Az ve öz:
Logolar, her noktanın ciddi ciddi hesaplandığı, süzülmüş yalın biçimler olmalıdır. Sizin işlerinizde ise iyi toparlanmamış çok fazla unsur göze çarpıyor. Mesela o daire güneş midir? Güneşse kompozsiyonda ki manâsı nedir? Sucuktan damlayan şey süt müdür? Sucuk formu, açısı ve dilimlerinin sayısı ve nasıl toparlanacağı iyi hesaplanmış mıdır? Bütünle iyi ilişkilendirilmiş midir?
Stilizasyon:
Eğer Logonuzda illüstratif imgeler kullanacaksanız, çizmeyi ve stilizasyonu iyi bilmeniz gerekir. Bileğiniz çizgi hareketlerini, devinimi ve nüansı iyi kavramamışsa sonuçlar pekte keyifli olmaz. O yüzden peşinen böyle resimsel formlar yerine daha sembolik olanları tercih etmenizi öneririm:
Kontür:
1-Logolarda, kontür kalınlıkları küçüdüğünde de görünecek şekilde belirgin, belli bir ritim ve ahenk oluşturacak şekilde yekpare olmalıdır. Sizin dana biçiminde kulandığınız ise çok ince. Doğrusu:
Espas:
Tasarım unsurlarının hem kendi arasında, hem de tasarım alanının sınırları(kadraj) arasında makûl ve "dengeli" aralıklar olması gerekir. Sizin çalışmalarınızda ise formlar ya birbirine girmiş ya da girmek üzere. Dananın içinde ki boşluk gereğinden fazla iken bazı bölgelerde rahatsız edici sıkışıklıklar mevcut. Doğrusu:
http://www.vonglitschka.com/2009/08/17/it-tastes-so-good/
Uyum:
Aslında, logoda ki yazı ve biçimlerin içiçe geçmesi gerekiyorsa, biçimsel devamlılığı ve bütünlüğü sağlayacak şekilde tasarlanmalıdır:
Renk:
Renklerinizin kanlı-canlı değil; yani şu haliyle etkisi zayıf. Koyu-açık, parlak-ölü, soğuk-sıcak ton-renk karşıtlıkları göremiyoruz, birbirlerini karşılamıyorlar. Konu eğer yiyecek, hele de et ise; siyah, canlı kırmızı(hafif koyu olanından)-turuncu ve yeşiller üzerine yoğunlaşmak daha etkili sonuçlar doğuracaktır:
Bkz: RENK(TON)
http://fikirsanat.blogcu.com/grafik-kurallarina-uyalim-uymayanlari-uyaralim/6782640
Çalışmalarını inceleminizi öneririm:
http://www.vonglitschka.com/
http://www.jaredbeckstrand.com/logos.html
Başarılar..