Mekanik tasarımı solid-maya-zbrush-photosop (fotorealizm)

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.382
Tepki
716
Merhaba;

Çoğumuz öğrendiklerimizi unutmamak için pratik yaparız, bu çalışma da pratik için hazırladığm bir uygulamadır.
Tasarımını kendim yaptım. Ya şu sunumda iki kopyayı yanyana koymuştum , o yüzden ikinci grup diğerine çok bitişik olmuş idare edin : ))) : P

Etüt : Piston Tasarımı
Model: Hakan
=Yazılımlar=
Katı kalıp ölçüleri için SolidWorks
Modelleme İçin Maya
Detaylandırma için Zbrush
Işık ve düzenleme için Photoshop
Sonuç:
İyi seyirler:
 
Son düzenleme:

ZxxxE

Uzman Üye
Uzman Üye
Kayıt
17 Eylül 2008
Mesaj
1.974
Tepki
1.621
Yine harika bir sunum, ellerinize sağlık. Baştaki model diğerlerinden neden farklı, o farklı bir model mi aklıma takıldı? ...
 

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.382
Tepki
716
Beğeniniz için Teşekkür ederim ZxxE.
Baştaki model farklı değil ki, 1 taneden kopyalayarak çoğalttım, belki açısından dolayı size öyle geldi :)

Teşekkür ederim Canöz.
 

ZxxxE

Uzman Üye
Uzman Üye
Kayıt
17 Eylül 2008
Mesaj
1.974
Tepki
1.621
Ben de kopyaladığınızı düşünerek merak ettim. Resimde işaretlediğim yerlere bakarsak render alırken açıları tekrar kontrol etmek gerektiğini bir kez daha anlamış bulunuyorum. Açıklama için teşekkür ederim ...
 

Dosyalar

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.382
Tepki
716
Evet
Şimdi şöyle, ışık alan yüzeyler ile almayan yüzeyler farklı detaylar sunar, ışığın fazlası da azı da detayı yok eder bunu biliriz.
Burada öndeki parça ışığa direkt maruz kaldığı için kopyalarından farklı olarak detaylarını biraz yitirmiş.
Arkadaki parçalar ise ışığı biraz daha az alan noktalarda duruyorlar, bu nedenle yüzeylerinde biraz gürültü oluşması normal ki zaten parçaların taban kısımlarına bakarsak hepsinin aynı malzemeye sahip olduklarını referans alabiliyoruz.

Burada sadece çıktı sorunlarımız var, bunun nedenleri malzemeler 8 subdivs (en iyi sonuçlar için 28-30 subdivs) noise 0.01 (en kaliteli noise 0.008 -> 0.005 ) adaptive 0.85 (en iyi adaptasyon 0.75 - 0.70) orjinal çıktımız 1300 px ( kaliteli çıktılar 2500 px üstüdür)
Özetle çıktı ayarlarıyla oynayarak daha prüzsüz ve kaliteli renderler elde edebiliriz ancak bu durum bize uzun render süresi olarak yansıyacaktır.
 

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.382
Tepki
716
Bir şeyler öğretebilmeme sevindim bayan.
 
Yukarı Alt