ada mertcan sucuk logo sizce hangisi

T

tuba acan

Misafir
2. ve 5. çalışma en iyisi bence amacına uygun ememğinize sağlık
 

danisman

Consultant
Kayıt
27 Nisan 2009
Mesaj
1.504
Tepki
30
fatih bey, müşteriniz logo tercihinde pek iyi değil, umarım imalat konusunda iyidir :) beş nolu çalışmanız kesinlikle bir sucuk logosu, diğerleri belki şarküteri tarzına uygun olabilir ...
 
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesaj
2.540
Tepki
31
yorumlar ve değerlendirmeler için teşekkürler ilk yaptığım çalışma 5 ti zaten fakat illa bi inek resmi olsun deyince diğerleri ortaya çıktı
 

melihtasli

Üye
Kayıt
26 Mayıs 2009
Mesaj
1
Tepki
0
fatih kardeşim bana da bi sucuk logosu çıkartırsan çok sevinirim ismi eşme sucukları olucak
 
Kayıt
7 Temmuz 2008
Mesaj
208
Tepki
5
Selam,

Genel bakış açısı hazırlanan logotype çalışmasındaki seçeneklerden görebildiğim kadarıyla 5. çalışmanın daha ağır bastığı noktasında.

Benim kişisel görüşüm de 5. çalışmanın bu gıda sektörüne daha uygun olacağı noktasında kesişiyor.

Şimdi aslında ortak bakış açısını yaratmanın temel noktası genel eğilimin oluşturulmasıdır. Akıllı olan bir işadamının toplumun genel bakış açısını iyi kavramış, beğenilerinin farkında olan, bunun yanında bu tür bir tasarımı hazırlayan grafik tasarımcının da aynı paralelde düşünmesi ve ortak noktada kesişiyor olmasıdır.

Durum bu olunca ortaya çıkan tasarımlardan öne fırlayan genel kabul görmüş ve en önemlisi de başka markaların önüne geçmeye aday bir ürün logosunun benimsenmesi ve uygulanmasıdır.

Beğenilerin ortak olması hazırlanacak tasarımların öncekilerin tekrarı olmasını gerektirmez. Çağrıştırma, benzeştirme, ünlü markaya atıfta bulunma varolan göz alışkanlığını kullanma gibi kavramlar hazırlanacak tasarımda etken olur. Bunun yanında rakip firmaların önceden hazırlanmış tasarımlarının da gözününe alınması bunların dışında çok farklı alışkanlıkları değiştirici, beklentilerin çok üzerinde o güne kadar yapılmamış olanı tasarlama gibi risk faktörlerinin üst düzeyde olduğu tasarımların hazırlanması müşteri tarafının da bu noktada grafik tasarımcıyı desteklemesiyle mümkün olur.

Genellikle ve çoğunlukla müşteri tarafının bu tür bir riski kabullenmemesi nedeniyle önceden varolan markaların benzerlerinin ürün logosu olarak seçilmesine yol açar. Sağlam bir yapıya sahip olmayan üretici müşteri tarafı risk almadan mevcut durumu küçük rötuşlarla kendi markasının logosu şekline dönüştürülmesi isteği genellikle ağır basar.

Güçlü bir sermaye yapısına sahip olmayan çoğunlukla orta anadolu tüccarı kılıklı üretici müşterilerin macera aramadan mevcut yapı içerisinde kendilerine yer edinme isteğinin ağır basması nedeniyle mevcut olanları taklit etme, piyasada tutmuş markaların logolarını örnekleme ve hatta neredeyse onların birebir aynılarını yalnız isim değiştirerek kabullenme isteği biz grafik tasarımcıları bu noktada cesur tasarımlar noktasında yüreklendirmekten çok taklit tasarımlara yöneltmek zorunda bırakıyor. Kolaycı bir bakış açısı ve zorlaması sonucu ortaya yenilikçi bakış açısına sahip grafik tasarımlar sunmak yerine, taklit etmeye yönelik tekrarlamalar sunulması zorunlu hale geliyor.

Burada grafik tasarımcıların taklitçi, kolaycı ve kendisini tekrarlayıcı olduğu değil müşteri tarafının grafik tasarımcıyı bu yöne zorladığından söz etmek gerekiyor. Burada belirttiğim de budur. Bizler grafik tasarımcı olarak bir yandan tasarım noktasında yenilikçi bakış açılarını savunma noktasında kararlı olmalı, bir yandan da müşteri tarafını eğitme noktasında hareket etmeliyiz. Hazırladığımız tasarımlar dünyanın 8. harikası bile olsa müşteri tarafından benimsenmiyorsa burada ortaya şu sonuç çıkar.

- Ya siz müşterinin her istediğini yerine getirip tasarımı o şekilde tamamlayacaksınız ya da çalışmalarınızı müşteriyi dikkate almadan grafik tasarımın size yüklediği bakış açısıyla olması gereken şekilde cesur adımlar atarak gerçekleştireceksiniz.

gibi içi boş hatta kime söylendiği, ne anlatıldığı, bilinmeyen tanımlamaları grafik tasarımcılara yüklemenin hiç bir anlamı ve yaşamsal karşılığı olamaz. Bizler bir bütünün parçası olarak bu sektör içerisinde yer aldığımızı unutmamalıyız. İşin müşteri yanı, işveren yanı ve grafik tasarımcı yanını hiç bir zaman göz ardı etmemeliyiz.

Tüccar düşüncesine hizmet sunan grafik tasarımcının holdingde görev alan ürün müdürüne sunulan bakış açısından farklı olduğunu kavramak, bu kişilere olması gereken davranış biçimini sergilemek, tüccarı eğitme yönünde, grafik bakış açısını kendisine kavratma yönünde sabırlı olmak, sonuçta kazananın her iki taraf olacağının bu kişilere kavratılması noktasında bir bakış açısı ve davranış biçimi sergilemek zorunlu ve önemlidir.

Grafik tasarımın ve tasarımcının bir kültür, bir algılama, bir yorumlama ve toplumun beğenilerini yoğurma becerisi olduğunun ise hiç bir zaman unutulmaması gerekir.

Saygılar...
 
Yukarı Alt