- Kayıt
- 10 Temmuz 2008
- Mesaj
- 132
- Tepki
- 25
- Ağustos Ayı konusu Littabe / Logotype tasarımı , Afiş çalışması ve cephe tabela çalışması yarışmasının birincisi toplam 19 puanla Kerim Öksüz tarafından tasarlanan Littabe Jeans Logo-Afiş-Tabela çalışması | Kerim ÖKSÜZ oldu. Tebrik ederiz.
- İkinci tasarım toplam 18 puanla karameco tarafından tasarlanan Littabe Logotype/Afiş/Dış Cephe Tabela Tasarımı [ karameco ] oldu Tebrikler!
- Yarışmasının üçüncüsü toplam 17 puanla ewhyder tarafından tasarlanan %100 Gençlik Ateşi oldu Tebrikler!
Yarışma sıralaması;
1-haluk artuk
2-Who'sthatgirl
3-bRayn-(ANIL OKUR)
4-Erkin KARATAŞ
5-Qesta
6-cheova82
7-pythia
8-ewhyder
9-karameco
10-Kerim Öksüz
11-ShellByMrT
12-ŞENGÜL BOZKURT
13-warranty
14-caglayan
Jüri üyelerinden Faruk Çağla'nın yorumu ve puan tablosu;
1-Haluk Artuk
-LOGO;
Logo karışık, baş karflerdeki ters renkler karışıklığa yol açıyor.
-KONSEPT, KAMPANYA;
Bilboard çalışmasını dergi çalışması olarak, basın ilanı olarak da kabul edebiliriz. Önemli olan konsepttir. Konseptte süsleme fazla. Ana tema olan blue jean pantolon konusundan uzaklaşılmış. Yan unsurlar ana unsuru bastırmış.
Not 4
2-Who’s that girl;
Logo;
Logodaki L içinde yer alan fermuar esprisi belli olmuyor. Kot pantolon illa da fermuarlı olmak zorunda değil. Logo başarılı değil.
KONSEPT KAMPANYA;
Heykel itici. Kızın avucundan kum yerine harflerin dökülmesi çok zorlama. Harflerde ne yazdığı zor okunuyor.
Not 3
3-B-rayn (anıl Okur)
LOGO;
Littabe yazısının L harfinin önündeki G ye benzer şekil gereksiz. İçindeki dans eden figür logoyu okunaksız kılıyor.
KONSEPT KAMPANYA;
Fotoğraflar çok mükemmel ama iyi değerlendirilememiş. Hele tipografi adeta okunmaması için ne varsa doldurulmuş.
Not 5
4-Erkin Karataş;
Bu yarışmacı diskalifiye edildiği için LOGO ve KOPNSEPT değerlendirmesi yapmayacağım. Ama senin rengin hangisi adlı dilimlenmiş kot pantolonlu afiş çalışmasını çok beğendim. Keşke diskalifiye edilmesine neden olan çalışmayı hiç yapmasaydı. O zaman iyi bir puan verirdim kendisine.
5- Qesta;
LOGO;
Çok karışık ve başarısız.
KONSEPT KAMPANYA;
Başarısız.
Not 2
6- Cheova 82
LOGO;
Littabe yazısının L harfinin önündeki daire dikkati toplamıyor aksine dağıtıyor, at ise hiç belli olmuyor.
KONSEPT KAMPANYA;
Fotoğraflar çok mükemmel ama iyi değerlendirilememiş. Fotoğraf çevresindeki bantlar doku ve renk olarak çok uyumsuz.
Not 3
7-pythia
LOGO;
Sıradan.
KONSEPT KAMPANYA;
Fotoğraflar çok mükemmel . Photoshop ile filtre verilmiş resim çok güzel. Ama ne yazık ki Tipografik düzenlemeler resimlere değer katmaktan çok değer kaybettiriyor. Grafik düzenleme hep sıradan. Bir çevre içine resim yerleştirilmiş, kalan boşluğa renk atılıp yazı yazılmış.
Tabelacı çalışması.
Not 4
8-ewhyder
LOGO;
Okunmaması için elden gelen karışıklık yapılmış. Alevler, kot dikişleri, kumaşlar, gereksiz kıvrımlar, insan figürleri…
KONSEPT KAMPANYA;
Gençlik ateşi yazısı çok küçük kalmış. Öpüşme sahnesi yerine daha ateşli dokunuşları verebilecek resim bulunabilirdi. Blue jean dan hareketle BLUE-FIRE iyi bir buluş ama çok kötü işlenmiş.
