- Kayıt
- 22 Mayıs 2012
- Mesaj
- 3.069
- Tepki
- 192
Create Trim Marks: Çalışmamıza cros koymak için kullanılır.Croslar otomatik olarak gruplu gelirler, birbirlerinden ayrılmazlar. Croslar seçili iken CTRL+SHIFT+G ile grubu bozup croslar üzerinde ayarlamalar yapabilirsiniz.
Path : Çizim yolları ile ilgili yapacağımız işlemleri altında bulunduran bir komuttur.
Join : Seçili noktaları birbirine bağlamak için kullanılır.
Avarage : Seçili noktaları hizalar.
Outline stroke : Kenar çizgisini çizim yolu yapıp objeye dönüştürme işleminde kullanılır.
Offset Path : Seçtiğimiz nesneyi bir nevi duplicate özelliği gibi çoğaltır. Orjinal nesne ve kopyaları arasında standart mesafe ve farklı boyutlarda eş merkezli nesneler oluşturur. Bunu yaparken belirtmiş olduğumuz değer kadar tüm kenarlardan eşit ölçüde büyütür ya da küçültür. Özellikle yazılarda stroke kullanımı tercih edilmediği için ve profesyonel görünmediği için kalın çerçeveli yazı yaratmak adına offset path tercih edilir.
Simplify : Seçili olan nesne üzerindeki nokta sayısını azaltarak yada arttırarak onu daha akıcı bir görünüme kavuşturur diye özetleyebiliriz.
Add Anchor Point : Çizdiğimiz yol üzerine noktalar eklemek için kullanılır.
Remove Anchor Point : Çizdiğimiz yol üzerinden fazla koyduğumuz noktaları çıkarmak için kullanırız.
Divide Objects Below : Üst üste bulunan nesnelerden üstteki nesneyi seçtiğimizde altta bulunanları seçile nesneye göre böler.
Clean up: Çalışmamızdaki gereksiz objeleri (başıboş noktalar, boyanmamış objeler ve boş text kutuları) otomatik olarak temizler. Çalışmamızı sonlandırdıktan sonra mutlaka kullanmamız gereken bir komut olduğunu düşünüyorum.
Blend : Seçili iki nesne arasında bir nesneden diğerine blend options'da girdiğiniz ayara göre ara adımlar (adını koyamadım başka türlü ) oluşturmanızı sağlar. Bu oluşan nesneleri tek tek kullanmak istediğimizde -- ki mesela ben tv ekranı yaparken dikdörtgenden daireye blend alıp ekrana en yakın basık şekli alıp kullanıyorum -- Yine Object menüsü altında bulunan daha önceden anlattığımız expand komutunu kullanacak ve CTRL+SHIFT+G ile grubu bozmamız yeterli olacaktır.
Envelope Disort : Nesneleri deforme ederek istediğimiz forma sokmak için kullandığımız araçtır.
Live Paint : Çizdiğimiz şekilleri boya ile doldurduğumuzda çizimin tümü aynı renk ile doldurulur. Çizim içerisinde oluşturduğumuz yeni yollar ile bir çizim içerisini birden fazla renk, gradient yada desen ile doldurabiliriz. Çizim yolları tam birleşmediği durumlarda canlı boyama işlemi gerçekleşmeyebilir.Bu gibi durumlar için canlı boyama aralık ayarını yapmamız gerekmektedir. Bunun içinde Live paint alt menüsü içinde bulunan Gap Option komutunu kullanırız.
Image Trace : Bitmap görselleri vektörele dönüştürürken kullandığımız komuttur.
Açtığımız çalışma sayfasına görselimizi çağırıyoruz. Görseli vektöre dönüştürmenin bir yolu da menü dışında üst menüden faydalanarak yapılabilmekte. Onu da inceleyelim istedim.
Yukarıdaki görselde gördüğünüz üzere görseli seçtikten sonra üst menüde İmage Trace seçeneği görünüyor. Yanında yer alan ok ile dönüştürme yöntemini seçeriz. Black and White logo komutu ile dönüştürme yapmak istedim ben.. Tıkladığımda görselim vektörele dönüştü ama çizim yolları hala yok bunun içinde üst menüde image trace butonumuzun yerine Expand butonunun olduğunu görürüz. Expand ile vektörele dönüştürdüğümüz görselin çizim yollarınıda oluşturmuş oluruz.
Pathler oluştuktan sonra mesela arkada yer alan siyah kısmı ayırmak yada beyaz imajı almak istiyorsak eğer grubu bozmamız yeterli olacaktır.
Text Warp : Objenin yazıyı itmesi durumudur. Text wrap komutunu kullanmak için sadece metni itmesi istenen obje seçilir. Ve Object menüsü altında bulunan Text Wrap alt menüsünden Make komutu verilir. Text wrap çalışmıyorsa metni itecek olan obje altta kalmıştır. Çözüm olarak obje üste alınır. Obje üstte oldu halde çalışmıyorsa yazılar metin alanı içerisinde değildir.
Clipping Mask: Bir objenin diğer bir objenin içinden görünümüdür. Clipping mask yapmak için maskeleyecek ve maskelenecek objeler birlikte seçilir. Sonra Object menüsü altında bulunan Clipping maske alt menüsü altında Make komutu verilir.Bir başka yolu da bu iki obje seçili iken sağ tık ile açılan menüden clipping mask komutunu seçmektir. Release komutu ile yaptığınız clipping mask işlemini bozabilirsiniz. Maskelenmiş objeyi direct selection aracı ile- kısayolu A- seçip hareket ettirebilir.Büyütüp küçültebilirsiniz. Selection aracı her ikisini birlikte hareket ettirir.
Ekranda gördüğünüz üzere ayı çizimini dairenin içine gömmek istiyoruz. Daireyi alıp çizim görselinini üzerine bırakıyoruz. Eğer altta kalırsa sağ tıklayıp açılan menüde bring to front seçeneği ile dairemizi üste alıyoruz.
Ardından iki obje seçili iken sağ tık ile Make Clipping Mask komutunu seçiyoruz ve sonuç ...