1. çalışmanızda birkaç imla hatanız var ve açık konuşmak gerekirse çalışma içerisindeki görselleriniz birbiriyle bütünlük yakalayamamışlar.
2. sinde de yine bazılarında kompozisyonda görseller arasında kopukluklar var.
Akış göremedim.
Analiz:
Tasarımda mesajı hedef kitleye ulaştırmanın birçok yolu vardır.
Ön hazırlıklar:
-Çalışmamızı hangi yolla hedefe ulaştıracağımıza karar vermek(amaç ve kullanıma göre).
-Seçtiğimiz yol hakkında örnek çalışmaları incelemek.
-Çalışmamızı dış girdiler desteğiyle(Gözlemlerimizle) kafamızda tasarlamak.
-Tasarı kalıbına giren dışgirdileri iç girdilerle güçlendirmek.(örn:bir göl görüp çizmeye karar vermek:dış girdi, durağan göl suyunu, dalgalı olduğunu düşünerek çizmeye karar vermek:içgirdi diyebiliriz)
-Uygulama evresine geçmek.
a)Mesajı, mesaj içeriğiyle ilintili görsellerle desteklemek.
(örn: Kurtuluş savaşı çalışması:
1:Savaş sırasında kullanılan top resimleri.
2:savaş sırasında bayrağımızı taşıyan şehitlerimiz.
3: Savaşın yapıldığı mekanın savaş yıllarına ait resimleri vs...)
b)Mesajı Tiporgafi ile güçlendirmek.
1:Mesaj hakkında etkileyici sloganlar yaratmak.
2:Tipografinin rengini bütünlük açısından mesajdaki görsellerin hakim rengine yakın vermek.
3:Tipografide kullanılacak font stilini mesaj ile alakalı seçmek ve buna özen göstermek.(örn:Kurtuluş Savaşı çalışmasında tipografideki font stilimiz comic sans olamaz)
c)Mesajı kişiye daha net ve sağlıklı verebilmek için çalışmada "Vurgu" yoluna gitmk.Örn:Çalışma içerisinde özellikle bildirmek istediğimiz yardımcı mesajı font ile vermek için , çalışmada o mesaj metninde, hakim font rengi ve puntosunda , font rengi değiştirme, fontu büyük kullanma .
Ya da bu vurguyu bir görselle de verebiliriz.
Örn:
1: Diğer görsellerden farklı olarak bu görselin kenarlarında kontür kullanabliriz.
2:Ebadını(örn: Biraz daha büyük yapmak) konumunu(örn:Gözün ilk dikkatini çekecek yeri seçmek) değiştirebiliriz.
d)Mesajda slogan yoluna gitme:Bu da mesajı hedefe ulaştırabilmek için birbaşka iletişim tekniği ve tüketime teşvik politikasıdır.
Mesajımızı hedef kitleye verebilmek için çalışma içerisinde slogan kullanma yoluna gidebiliriz. Örn Bir İstanbul Fethi Çalışması İçin:Yıkıldı Osmanlı'ya Konstantiniyye , Doğdu Güneş İstanbul'da Fatih'lere!
Tüm bu hususlar fikrimce bu tür çalışmalarda , verilmek istenen mesajı hedefe en esnek şekilde sade, net olarak ulaştırmayı amaçlayan temel yapı taşlarıdır.
Çalışmaya başlarken mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır.