Deniz Seven
Üye
- Kayıt
- 31 Ağustos 2007
- Mesaj
- 15
- Tepki
- 2
Önizleme - Dersin PSD dosyasını sayfanın altından indirebilirsiniz.
Öncelikle grid pattern'imizi oluşturalım bunun için 60x60 px boyutlarında transparan bir belge açalım ve "M" tuşuna basarak "Rectanqular Marquee Tool"
aracını seçerek aşağıdaki resimdeki gibi bir alanı seçili hale getirelim daha sonra "G" tuşuna basarak "Paint Bucket Tool" aracını seçili hale getirelim
seçili alanın içini siyah renkle dolduralım,
Aynı yolla ikinci seçimimizi alt kısımada uygulayalım ve oranın içinide aşağıdaki gibi siyah renk ile dolduralım,
Şimdi Edit\Define Pattern yolunu izleyerek patternimizi oluşturalım ben GiridPattern ismini verdim,
Şimdi 842x600 boyutlarında transparan bir belge daha açalım ve (Not: 842 olması grid alanımızın etrafının eşit olmasını sağlamaktadır) sırasıyla Edit\Fill
yolunu izleyerek gelen diyalog penceresinden sondaki kayıt ettiğimiz patterni seçelim ve onaylayalım.
Aşağıdaki gibi bir sonuç olmalıdır, (Not: Burada arka plan transparandır "jpg" kayıt alındığı için beyaz görünüyor!)
Şimdi "Ctrl+T" tuşlarına basarak transform moduna geçelim "Alt" tuşuna basılı tutarak sağdan tutup kareleri genişletelim bu bizim pencrelerimiz olacak, yine
arka plan beyaz görünüyor ama transparandır.
Şimdi bu gritimize esneklik vermek için "Filter\Lens Correktion" uygulayıp ayarları aşağıdaki gibi uygulayalım, "Remove Distortion +100,00" - Scale 150
olmalı,
Yukarıdaki işlemi bir kere daha tekrarlıyoruz ve arka plana buradaki
resmi ekliyoruzki açımızı ve renklendirmemizi ayarlamamızda bize rehber olacak, sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,
Lens Correktion Final
Şimdi yeni bir layer oluşturup içini "#45433F" rengi ile dolduralım, sonra bir kere "Filter\Clouds" ekleyelim, devamında "Filter\Distort\Glass" efektini
uygulayalım ve değerleri aşağıdaki gibi verelim,
Şimdide "Filter\Render\Lighting" efektini aşağıdaki ayarları ile verelim,
Daha sonra "Ctrl+F" ile üzerine bir kere daha lighting efektini uygulayalım yani lighting efektini ikikere üst üste uygulamış olduk,
Glass+Lighting Final
Tekrar yeni bir layer oluşturalım ve başlangıçta oluşturduğumuz "Grid Pattern'i" "Shift+F5" ile Fill\Pattern diyalog penceresini açalım ve yeni layermize
ekleyelim, daha sonra yine "Ctrl+T" tuşu ile grid'imizi "Alt" tuşuna basılı tutarak sağdan ve soldan genişletelim sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır, "Yeni Grid
Efektini ayrı bir layerde oluşturmamızın sebebi arka plandan bağımsız transform edebilelim adınadır"
Daha sonra bu son iki layerimizi aşağıdaki gibi "Ctrl" tuşuna basılı tutarak seçili hale getirelim ve "Ctrl+E" ile birleştirelim,
Daha sonra bu birleştirdiğimiz layeri aşağıdaki resimde gösterildiği şekilde 4 kare kalacak şekilde aşağı çekelim bu bizim tabanımız olacak,
Şimdi "Ctrl+T" tuşlarına basalım ve transrform moduna geçtikten sonra üzerine sağ tıklayarak "Perspective" ayarını seçelim sağ alt ucundan tutarak sağa doğru
orantılı biçimde çekerek yatıralım,
Daha sonra yine aynı alanamızın içine sağ tıklayalım ve bu seferde "Distort" seçelim, bu seçimimiz yaptıktan sonra yukarıdaki orta kısımdan tutup aşağı doğru
iyice yatıralım ve aşağıdaki sonucu elde edelim,
Şimdi kişisel göz ayarlarımızı kullanarak orta alandak ilk giridimizi aşağıdaki tabanımızın çizgileri uyum sağlayacak biçimde onuda genişletelim tabi önce
"Ctrl+T" tuş kombinasyonunu kullandıktan sonra
Daha sonra tabanımızın uç kısımlarını girid'imizin kesiştiği yerden "Pen Tool" ile düzgünce masklayarak "Ctrl+Enter" ile seçimi aktif ettikten sonra
"Shift+Ctrl+i" ile seçimi ters çevirelim ve "Delete" ile etrafını silelim,
Şimdide bu tabanımızın bulunduğu layeri seçip "Ctrl+J" ile dublicate edelimve "Edit\Transform\Flip Vertical" uygulayarak ters çevirdikten sonra yukarı
aşağıdaki gibi taşıyalım ve böylelikle tavanımızda bitirmiş olalım.
