birgünbirisi
Üye
- Kayıt
- 26 Haziran 2014
- Mesaj
- 9
- Tepki
- 1
Anlatım harika olmuş. Açıklayıcı ve net.
1)- Film Afiş tasarımı nedir? ; Afiş, izleyiciyi kendisine çekme / izleme seçme eylemine hazırlaması için gerekli tüm özellikleri üzerinde bulundurması gerekir. içeriğin yapısına uygun seçilen renklerle, uyumlu yazı ve biçimlerle tasarlanmış, çekici, etkili bir afiş izleyiciyi olumlu yönden etkiler.
2)- Film Afiş tasarımı, tanıtımı yapılan, sunulan eserin, tüm özellikleriyle izleyiciye yansıması ve onunla diyalog kurmasını sağlayan önemli bir araçtır. Adeta yapımın dilidir. Bu dilin etkili olması, tanıtımın olumlu sonuçlanmasını sağlar.
Film Afiş tasarımı, diğer tanıtım konuları gibi, grafik sanatçısının sorumluluğundadır. tasarım sunulduğu zaman bulunduğu yerde her konumda çekici gücünü, etkisini göstermelidir, anlaşılmalıdır.
3)- Afişin rengi, seçilen yazı ve biçimler, bunların düzenlemesi uyumlu olursa; görsel etkisi güçlü olur, izleyici belleğinde olumlu imaj yaratır. Bir nevi filmi yada eseri izlemeden konu hakkında bilgi verici bir nevi eserin kimliği niteliğinde olmalıdır. Afişlerde renk seçimi, mizanpaj ve afişin temel konsepti, yapımın; müstakbel izleyicisinin düşüncelerini, duygularını etkilemesi, onu satın almaya / izlemeye yönlendirmesi açısından ciddi bir konudur. Renkler, her tasarımda önemli bir etkendir. Değişken olmakla birlikte her rengin psikolojik etkisi farklıdır.
4)- Her ne kadar renkler konusunda bu temel unsurları konuşsakta, değişkenlik gösteren tasarımlar da mevcuttur,
Örneğin; Sıcak renkler, neşe, canlılık, hareket ve arzu etkisi yaratır. Daha yakın ve olduğundan büyük gösterirler. Soğuk renkler ise, dinginlik ve rahatlık etkisi yaratırlar. Tek tek renklere baktığımızda, beyaz; içtenliği, siyah; durgunluğu, şiddeti ve kederi, kırmızı; dehşeti, canlılığı, aşırı isteği, tehlikeyi, ihtirası, cesareti, ateşi ve günahı, sarı; korkaklığı, uyarıyı, hareketi ve neşeyi, mavi; soyluluğu, dürüstlüğü, sessizliği ve rahatlığı, açık mavi tonlar; sınırsızlığı, yeşil; ümidi, hayatı ve canlılığı, mor; hüzün ve içe dönüklüğü ifade eder.
5)- Bir afişin tasarımı, yapımın/eserin tanıtımında önemli bir yer kaplıyor. Afiş tasarımı, günümüzde grafik tasarımcılarına ayrı bir sektör oluşturuyor. Bununla birlikte yapımın içeriği tabi ki afiş tasarımından daha önemli; fakat afiş tasarımı da izleyiciye ilk akılda kalıcı etki yapması yönünden, kayda değer önem taşıyor.
6)- Bir afiş tasarımında atlanmaması gereken en önemli konu; yapımın içeriğini tasarıma çok iyi yansıtmak ve içerikten kopmamak. İçerikten kopuk ve aykırı tasarımlar bazen itici bile olabiliyor.
İçerikle bağlantılı afiş tasarımları, izleyicide akılda kalıcı farklı bir etki bırakabiliyor. Çok uç noktadaki bazı afiş tasarımları, görsel yönden etkili görünse bile, eğer içerikten çok uzak ise izleyici için bir anlam ifade etmeyebiliyor. İzlenme sonrası izleyici de güven sorununa yol açabilir.
Sonuç olarak afiş tasarımlarının temel yapı taşlarından bahsettiğim bu yazımız da, deneme amaçlı tasarım yapan arkadaşların genel sorununa değinmek, eksik olan unsurları da konuşmamız gerekli; Önce bir takım tasarım ilkelerini araştırın, ne nedir? nasıldır? nasıl yapılır? referansları nelerdir? bunun belli bir kuralı varmıdır?
temel başlangıç noktası nedir? neler gerekir? nasıl bir yol izlenir? olmazsa olmazları nelerdir?
vb. vs. gibi ana dinamik kuralların araştırmalarını yapmalısınız, bu sadece sizin için değil, deneme çalışmaları yapan tüm arkadaşlarımız için geçerli...
Usanmadan, yılmadan, sıkılmadan, bıkmadan tekrar tekrar denemeler yapmalısınız,
ta ki; topu potadan içeri atabilmeyi başarıncaya kadar.
Aşağıda ki örneklerin sizi heyacanlandırması ümidiyle....
Emrah YÜCEL imzalı çalışmalardan bir kaçı,
Faydalı olması dileğiyle...