3D Mekan ve 3D Dünya Yapımı

Kayıt
31 Ağustos 2007
Mesaj
15
Tepki
2
Önizleme - Dersin PSD dosyasını sayfanın altından indirebilirsiniz.


Öncelikle grid pattern'imizi oluşturalım bunun için 60x60 px boyutlarında transparan bir belge açalım ve "M" tuşuna basarak "Rectanqular Marquee Tool"

aracını seçerek aşağıdaki resimdeki gibi bir alanı seçili hale getirelim daha sonra "G" tuşuna basarak "Paint Bucket Tool" aracını seçili hale getirelim

seçili alanın içini siyah renkle dolduralım,



Aynı yolla ikinci seçimimizi alt kısımada uygulayalım ve oranın içinide aşağıdaki gibi siyah renk ile dolduralım,



Şimdi Edit\Define Pattern yolunu izleyerek patternimizi oluşturalım ben GiridPattern ismini verdim,



Şimdi 842x600 boyutlarında transparan bir belge daha açalım ve (Not: 842 olması grid alanımızın etrafının eşit olmasını sağlamaktadır) sırasıyla Edit\Fill

yolunu izleyerek gelen diyalog penceresinden sondaki kayıt ettiğimiz patterni seçelim ve onaylayalım.



Aşağıdaki gibi bir sonuç olmalıdır, (Not: Burada arka plan transparandır "jpg" kayıt alındığı için beyaz görünüyor!)



Şimdi "Ctrl+T" tuşlarına basarak transform moduna geçelim "Alt" tuşuna basılı tutarak sağdan tutup kareleri genişletelim bu bizim pencrelerimiz olacak, yine

arka plan beyaz görünüyor ama transparandır.



Şimdi bu gritimize esneklik vermek için "Filter\Lens Correktion" uygulayıp ayarları aşağıdaki gibi uygulayalım, "Remove Distortion +100,00" - Scale 150

olmalı,



Yukarıdaki işlemi bir kere daha tekrarlıyoruz ve arka plana buradaki

resmi ekliyoruzki açımızı ve renklendirmemizi ayarlamamızda bize rehber olacak, sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,

Lens Correktion Final


Şimdi yeni bir layer oluşturup içini "#45433F" rengi ile dolduralım, sonra bir kere "Filter\Clouds" ekleyelim, devamında "Filter\Distort\Glass" efektini

uygulayalım ve değerleri aşağıdaki gibi verelim,



Şimdide "Filter\Render\Lighting" efektini aşağıdaki ayarları ile verelim,



Daha sonra "Ctrl+F" ile üzerine bir kere daha lighting efektini uygulayalım yani lighting efektini ikikere üst üste uygulamış olduk,

Glass+Lighting Final


Tekrar yeni bir layer oluşturalım ve başlangıçta oluşturduğumuz "Grid Pattern'i" "Shift+F5" ile Fill\Pattern diyalog penceresini açalım ve yeni layermize

ekleyelim, daha sonra yine "Ctrl+T" tuşu ile grid'imizi "Alt" tuşuna basılı tutarak sağdan ve soldan genişletelim sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır, "Yeni Grid

Efektini ayrı bir layerde oluşturmamızın sebebi arka plandan bağımsız transform edebilelim adınadır"



Daha sonra bu son iki layerimizi aşağıdaki gibi "Ctrl" tuşuna basılı tutarak seçili hale getirelim ve "Ctrl+E" ile birleştirelim,



Daha sonra bu birleştirdiğimiz layeri aşağıdaki resimde gösterildiği şekilde 4 kare kalacak şekilde aşağı çekelim bu bizim tabanımız olacak,