Şimdi orta girid layerimizi seçelim ve üzerine sağ tıklayarak "Bevel Options" ayarlarına geçelim daha sonra "Bevel and Emboss" efektini seçelim aşağıdaki
ayarları verelim, normalde default olak PS de bulunmayan gerekli Contour'ları buradan indirebilirsiniz, (Not: isterseniz diğer ayarları deneyerek metalik ızgaralarda elde edebilirsiniz ben
sadeliği tercih ettim.)
Devam edelim ve yeni bir layer oluşturalım "Shift Ctrl N" ve hemen yeniden "Gradient Editor'ü açalım aşağıdaki ayarları uygulayalım ve layerler menüsünde
"Blending Mod" ayarınıda "Shoft Light", "Fill" değerinide "25" yapalım,
Şimdi bu oluşturduğumuz renkli layerimizi seçelim ve "Ctrl+J" ile dublicate ettikten sonra "Ctrl+T" tuşlarına basalım transform moduna geçelim ve diklemesine
aşağıdaki gibi döndürelim, ayarımızı yaptıktan sonra "Enter" ile onaylayalım.
Daha sonra alt tabanımızdaki yuvarlak şekil için önce arka planı rengini "#404040" olarak ayarladıktan sonra "U" tuşuna basalım ve resimde görülen
"Registration Target 1" shape'yi seçelim,
Ve "Ctrl+T" tuşlarına basarak transform moduna geçelim
Daha önce yaptığımız için tek tek resim koymaya gerek duymadım, şimdi üzerine sağ tıklayarak önce "Perspective" daha sonra "Distort" ile aşağıdaki şekli
vermeye çalışalım,
Bu işlemimiz bittikten sonra üzerine sağ tıklayarak "Blending Options" ayarlarına geçelim ve "Gradient Overlay" uygulayalım,
Daha sonra aşağıdaki ayarları verelim,
Sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,
Şimdi bu layerimizi iki kere "Ctrl+J" ile 2 adet kopyalayalım ve alttakinin "Outer Glow" hariç diğer efektleri kapatalım, yada üzerine sağ tıklayarak "Clear
Layer Style" seçtikten sonra sadece aynı Outer Glow efektinide verebilirsiniz ben böyle yaptım" daha sonda "Filter\Blur\Motion Blur" verelim ve ayarları
aşağıdaki gibi yapalım,
Üstteki Kopyamızada sağ tıklayarak "Outer Glow" hariç diğerlerini kaldırdıktan sonra "inner Glow" verelim (Not: Anlatım uzun olduğu için kısa kısa geçiyorum
ama zaten daha önce ayarladığımız ayarlar olduğu için ek resimlere gerek yok gibi)
Ve şimdi bu layerimize "Filter\Distort\PolarCoordinators" efektinide aşağıdaki gibi ekledikten sonra Bg'mizi bitirdik.