Çıkış noktası isabetli, işlenişi olgunlaşmamış bir çalışma.
Not 6
9-karameco
LOGO;
Tipografi ile figür uyumu sağlanmamış.
KONSEPT KAMPANYA;
Paçaları yukarıda duran pantolonlu afişteki espri çok zorlama. Paçası aşağıda olsaydı daha başarılı olurdu.Logo ile efekt verilmiş zemin uyuşmamış. Başlık paçalar arasında okunmuyor. Rengi de boyutu da iyi değil.
Littabe etiket çalışması çok başarılı.
Zenci çocuklu afiş, “yoksulluğunu hisset” gibi olmuş. Çocuğun göğsündeki kartal gereksiz.
Not 7
10-Kerim Öksüz
LOGO;
Logonun alt tarafını işgal eden gökdelen dokusu gereksiz bir ayrıntı. Parmak izi yeterliydi ama parmak izi ile tipografi ayrı ayrı durmuş, bütünleşmeliydi.
KONSEPT KAMPANYA;
Kan damlası gibi damlalar “ölümü hisset” etkisi veriyor. Çok gereksiz uygulamalar bunlar.
Şehir ve bluejean teması çok isabetli yaklaşım. Kırlar ve blue jean de iyi bir yaklaşım.
Tipografi seçimi ve fotoğrafla uyumu çok başarısız.
Not 6
11-ShellByMrT
LOGO;
Düğme ve fermuar iyi fikir ama iyi düzenlenmemiş.
KONSEPT KAMPANYA;
Yeterli göremedim.
Not 1
12-ŞENGÜL BOZKURT
LOGO;
Bluejean logosundan ziyade, dergi ve yayın kuruluşu logosunu çağrıştırıyor. Hele ZEBRA dokusu işe BLUEJEAN DOKUSUNDAN çok Animal Planet gibi, National Geografik gibi doğayı konu alan yayıncılığı çağrıştırıyor.Zebra çizgilerini lacivert yapsaydı, bluejean dokusuna daha çok yaklaşım sağlanırdı.
KONSEPT KAMPANYA;
2 no.lu afişi başarılı buldum. Diğer afişler başarısız ve logo için söylediklerim onlar için de geçerli.
Not 3
13-warranty
LOGO;
Magenta renkler mavi olmalydı. Bunun dışında logo idare eder.
KONSEPT KAMPANYA;
Afişlerdeki fotoğraflar tasarımı kurtarıyor, tipografi ve başlıkların fotoğrafla ilişkileri başarısız ve grafik kurallara uygun değil.
Etiket çalışması başarılı.
Not 7
14-caglayan
LOGO;
Ünlem işaretinin hem sloganda hem logoda ortak olması güzel bir düşünce. Logolar içinde en çok bu logoyu beğendim..
KONSEPT KAMPANYA;
Fotoğraflarla çok oynanmış. Ürün sade bırakılabilirdi. Efekte vermek tasarım yapmak zannedilmiş. Çok gereksiz efektler var.Ürün boğulmuş. Gökdelenler üzerinde dans edenlerin siluetleri bana gençliği hissettirmiyor. Oradan düşeceklerini hissettiriyor.Hele yanındaki büyük insan resimleri donukluk abidesi. Ürün böyle gösterilmez.
Not 5
---------------------------
Faruk Çağla
Jüri üyesi olarak sonradan aramıza katılan Sayın Günel AYVACI'nın Puan tablosu;
1-haluk artuk--------------------9
2-Who'sthatgirl-----------------4
3-bRayn-(ANIL OKUR)------7
4-Erkin KARATAŞ------------ 0
5-Qesta---------------------------4
6-cheova82----------------------4
7-pythia--------------------------6
8-ewhyder-----------------------7
9-karameco----------------------9
10-Kerim Öksüz----------------10
11-ShellByMrT-----------------4
12-ŞENGÜL BOZKURT-----10
13-warranty---------------------6
14-caglayan---------------------5
Jüri Üyesi Ozan Muhammet Candan'ın puan tablosu;
1 numaralı yarışmacı – 3
2 “ - 1
3 “ - 3
4 “ - 0
5 “ - 2
6 “ - 2
7 “ - 2
8 “ - 4
9 “ - 2
10 “ - 3
11 “ - 2
12 “ - 2
13 “ - 3
14 “ - 2
Önemli Not:
Melih Yongacı, özel nedenlerden dolayı jüri üyeliğinden çekilmiştir. Buradan bütün yarışmacı arkadaşlara önemle duyurulur.