Şimdi "Ctrl+T" tuşlarına basalım ve transrform moduna geçtikten sonra üzerine sağ tıklayarak "Perspective" ayarını seçelim sağ alt ucundan tutarak sağa doğru

orantılı biçimde çekerek yatıralım,



Daha sonra yine aynı alanamızın içine sağ tıklayalım ve bu seferde "Distort" seçelim, bu seçimimiz yaptıktan sonra yukarıdaki orta kısımdan tutup aşağı doğru

iyice yatıralım ve aşağıdaki sonucu elde edelim,



Şimdi kişisel göz ayarlarımızı kullanarak orta alandak ilk giridimizi aşağıdaki tabanımızın çizgileri uyum sağlayacak biçimde onuda genişletelim tabi önce

"Ctrl+T" tuş kombinasyonunu kullandıktan sonra :D
Daha sonra tabanımızın uç kısımlarını girid'imizin kesiştiği yerden "Pen Tool" ile düzgünce masklayarak "Ctrl+Enter" ile seçimi aktif ettikten sonra

"Shift+Ctrl+i" ile seçimi ters çevirelim ve "Delete" ile etrafını silelim,





Şimdide bu tabanımızın bulunduğu layeri seçip "Ctrl+J" ile dublicate edelimve "Edit\Transform\Flip Vertical" uygulayarak ters çevirdikten sonra yukarı

aşağıdaki gibi taşıyalım ve böylelikle tavanımızda bitirmiş olalım.



Şimdi orta girid layerimizi seçelim ve üzerine sağ tıklayarak "Bevel Options" ayarlarına geçelim daha sonra "Bevel and Emboss" efektini seçelim aşağıdaki

ayarları verelim, normalde default olak PS de bulunmayan gerekli Contour'ları buradan indirebilirsiniz, (Not: isterseniz diğer ayarları deneyerek metalik ızgaralarda elde edebilirsiniz ben

sadeliği tercih ettim.)



Devam edelim ve yeni bir layer oluşturalım "Shift Ctrl N" ve hemen yeniden "Gradient Editor'ü açalım aşağıdaki ayarları uygulayalım ve layerler menüsünde

"Blending Mod" ayarınıda "Shoft Light", "Fill" değerinide "25" yapalım,







Şimdi bu oluşturduğumuz renkli layerimizi seçelim ve "Ctrl+J" ile dublicate ettikten sonra "Ctrl+T" tuşlarına basalım transform moduna geçelim ve diklemesine

aşağıdaki gibi döndürelim, ayarımızı yaptıktan sonra "Enter" ile onaylayalım.



Daha sonra alt tabanımızdaki yuvarlak şekil için önce arka planı rengini "#404040" olarak ayarladıktan sonra "U" tuşuna basalım ve resimde görülen

"Registration Target 1" shape'yi seçelim,



Ve "Ctrl+T" tuşlarına basarak transform moduna geçelim



Daha önce yaptığımız için tek tek resim koymaya gerek duymadım, şimdi üzerine sağ tıklayarak önce "Perspective" daha sonra "Distort" ile aşağıdaki şekli

vermeye çalışalım,



Bu işlemimiz bittikten sonra üzerine sağ tıklayarak "Blending Options" ayarlarına geçelim ve "Gradient Overlay" uygulayalım,



Daha sonra aşağıdaki ayarları verelim,





Sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,



Şimdi bu layerimizi iki kere "Ctrl+J" ile 2 adet kopyalayalım ve alttakinin "Outer Glow" hariç diğer efektleri kapatalım, yada üzerine sağ tıklayarak "Clear

Layer Style" seçtikten sonra sadece aynı Outer Glow efektinide verebilirsiniz ben böyle yaptım" daha sonda "Filter\Blur\Motion Blur" verelim ve ayarları

aşağıdaki gibi yapalım,



Üstteki Kopyamızada sağ tıklayarak "Outer Glow" hariç diğerlerini kaldırdıktan sonra "inner Glow" verelim (Not: Anlatım uzun olduğu için kısa kısa geçiyorum

ama zaten daha önce ayarladığımız ayarlar olduğu için ek resimlere gerek yok gibi)



Ve şimdi bu layerimize "Filter\Distort\PolarCoordinators" efektinide aşağıdaki gibi ekledikten sonra Bg'mizi bitirdik.