BG Final
Aslında bundan sonrasını ikinci bir ders olarak hazırlamam lazım ama yinede ben çabuk çabuk anlatmak istiyorum,
1- Yeni bir layer oluşturalım ve "U" tuşuna basarak "Ellipse Tool" aracını seçelim ve "Shift" tuşuna basarak arka planı siyah olan düzgün bir daire
oluşturalım,
Ve üzerine sağ tıklayarak "Blending Options" ayarlrına geçelim ve aşağıdaki ayarları verelim,
Sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır
Şimdi başlangıçta oluşturduğumuz "Grid Pattern"imize tekrar başvurucaz, bunun için yeni bir transparan layer oluşturduktan sonra "Edit\Fill" diyalog
penceresinden önce oluşturduğumuz grid patternimizi seçtikten sonra ok deyip onaylıyoruz, daha sonra bu girid efektli yeni layerimiz seçili iken "Ctrl"
tuşuna basarak daire biçiminde oluşturduğumuz ilk layerimize bir kere sol tıklıyoruz ve alanı seçili hale getiriyoruz daha sonra "Shift+Ctrl+i" ile seçimi
ters çevirdikten sonra "Delete" ile etrafını siliyoruz, "Ctrl+D" ile seçimi kaldırıyoruz, sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,
Şimdi buradan verdiğim dünya haritasını import ediyoruz ve çalışma alanımıza
ekliyoruz, daha sonra dünyamızın içine sığacak kadar küçültürüyoruz "Ctrl+T" örnek aşağıdaki resim, bu işlemide yaptıktan sonra "Enter" ile transform
modundan çıkıyoruz,
Sıra geldi 3D dünya efektini vermeye, bunun için son olarak haritamızı eklediğimiz layerimizin seçili olduğuna emin olduktan sonra ilk oluşturduğumuz daire
biçimindeki layerimizin içi yuvarlak görünen maskına "Ctrl" tuşuna basılı tutarak tıklıyoruz ve haritayı seçili hale getiriyoruz,
Daha sonra "Shift+Ctrl+i" ile seçimi ters çevirip etrafını "Delete" ile siliyoruz, tekrar "Shift+Ctrl+i" ile seçimi önceki haline getiriyoruz ve akabinde
sırasıyla "Filter\Distort\Spherize" efektini aşağıdaki ayarlarıyla uyguluyoruz, işlemimiz bittikten sonra seçimi "Ctrl+D" ile kaldırıyoruz,
-
Aynı işlemi grid layerimiz içinde yapıyoruz, bunun içinde grid layerimizin seçili olduğuna emin olduktan sonra ilk daire şeklindeki layerimizin içi yuvarlak
olan maskına "Ctrl" tuşuna basılı tutarak tıklıyoruz ve "Filter\Distort\Spherize" efektini yine aynı ayarlarla uyguluyoruz sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,
Şimdi grid layerimizi haritanın bulunduğu layerin üstüne taşıdıktan sonra grid layerimize aşağıdaki ayarları ı-uyguluyoruz,
Kaynaklar: BestPSTutorials - After Effects
Öncelikle grid pattern'imizi oluşturalım bunun için 60x60 px boyutlarında transparan bir belge açalım ve "M" tuşuna basarak "Rectanqular Marquee Tool"
aracını seçerek aşağıdaki resimdeki gibi bir alanı seçili hale getirelim daha sonra "G" tuşuna basarak "Paint Bucket Tool" aracını seçili hale getirelim
seçili alanın içini siyah renkle dolduralım,
Aynı yolla ikinci seçimimizi alt kısımada uygulayalım ve oranın içinide aşağıdaki gibi siyah renk ile dolduralım,
Şimdi Edit\Define Pattern yolunu izleyerek patternimizi oluşturalım ben GiridPattern ismini verdim,
Şimdi 842x600 boyutlarında transparan bir belge daha açalım ve (Not: 842 olması grid alanımızın etrafının eşit olmasını sağlamaktadır) sırasıyla Edit\Fill
yolunu izleyerek gelen diyalog penceresinden sondaki kayıt ettiğimiz patterni seçelim ve onaylayalım.
Aşağıdaki gibi bir sonuç olmalıdır, (Not: Burada arka plan transparandır "jpg" kayıt alındığı için beyaz görünüyor!)
Şimdi "Ctrl+T" tuşlarına basarak transform moduna geçelim "Alt" tuşuna basılı tutarak sağdan tutup kareleri genişletelim bu bizim pencrelerimiz olacak, yine
arka plan beyaz görünüyor ama transparandır.
