- Kayıt
- 14 Ocak 2012
- Mesaj
- 4.332
- Tepki
- 1.051
* Sizce logo tasarımlarıyla liste başında olan grafik tasarımcıların sırrı ne?
* Tasarımlarını nasıl gerçekleştiriyorlar?
* Hangi aşamaları izliyorlar?
Günümüzün popüler logo tasarımcılarının izinden gitmek isteyenler için bu makaleyi derledik ve de mutlaka okumanızı öneririz.
İşte Popüler tasarımcıların logo tasarım aşamaları:
1- Brif
2- Araştırma
3- Görsel araştırma
4- Taslak ve konsept oluşturma
5- Yansıma
6- Konumlandırma
7- Sunum
8- Kutlama
* Brif:
Tasarımcıların neredeyse çoğu müşteriden gelen ilk bilgi toplamının işin en önemli aşaması olduğu konusunda birleşirler. İster yüz yüze yapılan görüşme olsun, ister doldurulan bir soru-cevap formu. İlk aşamada yapmanız gereken şey bir tasarım brifi oluşturmaktır.
Tasarımcı John Hom da bunu destekleyen şekilde konuşuyor: "Başlangıç çizgisini geçmeden önce müşterinizi adamakıllı anlamalısınız. Logo tasarımı asla karanlıkta atış yapmak değildir."
* Araştırma:
Brif kalıbını çıkardıktan sonraki en önemli aşama müşterilerinizin faaliyet alanı hakkında bilgi edinebilmektir. Başarılı logo için olmazsa olmaz aşama diyebiliriz buna. Araştırma aşaması, sektör hakkındaki genel kaynakları okumayı, bu bazen endüstrinin tarihi olabilir, rakipler hakkındaki yazıları incelemeyi içermektedir. Eğer bütçeniz varsa bunun haricinde araştırmalara da girilebilir.
* Görsel Araştırma:
Bu araştırma müşterinin işi ile ilgili değil güncel logo tasarımı üzerinedir. Burada duruş, görünüş, tarz, yaklaşım yada tutum ararız. Genellikle çok da alışık olmadığımız bir tarza ulaşmak için yaparız bunu. Tasarımcı Wendy Stamberger şöyle diyor: "Ben daha çok teknik için araştırma yaparım, neden özellikle belli bir logo kurumsal durmaktadır diye sorarım kendime ve neden bunu sevdim de diğerini sevmedim? Sektör ve buradaki rekabet konusunda belli bir kavrayışa ulaşmak için tasarımcılar bunu mutlaka yapmalıdırlar"
**Not: Bazı tasarımcılar gerçekte görsel araştırma adımını kabul etmezler. Kendi zihinsel kaynak kitaplarını kullanmayı tercih ederler. Bununla birlikte diğerlerine göre böyle yapmak bir anlamda tasarım çözümlerini sınırlamaktadır.
* Taslak ve Konsept Oluşturma:
Logo tasarım konsepti geliştirme aşaması yaratıcılığın oyuna girdiği yerdir. Burada tasarımcı logoyu, tasarımcı brifini ve araştırmalarını kullanarak yaratmalıdır. Bazı tasarımcılar taslak çizimi için bir peçete kullanırlar, bazılarının tercihi bir karalama defteridir bir diğer tasarımcı bilgisayarını kağıt gibi kullanır. Bu kişisel tercihe bağlı olmakla birlikte ilk etapta bilgisayar pek de önerilmemektedir. Konsept evresinde bir kısım tasarımcı temel olarak grafik tarzı üzerine ve görsele odaklanır diğer bir kısım ise derin bir anlam ifade etmeyi yada bir takım görsel bilmeceler ortaya koymayı dener. Bu tarz logolar ona bakanlar üzerinde büyük etki bırakırlar, tasarımcı böyle bir logo ürettiğinde doğru yolda olduğunu bilir. Bu benzersiz olacaktır, tüm kimliğe ve deneyime yeni bir boyut ekleyecektir.
