Bilinçsizlik mi? Cahillik mi? Uyanıklık mı?

Emre ÇETİNER

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
23 Eylül 2012
Mesaj
483
Tepki
17
Konuya ülkemizi ele alarak başlamak istemiyorum ama bu ülkede yaşadığımız ve bu ülkede bu durumlarla karşılaştığımız için ülkemiz üzerinden yorumlayarak anlatacağım. Belki bir çok ülkede bu durum yaşanmaktadır. Ancak benim bu tarz bir yurtdışı tecrübem olmadığı için fikir sahibi değilim. Bu yazıyı yazmamdaki amaç bir çok kez yaşadığım iş süreçlerinde müşterilerin ya bilinçsizliği mi artık ya da uyanıklığı mı bilemem bu yazıyı yazarak durumu özetlemeye çalışmak.

Özellikle dijital alandaki hızlı teknolojik gelişmeler. İhtiyaçlara hızlı cevap, diğer alanlara göre biraz daha düşük maliyet ve çeşitlilikte sınır olmayışı dijital çağın büyük bir hızla ilerlemesine yol açıyor. Bu durumda şirketler, şahışlar bu alanda yerlerini almak için birbirleriyle yarışıyor. Bu yarışta taşları düzgün yerleştirip gerekli analizi, planlamayı ve doğru bütçeyle çalışmak isteyenler tabi ki başarılı oluyor.

Bir de bu planlama ve bütçeden bir haber kişiler. Neden iyi bir araştırma yapmadan tabiri caizse damdan düşer gibi işe atılıyoruz.

Yaşamış olduğum bir durum ile başlayalım. Private Shopping evet ülkemizde gerekli yerlere gelen önemli ve güzel bir düşünce ile bu gün en büyük örneği limango. Görüşmelerim sonucu özel bir alışveriş sitesine sahip olmak isteyen bir kuruluş ile toplantıya girdim. İşittiklerim ve gördüklerim ile şaşırmamak mümkün değil. Her zaman en düşük bütçeyle tavan sayılabilicek işleri örnek göstermeyi severiz. Hangimiz şunu işittik. Bütçemiz az ve en büyük firmaları hedeflemiyoruz bütçemize göre gösterebileceğimiz örnek çalışmalar şunlar. Benim bugüne kadar duyduğum hep aksine bütçemiz kısıtlı peki rakipleriniz ya da örnek aldığınız çalışmalar. En üst kimse her zaman odur şaşmaz.

Özel alışverişe adım atmak isteyen bir kuruluş görüşmeler sonucu bir toplantı ayarlandı ve görüşme başladı. Burada kendimi övmek için değil ama dijital alandaki tecrübem ve yaşadıklarım ile gerçekten bilgili olduğum için toplantı sürecinde bolca müdahale etme durumunda kaldım. Sonuç tarafıma söylenen böyle bir proje için bir yanlış duymadınız bir kişi görevlendirerek. Açıklamaktan çekinmiyorum ayrılan bütçe 4.000 TL ile rakibi gördükleri limango ile yarışmak ve pazarda onlara rakip olmak.

Sadece kaba olarak bir çalışma grubu belirlemiştim kendilerine bu işin nasıl bir süreç gerektirdiğini.


1 artdirektör
4 grafiker (Mobil,web site tasarımları, içerik editing)
2 Front End Developer (jScript, mobil,tablet,web tarayıcı uyum süreç ve kodlaması için) en az 2 kişi.
1 Backend programmer
1 Database manager
1 Fotoğrafçı
1 Model
1 Sosyal medya uzmanı
1 Reklam Yöneticisi (Adwords ve diğer crm,cpm reklam alanları için uzman)
Mobil uygulama tarafını katmıyorum bu ilerki süreçlerde entegre edilebilir.

Lojistik süreçleri, depolama ya da hızlı tedarik, ürün gamı seçitliliği ile kişi sayısı ve alan sayısı olarak artabilecek bir durum.

Daha yukardaki temel süreçlerden bir haber olarak hedefi limango olarak ayarlamak sadece tarafımca gülünecek durumlardan biri. Ama genelde görüdüğüm ve yaşadığım bir süreç.

Toplantı sonunda artık dayanamayıp gerekli açıklamaları yapmaktan yorulduğum için aşağıdaki paylaşacağım videoyu izlemelerini ve kendilerinin buradaki durumun 10/1 'lik kısmını ayarladığınız süreçte rakip bile değil başlangıç sürecine adım atmanıza yardımcı olacaktır ve bu videoyu izlediğinizde ne demek istediklerimi daha iyi anlayacaksınızdır.
Biten bir toplantı ve boşa geçen zaman kendi tarafımca bedava e-ticaret eğitimi verdim denilebilir.

Videoyu Linki :

http://tv.webrazzi.com/video/girisim-ofislerinde-bu-hafta-limangoyu-ziyaret-ettik/4e77bebed27dc_5114bd3d1bdd2
 

user9

Grafiker
Kayıt
9 Eylül 2009
Mesaj
0
Tepki
80
ziyadesi ile kanayan bir yaraya parmak basmışsınız. değindiğiniz bu konu için TEŞEKKÜR EDERİM. hangi alanda olursa olsun insanlar hedefliyor ama varmak istedikleri hedefe NASIL GİDİLMELİ sorusunu bilmiyor. çok yazık ve ileri derece üzücü şahsım adına.

insanlar ve insanlar

nedendir bilinmez okyanusları aşmak isterken yüzmeyi bilmediklerini unutuyorlar. buda yetmezmiş gibi birlikte çalışacakları kişinin insan olduğunu unutuyorlar.

değinecek o kadar çok şey var ki, neresinden tutsam elimden kalıyor şu an. maalesef...
 