Şimdi bu gritimize esneklik vermek için "Filter\Lens Correktion" uygulayıp ayarları aşağıdaki gibi uygulayalım, "Remove Distortion +100,00" - Scale 150
olmalı,
Yukarıdaki işlemi bir kere daha tekrarlıyoruz ve arka plana buradaki
resmi ekliyoruzki açımızı ve renklendirmemizi ayarlamamızda bize rehber olacak, sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,
Lens Correktion Final
Şimdi yeni bir layer oluşturup içini "#45433F" rengi ile dolduralım, sonra bir kere "Filter\Clouds" ekleyelim, devamında "Filter\Distort\Glass" efektini
uygulayalım ve değerleri aşağıdaki gibi verelim,
Şimdide "Filter\Render\Lighting" efektini aşağıdaki ayarları ile verelim,
Daha sonra "Ctrl+F" ile üzerine bir kere daha lighting efektini uygulayalım yani lighting efektini ikikere üst üste uygulamış olduk,
Glass+Lighting Final
Tekrar yeni bir layer oluşturalım ve başlangıçta oluşturduğumuz "Grid Pattern'i" "Shift+F5" ile Fill\Pattern diyalog penceresini açalım ve yeni layermize
ekleyelim, daha sonra yine "Ctrl+T" tuşu ile grid'imizi "Alt" tuşuna basılı tutarak sağdan ve soldan genişletelim sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır, "Yeni Grid
Efektini ayrı bir layerde oluşturmamızın sebebi arka plandan bağımsız transform edebilelim adınadır"
Daha sonra bu son iki layerimizi aşağıdaki gibi "Ctrl" tuşuna basılı tutarak seçili hale getirelim ve "Ctrl+E" ile birleştirelim,
Daha sonra bu birleştirdiğimiz layeri aşağıdaki resimde gösterildiği şekilde 4 kare kalacak şekilde aşağı çekelim bu bizim tabanımız olacak,
Şimdi "Ctrl+T" tuşlarına basalım ve transrform moduna geçtikten sonra üzerine sağ tıklayarak "Perspective" ayarını seçelim sağ alt ucundan tutarak sağa doğru
orantılı biçimde çekerek yatıralım,
Daha sonra yine aynı alanamızın içine sağ tıklayalım ve bu seferde "Distort" seçelim, bu seçimimiz yaptıktan sonra yukarıdaki orta kısımdan tutup aşağı doğru
iyice yatıralım ve aşağıdaki sonucu elde edelim,
Şimdi kişisel göz ayarlarımızı kullanarak orta alandak ilk giridimizi aşağıdaki tabanımızın çizgileri uyum sağlayacak biçimde onuda genişletelim tabi önce
"Ctrl+T" tuş kombinasyonunu kullandıktan sonra
Daha sonra tabanımızın uç kısımlarını girid'imizin kesiştiği yerden "Pen Tool" ile düzgünce masklayarak "Ctrl+Enter" ile seçimi aktif ettikten sonra
"Shift+Ctrl+i" ile seçimi ters çevirelim ve "Delete" ile etrafını silelim,
Şimdide bu tabanımızın bulunduğu layeri seçip "Ctrl+J" ile dublicate edelimve "Edit\Transform\Flip Vertical" uygulayarak ters çevirdikten sonra yukarı
aşağıdaki gibi taşıyalım ve böylelikle tavanımızda bitirmiş olalım.
Şimdi orta girid layerimizi seçelim ve üzerine sağ tıklayarak "Bevel Options" ayarlarına geçelim daha sonra "Bevel and Emboss" efektini seçelim aşağıdaki
ayarları verelim, normalde default olak PS de bulunmayan gerekli Contour'ları buradan indirebilirsiniz, (Not: isterseniz diğer ayarları deneyerek metalik ızgaralarda elde edebilirsiniz ben
sadeliği tercih ettim.)
Devam edelim ve yeni bir layer oluşturalım "Shift Ctrl N" ve hemen yeniden "Gradient Editor'ü açalım aşağıdaki ayarları uygulayalım ve layerler menüsünde
"Blending Mod" ayarınıda "Shoft Light", "Fill" değerinide "25" yapalım,
Şimdi bu oluşturduğumuz renkli layerimizi seçelim ve "Ctrl+J" ile dublicate ettikten sonra "Ctrl+T" tuşlarına basalım transform moduna geçelim ve diklemesine
aşağıdaki gibi döndürelim, ayarımızı yaptıktan sonra "Enter" ile onaylayalım.
