- Kayıt
- 14 Şubat 2009
- Mesaj
- 3.128
- Tepki
- 45
Bundan üç ay önce, BP’nin çevreyi kirleten imajına daha uygun olacak yeni bir logo tasarımı yarışması başlatan Greenpeace, yarışmasına toplam 2000 başvuru oldu, Flickr sayfası 2.000.000’un üzerinde ziyaretçi aldı, 25.000’in üzerinde kişi aday logolara oy verdi. Ve sonunda, BP için en uygun olduğuna karar verilen logo seçildi. Greenpeace’in şimdiki amacı ise bu logoyu olabildiğince çok kişiye yayarak, bilinci artırmak.
Greenpeace’in sitesinde yarışmanın gerekçesi ve hedefleri şöyle anlatılıyor;
BP gibi bir petrol devinin tanıtım bütçesine sahip olmayabiliriz belki ama bu yeni logoyu olabildiğince yaymak için yeterince destekçimiz ve fikirlerimiz var. Bu yarışma sadece eğlence olsun diye yapılmadı. BP, temiz enerjiye yatırım yaptığını iddia ederek yeni logosu ve sloganıyla "yeşil badana" yapıyordu. Bu logo yarışması, felaket unutulmadan BP'nin ikiyüzlülüğünü ortaya çıkması ve daha çok insan tarafından bilinmesi için düzenlendi.
Meksika Körfezi'nde yaşanan felaketin sorumlusu olan BP, çok riskli petrol yatırımlarına dünyanın farklı yerlerinde de devam ediyor. Kanada'da bulunan katranlı kumul alanlarında klasik petrol çıkarma yöntemlerinden kat kat daha masraflı ve enerji harcayan bir yöntem ve Angola, Libya ve Kuzey Kutbu'nda denizlerden petrol çıkarma çalışmaları bu riskli yatırımlar arasında.
Deepwater Horizon felaketi şirketin petrolün ötesine geçmesi için bir uyarı olması gerekirdi. Ama BP uyarılara kulak vermiyor.
Bu yüzden bugün sizden BP'nin "yeni" logosunu olabildiğince yaymanızı istiyoruz. Hemen yapabileceğiniz iki şey var:
1. Yeni logoyu Facebook gibi sitelerde profil resminiz yapın.
2. Yeni logonun çıktısını alıp, çok sayıda insanın görebileceği yerlere yapıştırın.
Petrole olan bağımlılığın önüne hep birlikte geçebiliriz.
Greenpeace’in ilginç yarışmasını kazanan ise Fransa’dan yarışmaya katılan Laurent Hunziker oldu. İşte logo çalışmasıyla ilgili diğer bilgiler;
Tasarım: Laurent Hunziker
Ülke: Fransa
Websitesi: laurent.images.online.fr
Aldığı oy: 16.463
Fikrin ortaya çıkışı: "Logodaki silueti, petrole bulanmış, panik halindeki bir kuşun etkileyici bir resminden esinlenerek yaptım, onun yaşadığı acı, yaşanan trajik olaylardan sonra dünyamıza neler olduğunun güçlü bir göstergesi"
Greenpeace’in çarpıcı yarışması sonucunda kazanan logonun duyurulmasında kısa bir süre sonra, konu sosyal medyada da hızla yayıldı. Pek çok lifestream ve blogda ele alınan konu, önümüzdeki günlerde daha da çok tartışılacak gibi görünüyor.
Grafikhaber.net