dünyanın en iyi tasarımcıları arasında yer alıyor.


http://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/autodesign-walter-de-silva-im-portrait-1862065.html

 

muratamam

Yazar
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
479
Tepki
364
Süreçler:
(Buna benzer bir modelist defteri gerekli)

Karim Habib:
Bu işlerde iki ana malzeme vardır; kalem ve kağıt. Çoğu zaman iyi fikirler, kağıttaki ufak bir karalama detayından ortaya çıkar. Hani bilirsiniz, meşhur eskizler vardır ya hızlıca peçeteye çizilmiş...
Çizerken pek sonuca odaklanmazsınız. Kafanızda bir fikir vardır, onu bir an önce görmek ister ve hızlıca çizersiniz. İşte güzel işler böyle çıkar...


 
Son düzenleme:
Yukarı Alt