Daha sonra alt tabanımızdaki yuvarlak şekil için önce arka planı rengini "#404040" olarak ayarladıktan sonra "U" tuşuna basalım ve resimde görülen
"Registration Target 1" shape'yi seçelim,
Ve "Ctrl+T" tuşlarına basarak transform moduna geçelim
Daha önce yaptığımız için tek tek resim koymaya gerek duymadım, şimdi üzerine sağ tıklayarak önce "Perspective" daha sonra "Distort" ile aşağıdaki şekli
vermeye çalışalım,
Bu işlemimiz bittikten sonra üzerine sağ tıklayarak "Blending Options" ayarlarına geçelim ve "Gradient Overlay" uygulayalım,
Daha sonra aşağıdaki ayarları verelim,
Sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,
Şimdi bu layerimizi iki kere "Ctrl+J" ile 2 adet kopyalayalım ve alttakinin "Outer Glow" hariç diğer efektleri kapatalım, yada üzerine sağ tıklayarak "Clear
Layer Style" seçtikten sonra sadece aynı Outer Glow efektinide verebilirsiniz ben böyle yaptım" daha sonda "Filter\Blur\Motion Blur" verelim ve ayarları
aşağıdaki gibi yapalım,
Üstteki Kopyamızada sağ tıklayarak "Outer Glow" hariç diğerlerini kaldırdıktan sonra "inner Glow" verelim (Not: Anlatım uzun olduğu için kısa kısa geçiyorum
ama zaten daha önce ayarladığımız ayarlar olduğu için ek resimlere gerek yok gibi)
Ve şimdi bu layerimize "Filter\Distort\PolarCoordinators" efektinide aşağıdaki gibi ekledikten sonra Bg'mizi bitirdik.
BG Final
Aslında bundan sonrasını ikinci bir ders olarak hazırlamam lazım ama yinede ben çabuk çabuk anlatmak istiyorum,
1- Yeni bir layer oluşturalım ve "U" tuşuna basarak "Ellipse Tool" aracını seçelim ve "Shift" tuşuna basarak arka planı siyah olan düzgün bir daire
oluşturalım,
Ve üzerine sağ tıklayarak "Blending Options" ayarlrına geçelim ve aşağıdaki ayarları verelim,
Sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır
Şimdi başlangıçta oluşturduğumuz "Grid Pattern"imize tekrar başvurucaz, bunun için yeni bir transparan layer oluşturduktan sonra "Edit\Fill" diyalog
penceresinden önce oluşturduğumuz grid patternimizi seçtikten sonra ok deyip onaylıyoruz, daha sonra bu girid efektli yeni layerimiz seçili iken "Ctrl"
tuşuna basarak daire biçiminde oluşturduğumuz ilk layerimize bir kere sol tıklıyoruz ve alanı seçili hale getiriyoruz daha sonra "Shift+Ctrl+i" ile seçimi
ters çevirdikten sonra "Delete" ile etrafını siliyoruz, "Ctrl+D" ile seçimi kaldırıyoruz, sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,
Şimdi buradan verdiğim dünya haritasını import ediyoruz ve çalışma alanımıza
ekliyoruz, daha sonra dünyamızın içine sığacak kadar küçültürüyoruz "Ctrl+T" örnek aşağıdaki resim, bu işlemide yaptıktan sonra "Enter" ile transform
modundan çıkıyoruz,
Sıra geldi 3D dünya efektini vermeye, bunun için son olarak haritamızı eklediğimiz layerimizin seçili olduğuna emin olduktan sonra ilk oluşturduğumuz daire
biçimindeki layerimizin içi yuvarlak görünen maskına "Ctrl" tuşuna basılı tutarak tıklıyoruz ve haritayı seçili hale getiriyoruz,
Daha sonra "Shift+Ctrl+i" ile seçimi ters çevirip etrafını "Delete" ile siliyoruz, tekrar "Shift+Ctrl+i" ile seçimi önceki haline getiriyoruz ve akabinde
sırasıyla "Filter\Distort\Spherize" efektini aşağıdaki ayarlarıyla uyguluyoruz, işlemimiz bittikten sonra seçimi "Ctrl+D" ile kaldırıyoruz,
Aynı işlemi grid layerimiz içinde yapıyoruz, bunun içinde grid layerimizin seçili olduğuna emin olduktan sonra ilk daire şeklindeki layerimizin içi yuvarlak
olan maskına "Ctrl" tuşuna basılı tutarak tıklıyoruz ve "Filter\Distort\Spherize" efektini yine aynı ayarlarla uyguluyoruz sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,
Şimdi grid layerimizi haritanın bulunduğu layerin üstüne taşıdıktan sonra grid layerimize aşağıdaki ayarları ı-uyguluyoruz,
Kaynaklar: BestPSTutorials - After Effects