BG Final


Aslında bundan sonrasını ikinci bir ders olarak hazırlamam lazım ama yinede ben çabuk çabuk anlatmak istiyorum,

1- Yeni bir layer oluşturalım ve "U" tuşuna basarak "Ellipse Tool" aracını seçelim ve "Shift" tuşuna basarak arka planı siyah olan düzgün bir daire

oluşturalım,



Ve üzerine sağ tıklayarak "Blending Options" ayarlrına geçelim ve aşağıdaki ayarları verelim,







Sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır



Şimdi başlangıçta oluşturduğumuz "Grid Pattern"imize tekrar başvurucaz, bunun için yeni bir transparan layer oluşturduktan sonra "Edit\Fill" diyalog

penceresinden önce oluşturduğumuz grid patternimizi seçtikten sonra ok deyip onaylıyoruz, daha sonra bu girid efektli yeni layerimiz seçili iken "Ctrl"

tuşuna basarak daire biçiminde oluşturduğumuz ilk layerimize bir kere sol tıklıyoruz ve alanı seçili hale getiriyoruz daha sonra "Shift+Ctrl+i" ile seçimi

ters çevirdikten sonra "Delete" ile etrafını siliyoruz, "Ctrl+D" ile seçimi kaldırıyoruz, sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,



Şimdi buradan verdiğim dünya haritasını import ediyoruz ve çalışma alanımıza

ekliyoruz, daha sonra dünyamızın içine sığacak kadar küçültürüyoruz "Ctrl+T" örnek aşağıdaki resim, bu işlemide yaptıktan sonra "Enter" ile transform

modundan çıkıyoruz,



Sıra geldi 3D dünya efektini vermeye, bunun için son olarak haritamızı eklediğimiz layerimizin seçili olduğuna emin olduktan sonra ilk oluşturduğumuz daire

biçimindeki layerimizin içi yuvarlak görünen maskına "Ctrl" tuşuna basılı tutarak tıklıyoruz ve haritayı seçili hale getiriyoruz,



Daha sonra "Shift+Ctrl+i" ile seçimi ters çevirip etrafını "Delete" ile siliyoruz, tekrar "Shift+Ctrl+i" ile seçimi önceki haline getiriyoruz ve akabinde

sırasıyla "Filter\Distort\Spherize" efektini aşağıdaki ayarlarıyla uyguluyoruz, işlemimiz bittikten sonra seçimi "Ctrl+D" ile kaldırıyoruz,

-


Aynı işlemi grid layerimiz içinde yapıyoruz, bunun içinde grid layerimizin seçili olduğuna emin olduktan sonra ilk daire şeklindeki layerimizin içi yuvarlak

olan maskına "Ctrl" tuşuna basılı tutarak tıklıyoruz ve "Filter\Distort\Spherize" efektini yine aynı ayarlarla uyguluyoruz sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,



Şimdi grid layerimizi haritanın bulunduğu layerin üstüne taşıdıktan sonra grid layerimize aşağıdaki ayarları ı-uyguluyoruz,





Kaynaklar: BestPSTutorials - After Effects
 
Kayıt
31 Ağustos 2007
Mesaj
15
Tepki
2
Şimdide haritamızın bulunduğu layerime vereceğimiz ayara geldi sıra ayarlar aşağıdaki gibidir,











Şimdi yazımızı yazalım, ben Arial fontunu kullandım ve rengi beyaz olarak ayarladıktan sonra 7,5 pt boyutlarında PHOTOSHOP yazdım, daha sonra "Ctrl+T" ile

boyutlarını tam dünyamıızn etrafına sığacak şekilde ayarlayalım, işlemimiz bittikten sonra "Enter" ile seçimi kaldıralım,