Emre ÇETİNER

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
23 Eylül 2012
Mesaj
483
Tepki
17
Bilemiyoruz insanların alnında birşeyler yazmıyor toplantı yapmak istiyorlar gidiyorsun sonuç işte. Trajikomik yapacak pek birşey yok gibi. Bu sektör uzun yıllardır var ve hep olacaktır ama ilerleyemiyoruz saplanmış kalmışız. Her yıl yeni yeni girişimcilik projeleri kampanyaları görüyoruz. Ama sıfır daha bir tane ses getirmiş internet alınında projemiz yok bu kafaylada olamaz.

Şu google hikayesiyle başladı hep 250 dolar bir garajda iki kişi tarafından kuruldu. İyide bu sadece başlangıç aldıkları uçuk yatırımlar genişleyen olanüstü ekip. Oxford üniversitesi datacenterını ücretsiz bir şekilde açması. Ve ve ve buraya 1000 'den falza maddelik liste gelir ama biz sorsalar hep 250 dolara 2 kişi tarafından kuruldu işte. Bizim aklımızı düşüncelerimizi özetleyen tek şey.

Bugün o ilham aldığımız tüm projeler çok yüksek bütçeler çok kalabalık ekipler eğitimli o alanda bilgi sahipli kişilerin toplanmasıyla oluşan şeyler. Bahsettiğiniz o 2 kişi 250 dolar maliyet bir kartopunun oluşturulması çığ olarak düşmesi değil. 20 yıldır yazılıp çiziliyor değişen ne dersek sıfır.
 

gezegen

Üye
Kayıt
6 Eylül 2012
Mesaj
325
Tepki
16
@Emre ÇETİNER

Çok doğru. Aynen öyle! İki (ya da üç) kafadar, garajda! Gözden kaçan, o garaj bu ülkede bir garaj değil. (Garajdan garaja fark var, öyle demeyin!) O iki kafadar, şurda pencereden baktığında gördüğün iki kafadar değil. O garajın bulunduğu ülke, bambaşka bir ülke. Kafadarlar, bambaşka kafadar. Akıl bambaşka yerde, el-kol bambaşka yerde. O kafadarların kafaları açık, kendileriyle ve başkalarıyla barışıklar. Sorunları yok, imkanları çok. Öğretimleri tam öğretim. Evleri, aileleri, akrabaları, çevreleri, ilişkileri, dilleri, ilgileri, düşleri, istekleri bambaşka. Onlar cepte 250 dolar, bir garajda birkaç yıl içinde küresel bir dev olacak şirketin temellerini atarlar, biz sonradan onlarla uğraşırız. Vay-youtube-bilmem-ne-yok-porno-bilmem-internette!... Onlar yaparlar, biz bakarız, takip ederiz. Şaşarız, "Vay anasını be!" deriz, onlar "Reklam Oburları" nedir, bilmezler. Biz kurarız, biliriz. Onlar, "Yaratıcı Tasarımcı & Geliştirici" değillerdir örneğin, bize "Creative Designer & Developer" olmak düşer! Onlar yol alır, biz arkalarından bakakalırız. Çenemiz her defasında yorgun... İçimiz üzgün, kızgın, sitemkar...

Ne güzel bir sözcüktür "Boşver!"... Ne kadar işlevli, anlamlı... Onların "Nevermind"ı, "Vergiss es"i, bizim boşver'in yanında sığ su! Boşver, derim ben. O ülkelerde "Binmişiz bir alamate/Gidiyoruz kıyamete" şarkısı yazılmaz; biz de yazılmış, hatırlayıp işimize bakalım, çalışmaya devam, (kurtarabilirsek) günü kurtaralım.

Derim ben. Dedim demesine ama onlar just-my-two-cents, derlerdi, benim yerimde, hadi ben de diyeyim:

My two cents.
 

user9

Grafiker
Kayıt
9 Eylül 2009
Mesaj
0
Tepki
80
@Emre ÇETİNER

.....................................................:)
 

Atilla Öztürk

Bronz Üye
Bronz Üye
Kayıt
19 Ocak 2011
Mesaj
121
Tepki
26
Bu olay o kadar genis ki... olay garaj da degil.. dogdugumuz an dan itibaren basliyor.

Kafamizda sansürler olusturuluyor... genis düsüncler engelleniyor...
imkanlar kisitlaniyor... daha yeni yeni internet giriyor her eve (türkiyede)...

ülkemize matbaa nin bi hayli sonradan girisinle kiyasliyacagim
Teknolojik bir zamanda belki bir kac yil az sayilir ama...
Hizli gelisen bir dünya da her eve internetin cok gec geldigini söyliyebilirim.

bir cok kisi 3. dünya gözüyle bakiyor ülkemize.
Insana deger yok (dolaysiyla) el emeyine deger yok.

Ilginc olani... biz kendimiz bunu tesvikliyoruz
aman baskasina gitmesin 3 kurusa aza olsun... ama benim olsun...

Genis konu... anlatilacak cok sey var... bosver / nevermind / egal vs... ;)
 
Yukarı Alt