Merhaba,
Forum içinde gezinirken, tesadüfen bu konuya rastladım.
Mesajları tek tek okudum.
Maalesef verilen bilgilerin yanlışlığı karşısında şaşırmadım desem yalan olur.
Arkadaşlar,
Freehand programı, hala iş yapan programdır. Hele hele Mac ortamında Illustrator'e henüz ısınamamış grafikerler, Freehand'i hararetle kullanmaya devam etmektedirler. Bence de, Freehand'ın ölüsü bile en az iki yıl daha iş yapacaktır.
Bu öngörüden hareketle, mademki Freehand'in ciddi olarak pek çok kullanıcısı var, o zaman bilgilerimizi güçlendirmeye de dikkat etmeliyiz.
Konuya dönecek olursak, bir yıl önce yazılmış bu konu başlığı altında, Freehand'de açık uclu nesnelere dolgu verilmesi ele alınmış. Yaşar Bey konunun kenarından teğet geçmiş. Bildiği kadarıyla mütevazi şekilde açıklamaya çalışmış. Bu haliyle bile, kendisine gecikmiş bir teşükkürü göndermek isterim.
Fakat gelen diğer mesajlarda;
Freehand'in böyle bir yeteneği yoktur diyen bir arkadaşımız kelimenin tam anlamıyla "sallamış!"
Eğer konuyu bilmiyorsak, göstereceğimiz tevazu, bilgisizliği birazcık gizleyecektir. Ama konuya iddiayla yaklaşmak, cehaletin cesareti olarak tanımlanacaktır.
Freehand programında ucu açık nesnelere tabii ki dolgu verilebilir. Bunun için yapmanız gereken, Edit>Preferences...den Object sekmesi içindeki "Show fill for new open path" satırının başındaki kutucuğa işaret koymaktır.
Artık bundan sonra çizeceğiniz bütün açık uçlu nesnelere rahatlıkla dolgu verebilirsiniz.
Burada dikkat etmeniz gereken, bundan sonraki nesnelere bu özelliği uygulamanızdır. Daha önce acık uclu cizdiğiniz ve dolgu verdiğiniz nesneler, hala dolgusuz görünecektir. Ama artık bundan sonra çizeceğiniz açık uclu nesneler, dolgulu görünecektir.
Şimdi "yaşasın doğru bilgi!" dediğnizi duyar gibi oldum.
Herkese başarılar.
Tuncer ÖZKAN