Ali YILDIRIM
Üye
- Kayıt
- 30 Aralık 2013
- Mesaj
- 18
- Tepki
- 43
Photoshop’ta kısayolları kullanarak hazırladığımız bir web sayfası, bizim iş yükümüzü hatırı sayılır derecede azaltır. Tamamen iş yükümüzü ortadan kaldırmak amaçlı hazırlanmış bu videoda, bir tasarımcının başlangıç seviyesinde olmasına rağmen ne kadar hızlı çalışabileceğini göstermiş oluyoruz. Oturup hayal gücümüz ile nasıl bir web tasarımı yapacağımızı düşünmek varken niçin menülerin ve layerlerin arasında kaybolup, gereksiz şeylerle vakit kaybedelim? Güzel bir başlangıç için, videodaki örnekleri sık sık uygulayıp elinizi hızlandırmanızı öneririz.
İnternet üzerinden bulduğumuz şatafatlı fotoğrafları sitemizde kullanmak istediğimiz zaman bazen kritik hatalar yapmaktayız. Örneğin, 1360 px ekranda çalışan bir kişi, herkesin ekranını kendi ölçülerinde zannettiği için tasarımı da o pixele dayandırarak hazırlıyorlar ve 1920px genişlik kullanan bir kişi o siteye girdiği zaman, arkaplanda alakasız bir zeminle karşılaşmış oluyor.
Günümüzde maalesef bazı şirketler tasarım parasından yırtmak adına Photoshop’u yeni öğrenen yeğenlerinden destek aldığı için bu tip durumlarla karşı karşıya gelebiliyorlar. Biçimsiz ve düzensiz yapılan siteler, şirkete bir yarar sağlamamakla birlikte, var olan müşterisini de kaçırabiliyor. Bu konuda kendimi de örnek verebilirim. İnternet’ten bir ürün satın almak istediğimde, bir çok sitede aynı fiyat olmasına rağmen ben gidip tasarımı iyi olan siteden alışveriş yapmayı tercih ediyorum. Özellikle ürün satışı yapan siteler kullanıcıya güven vermeli. Gerek renkleriyle, gerek tasarımıyla.
Unutulmayacak bazı örnekleri vermeye devam edelim. Milango Çikolataları yeni logosuna kavuştuktan sonra satışlarında %40′lık bir artış gerçekleşmiştir. Keza Birşah Süt dandik kundik bir kapta satılırken, şimdi süt havası katan bir tasarım yaptığı için bu ürününde satışlarında yükseliş görülmüştür.
Tasarımdan ziyade, bazı kültürel değerleri de değerlendirerek gelirimizi arttırabilir, ürünümüzü daha ilgi çekici hale getirebiliriz. Örneğin, bizim ülkemizde büyük bir kitle birbirlerine “kanka” sözcüğüyle hitap eder. Bugün Coca Cola’nın kutu kolaların üzerine isim yazma projesinin içerisinde isimden ziyade “kanka” yazmasının nedeni de budur. Kültürel değerler üzerinden satışlarını tekrar yükseltebilmek. Bazı ters tepen durumlar da olabilir. Mesela Cola Turka eskiden çok güzel reklamlar yayınlardı, ancak şuan hiç bir şekilde reklam yayınlamamasına rağmen o ürünü üretmeye devam ediyor. Reklamlarını kesmelerinin nedeni şudur: Ortada bir gerçek var ki, Cola Turka, Coca Cola’nın lezzetine ulaşamamıştır. Ancak reklamlar Cola Turka’yı o kadar alınabilir ve lezzetli bir ürün olarak tanıttı ki, insanlar bu tadı dudaklarına değdirdiklerinde hayal kırıklığına uğrayıp tekrardan Coca Cola’yı aradılar ve Coca Cola’nın satışları, Cola Turka’nın yaptığı reklam sayesinde tekrardan yükselmeye başladı. Eğer ki Cola Turka, lezzetini yaptığı reklam ile aynı seviyede tutabilseydi belki de Coca Cola’yı Türkiye piyasasından silebilirdi.
Eskilerin bir sözü vardır “nevi şahsına münhasır” yani, kendi gibi olan. Ancak Cola Turka bu lezzetini biraz abarttığı için maalesef yükselmeyi hedeflediği bu alanda düşüş yaşamaya başlamıştır. Türkiye’de zaten hastalık olan “biz bir numarayız” sloganları bir çok şirketin sonunu getiriyor. Bizim kanallarımızda reklamlar başladığında tanıtılan her ürün dünyanın bir numaralı markasıdır. Ancak genelde iki numaralı ürünler ayakta dururken onlar yerlerde sürünürler.
