Merhaba;
Bu programlar arası çalışma geçirmeyi Illustrator-Photoshop arasında yaparız genelde,yani aynı işi iki programda interaktif olarak geliştiririz.
İşte aynı şey Maya ve 3D's Max arasında da mümkün .
Tek yapmamız gereken, çalışmamız rendere hazır olduğunda Maya'ya "Send to 3Ds Max" komutunu vermek.
Aşağıdaki görselde Maya'da modellediğim örnek bir kılıcı Render için 3D's Max'e gönderdim. Buradaki tüm espri bu olayın interaktif, yani eşzamanlı olmasıdır. Böylece Maya'da modelimizi geliştirip aynı anda 3D's Max'te renderini hızlıca alabilir ve modelin finalde nasıl görüneceği hakkında fikir edinebiliriz.
(not: 1. şekilde çift ekran kullanılmıştır)
Peki render işlemini neden Maya yerine 3D's Max'te yapıyoruz ki?
Cevap basit: Maya modellemede tartışmasız en zor ve güçlü program olmasının yanında çok karmaşık komutlar zinciri içerir ancak "RENDER"de hantaldır. 3D's Max ise renderi Maya'ya göre çok hızlı alır; aynı zamanda 3Ds Max , komutları bakımından Maya'nın sadeleştirilmiş bir türevidir ve aslen Max, Maya renderleri için yazılmıştır, bunu Autodesk'in kendisi geçmişte bizzat dile getirmiştir. Fakat komut ve kullandığı yöntemler bakımından Maya ile uzaktan yakından alakası dahi yoktur, felsefeleri farklıdır. Bu kadar ön bilgiden sonra modeli sunayım.
(Maya'daki Lattice ve Curve'lerin Max'te Dummy nesnesi olarak algılandığına dikkat edelim, bu çok iyi.)
Siz de Maya modellerinizi Max'e interaktif olarak render ettirebilirsiniz, bu çok zevklidir ;-)
Model/Render : Hakan
Bu programlar arası çalışma geçirmeyi Illustrator-Photoshop arasında yaparız genelde,yani aynı işi iki programda interaktif olarak geliştiririz.
İşte aynı şey Maya ve 3D's Max arasında da mümkün .
Tek yapmamız gereken, çalışmamız rendere hazır olduğunda Maya'ya "Send to 3Ds Max" komutunu vermek.
Aşağıdaki görselde Maya'da modellediğim örnek bir kılıcı Render için 3D's Max'e gönderdim. Buradaki tüm espri bu olayın interaktif, yani eşzamanlı olmasıdır. Böylece Maya'da modelimizi geliştirip aynı anda 3D's Max'te renderini hızlıca alabilir ve modelin finalde nasıl görüneceği hakkında fikir edinebiliriz.
(not: 1. şekilde çift ekran kullanılmıştır)
Peki render işlemini neden Maya yerine 3D's Max'te yapıyoruz ki?
Cevap basit: Maya modellemede tartışmasız en zor ve güçlü program olmasının yanında çok karmaşık komutlar zinciri içerir ancak "RENDER"de hantaldır. 3D's Max ise renderi Maya'ya göre çok hızlı alır; aynı zamanda 3Ds Max , komutları bakımından Maya'nın sadeleştirilmiş bir türevidir ve aslen Max, Maya renderleri için yazılmıştır, bunu Autodesk'in kendisi geçmişte bizzat dile getirmiştir. Fakat komut ve kullandığı yöntemler bakımından Maya ile uzaktan yakından alakası dahi yoktur, felsefeleri farklıdır. Bu kadar ön bilgiden sonra modeli sunayım.
(Maya'daki Lattice ve Curve'lerin Max'te Dummy nesnesi olarak algılandığına dikkat edelim, bu çok iyi.)
Siz de Maya modellerinizi Max'e interaktif olarak render ettirebilirsiniz, bu çok zevklidir ;-)
Model/Render : Hakan