* Yansıma:
Ara vermek ve az brif oluşturma ve fiziksel araştırma kadar önemli bir aşamadır. Kolayca kreatif kısır döngüye saplanıp kalabilirsiniz yada projeden sıkılabilirsiniz. Bunlar logo tasarımcılarının neden ara verdiğini açıklamaktadır. Siz dinlenirken aklınızın bir köşesinde fikirleriniz olgunlaşır ve gelişirler. Projenize tekrar geri döndüğünüzde her şeyinizle yenilenmiş olursunuz. Yine bu aşama dışarıdan görüş almak içinde en uygun olan zamanlardır.
* Konumlandırma:
Bu aşama tasarımcıların nasıl çalışacaklarına karar verdikleri yerdir. Kendilerini ya müteahhit gibi konumlarlar ve müşterilerinin istekleri doğrultusunda (Örn; müşterilerine tasarım önemi konusunda öğüt vermezler) yada kendileri ticari olarak konumlayıp uzun soluklu bir ilişki inşa ederler.
(Örn; müşterilerine tıpkı avukatlarınınyaptığı gibi yerine çözüm sunarlar). Tasarımcılar nasıl çalışmak istediklerine karar vermelidirler.
* Sunum:
Grafik Tasarımcıların müşterilerine işlerini sundukları aşama burasıdır. Burada şuna karar verilir ya logo tasarım konseptlerinden geniş bir yelpaze sunulacaktır yada sadece seçilen bir kaç tasarım. Bu değişken olan bir diğer nokta olmakla birlikte profesyonel tasarımcı sunumu 2-3 logo ile sınırlarlar.
* Kutlama:
Dünya üzerinde 75 tasarımcıyla yapılan bir araştırmaya göre, işlerin bitirilip onay alınmasının ardından tasarımcıların %31'i bunu ofiste kutlamaktadırlar, %12'si çikolatayı tercih etmekte, %22'si uykuya koşmaktadır. Diğer %35 ise sırada bekleyen logo tasarımlarını doğru adım atmaları gerektiği için kutlama yapmamaktadırlar.
12 Adet Logo Tasarım Örneği aşağıda beğeninize sunulmuştur,
Başarılı olup olmadığına siz karar verin !
.
* Tasarımlarını nasıl gerçekleştiriyorlar?
* Hangi aşamaları izliyorlar?
Günümüzün popüler logo tasarımcılarının izinden gitmek isteyenler için bu makaleyi derledik ve de mutlaka okumanızı öneririz.
İşte Popüler tasarımcıların logo tasarım aşamaları:
1- Brif
2- Araştırma
3- Görsel araştırma
4- Taslak ve konsept oluşturma
5- Yansıma
6- Konumlandırma
7- Sunum
8- Kutlama
* Brif:
Tasarımcıların neredeyse çoğu müşteriden gelen ilk bilgi toplamının işin en önemli aşaması olduğu konusunda birleşirler. İster yüz yüze yapılan görüşme olsun, ister doldurulan bir soru-cevap formu. İlk aşamada yapmanız gereken şey bir tasarım brifi oluşturmaktır.
Tasarımcı John Hom da bunu destekleyen şekilde konuşuyor: "Başlangıç çizgisini geçmeden önce müşterinizi adamakıllı anlamalısınız. Logo tasarımı asla karanlıkta atış yapmak değildir."
* Araştırma:
Brif kalıbını çıkardıktan sonraki en önemli aşama müşterilerinizin faaliyet alanı hakkında bilgi edinebilmektir. Başarılı logo için olmazsa olmaz aşama diyebiliriz buna. Araştırma aşaması, sektör hakkındaki genel kaynakları okumayı, bu bazen endüstrinin tarihi olabilir, rakipler hakkındaki yazıları incelemeyi içermektedir. Eğer bütçeniz varsa bunun haricinde araştırmalara da girilebilir.