Velhasıl kelam, arkaplan oluştururken ve sitemizin tüm alanında tasarım yaparken sadece kişisel değil, müşteri odaklı da düşünmemiz gerekmektedir. Yukarıdaki örnekler daha çok ürün örnekleri üzerine olsa da bu ürünlerin de internet üzerinden satışlarının gerçekleştiğini unutmayalım ve sitelerimizi düzenli ve kullanışlı tutalım. “Nasıl görmek istiyorsan öyle bırak mantığını, nasıl görmek istiyorsan öyle tasarla” mantığıyla takas etmekte fayda olduğunu da unutmayalım dedikten sonra, evlerimize dağılalım.
Bir sonraki derslerde görüşmek dileğiyle, hoşçakalın
İnternet üzerinden bulduğumuz şatafatlı fotoğrafları sitemizde kullanmak istediğimiz zaman bazen kritik hatalar yapmaktayız. Örneğin, 1360 px ekranda çalışan bir kişi, herkesin ekranını kendi ölçülerinde zannettiği için tasarımı da o pixele dayandırarak hazırlıyorlar ve 1920px genişlik kullanan bir kişi o siteye girdiği zaman, arkaplanda alakasız bir zeminle karşılaşmış oluyor.
Günümüzde maalesef bazı şirketler tasarım parasından yırtmak adına Photoshop’u yeni öğrenen yeğenlerinden destek aldığı için bu tip durumlarla karşı karşıya gelebiliyorlar. Biçimsiz ve düzensiz yapılan siteler, şirkete bir yarar sağlamamakla birlikte, var olan müşterisini de kaçırabiliyor. Bu konuda kendimi de örnek verebilirim. İnternet’ten bir ürün satın almak istediğimde, bir çok sitede aynı fiyat olmasına rağmen ben gidip tasarımı iyi olan siteden alışveriş yapmayı tercih ediyorum. Özellikle ürün satışı yapan siteler kullanıcıya güven vermeli. Gerek renkleriyle, gerek tasarımıyla.
Unutulmayacak bazı örnekleri vermeye devam edelim. Milango Çikolataları yeni logosuna kavuştuktan sonra satışlarında %40′lık bir artış gerçekleşmiştir. Keza Birşah Süt dandik kundik bir kapta satılırken, şimdi süt havası katan bir tasarım yaptığı için bu ürününde satışlarında yükseliş görülmüştür.
Tasarımdan ziyade, bazı kültürel değerleri de değerlendirerek gelirimizi arttırabilir, ürünümüzü daha ilgi çekici hale getirebiliriz. Örneğin, bizim ülkemizde büyük bir kitle birbirlerine “kanka” sözcüğüyle hitap eder. Bugün Coca Cola’nın kutu kolaların üzerine isim yazma projesinin içerisinde isimden ziyade “kanka” yazmasının nedeni de budur. Kültürel değerler üzerinden satışlarını tekrar yükseltebilmek. Bazı ters tepen durumlar da olabilir. Mesela Cola Turka eskiden çok güzel reklamlar yayınlardı, ancak şuan hiç bir şekilde reklam yayınlamamasına rağmen o ürünü üretmeye devam ediyor. Reklamlarını kesmelerinin nedeni şudur: Ortada bir gerçek var ki, Cola Turka, Coca Cola’nın lezzetine ulaşamamıştır. Ancak reklamlar Cola Turka’yı o kadar alınabilir ve lezzetli bir ürün olarak tanıttı ki, insanlar bu tadı dudaklarına değdirdiklerinde hayal kırıklığına uğrayıp tekrardan Coca Cola’yı aradılar ve Coca Cola’nın satışları, Cola Turka’nın yaptığı reklam sayesinde tekrardan yükselmeye başladı. Eğer ki Cola Turka, lezzetini yaptığı reklam ile aynı seviyede tutabilseydi belki de Coca Cola’yı Türkiye piyasasından silebilirdi.
Eskilerin bir sözü vardır “nevi şahsına münhasır” yani, kendi gibi olan. Ancak Cola Turka bu lezzetini biraz abarttığı için maalesef yükselmeyi hedeflediği bu alanda düşüş yaşamaya başlamıştır. Türkiye’de zaten hastalık olan “biz bir numarayız” sloganları bir çok şirketin sonunu getiriyor. Bizim kanallarımızda reklamlar başladığında tanıtılan her ürün dünyanın bir numaralı markasıdır. Ancak genelde iki numaralı ürünler ayakta dururken onlar yerlerde sürünürler.
Velhasıl kelam, arkaplan oluştururken ve sitemizin tüm alanında tasarım yaparken sadece kişisel değil, müşteri odaklı da düşünmemiz gerekmektedir. Yukarıdaki örnekler daha çok ürün örnekleri üzerine olsa da bu ürünlerin de internet üzerinden satışlarının gerçekleştiğini unutmayalım ve sitelerimizi düzenli ve kullanışlı tutalım. “Nasıl görmek istiyorsan öyle bırak mantığını, nasıl görmek istiyorsan öyle tasarla” mantığıyla takas etmekte fayda olduğunu da unutmayalım dedikten sonra, evlerimize dağılalım.
Bir sonraki derslerde görüşmek dileğiyle, hoşçakalın