Şimdi yine yazımızın layeri seçili olduğuna emin olduktan sonra dünyamızın bulunduğu layerimizdeki yuvarlak maska "Ctrl" tuşuna basılı tutarak tıklayıp

yuvarlak alanı seçili hale getirdikten sonra "Filter\Distort\Spherize" efektini uygulayalım ama burada yazımızın layerini rasterize etmemizi isteyen bir

uyarı gelecektir ok deyip onlayladıktan sonra sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,



Seçimi seçim halen aktif iken "Ctrl+T" ile transform moduna geçelim ve aşağıdaki gibi döndürelim,



"Enter" ile transform modundan çıktıktan sonra "Ctrl+D" ilede yazının seçimini kaldırdıktan sonra aşağıdaki ayarları yazımızın layerine uygulamaya devam

edelim,











Şimdi dünyanın etrafındaki halka pek alakalı değil ama nasıl yapıldığınıda kısa anlatayım zaten uzayacağı kadar uzadı ders battı balık yan gider hesabı olsun

:D neyse bunun için yeni bir layer oluşturalım ve "M" tuşuna basarak "Rectanqular Marquee Tool" aracını seçelim ve içini her hangi bir renk ile dolduralım,

daha sonra "Ctrl+D" ile seçimi kaldıralım,



Şimdi bu layerimiz seçili iken "Filter\Distort\Polar Coordinates" ayarını aşağıdaki gibi verelim,

-


Daha sonra bu layerimiz seçili iken "Ctrl+T" ile transform moduna geçelim ve üstüne sağ tıklayarak sırasıyla "Perspective, Distort ve Scale" ayarlarını

kullanarak aşağıdaki şekli vermeye çalışalım, tek tek resim koyamadım çok uzadı çünkü ders artı ayarları aşağı yukarı anlamışsınızdır yukarıdakilerin aynısı,



Hala transfrom modunda olmamız lazım ve şimdire "Rotation" ayarını seçtikten sonra aşağıdaki şekli vermeye çalışalım,



Şimdide halkayı dünyanın etrafında çevrili efektini verebilmek için "L" tuşuna basalım ve "Polygonal Lasso Tool" aracını seçli hale getirelim ve aşağıdaki

gibi halkanın istenmeyen bölümlerinin olduğu alanı aşağıdaki gibi seçelim



Şimdi bu seçili alanı "Delete" ile silelim,



Ve belending mode ayarlarından "Fill" değerini sıfır yapalım,







Son olarak ön kafesimizi yapalım sanıyorum resimleri 100'e tamamlayamayacağız :D Neyse bunun için yeni bir layer oluşturalım ve "Edit\Fill" diyalog

penceresinden daha önce oluşturduğumuz "Grid Pattern"imizi ekleyelim, daha sonra bu layerimize "Filter\Distort\Lens Correktion" uygulayalım ve "Remove

Distortion" değerini "-75,00" şeklinde girelim,



Sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır,



Daha sonra aşağıdaki ayarları uygulayalım ve bitirelim,







Final - Dersin PSD doyasını buradan indirebilirsiniz.



Kaynaklar: BestPSTutorials - After Effects
 
Kayıt
17 Mart 2008
Mesaj
3.266
Tepki
100
bu ders size mi ait?
güzel olmuş tatbik edilebilir ve anlaşılır bir ders.
teşekkürler.
+ rep
 
Kayıt
31 Ağustos 2007
Mesaj
15
Tepki
2
@Emine Şahin

Malesef bana ait değil bu dersi hazırlayan bir bayan, ders ilgimi çektiği için ekledim alıntı yazmadım çünkü resimlerde kaynak adres verilmiş zaten ama kaynak belirttim şu an bu soru cevaplansın adına, arada fırsat buldukça eklemeye devam ederim sakıncası yoksa tabi :)
 

Buse Türüdü

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
5 Şubat 2008
Mesaj
3.395
Tepki
103
Çok çok uzun bir ders. Bunu yapmak bayaa zaman alır sanırsam, ama güzel..:)
Teşekkürler.
 
Yukarı Alt