* Görsel Araştırma:
Bu araştırma müşterinin işi ile ilgili değil güncel logo tasarımı üzerinedir. Burada duruş, görünüş, tarz, yaklaşım yada tutum ararız. Genellikle çok da alışık olmadığımız bir tarza ulaşmak için yaparız bunu. Tasarımcı Wendy Stamberger şöyle diyor: "Ben daha çok teknik için araştırma yaparım, neden özellikle belli bir logo kurumsal durmaktadır diye sorarım kendime ve neden bunu sevdim de diğerini sevmedim? Sektör ve buradaki rekabet konusunda belli bir kavrayışa ulaşmak için tasarımcılar bunu mutlaka yapmalıdırlar"
**Not: Bazı tasarımcılar gerçekte görsel araştırma adımını kabul etmezler. Kendi zihinsel kaynak kitaplarını kullanmayı tercih ederler. Bununla birlikte diğerlerine göre böyle yapmak bir anlamda tasarım çözümlerini sınırlamaktadır.
* Taslak ve Konsept Oluşturma:
Logo tasarım konsepti geliştirme aşaması yaratıcılığın oyuna girdiği yerdir. Burada tasarımcı logoyu, tasarımcı brifini ve araştırmalarını kullanarak yaratmalıdır. Bazı tasarımcılar taslak çizimi için bir peçete kullanırlar, bazılarının tercihi bir karalama defteridir bir diğer tasarımcı bilgisayarını kağıt gibi kullanır. Bu kişisel tercihe bağlı olmakla birlikte ilk etapta bilgisayar pek de önerilmemektedir. Konsept evresinde bir kısım tasarımcı temel olarak grafik tarzı üzerine ve görsele odaklanır diğer bir kısım ise derin bir anlam ifade etmeyi yada bir takım görsel bilmeceler ortaya koymayı dener. Bu tarz logolar ona bakanlar üzerinde büyük etki bırakırlar, tasarımcı böyle bir logo ürettiğinde doğru yolda olduğunu bilir. Bu benzersiz olacaktır, tüm kimliğe ve deneyime yeni bir boyut ekleyecektir.
* Yansıma:
Ara vermek ve az brif oluşturma ve fiziksel araştırma kadar önemli bir aşamadır. Kolayca kreatif kısır döngüye saplanıp kalabilirsiniz yada projeden sıkılabilirsiniz. Bunlar logo tasarımcılarının neden ara verdiğini açıklamaktadır. Siz dinlenirken aklınızın bir köşesinde fikirleriniz olgunlaşır ve gelişirler. Projenize tekrar geri döndüğünüzde her şeyinizle yenilenmiş olursunuz. Yine bu aşama dışarıdan görüş almak içinde en uygun olan zamanlardır.
* Konumlandırma:
Bu aşama tasarımcıların nasıl çalışacaklarına karar verdikleri yerdir. Kendilerini ya müteahhit gibi konumlarlar ve müşterilerinin istekleri doğrultusunda (Örn; müşterilerine tasarım önemi konusunda öğüt vermezler) yada kendileri ticari olarak konumlayıp uzun soluklu bir ilişki inşa ederler.
(Örn; müşterilerine tıpkı avukatlarınınyaptığı gibi yerine çözüm sunarlar). Tasarımcılar nasıl çalışmak istediklerine karar vermelidirler.
* Sunum:
Grafik Tasarımcıların müşterilerine işlerini sundukları aşama burasıdır. Burada şuna karar verilir ya logo tasarım konseptlerinden geniş bir yelpaze sunulacaktır yada sadece seçilen bir kaç tasarım. Bu değişken olan bir diğer nokta olmakla birlikte profesyonel tasarımcı sunumu 2-3 logo ile sınırlarlar.
* Kutlama:
Dünya üzerinde 75 tasarımcıyla yapılan bir araştırmaya göre, işlerin bitirilip onay alınmasının ardından tasarımcıların %31'i bunu ofiste kutlamaktadırlar, %12'si çikolatayı tercih etmekte, %22'si uykuya koşmaktadır. Diğer %35 ise sırada bekleyen logo tasarımlarını doğru adım atmaları gerektiği için kutlama yapmamaktadırlar.
12 Adet Logo Tasarım Örneği aşağıda beğeninize sunulmuştur,
Başarılı olup olmadığına siz karar verin !
.