Tüm üyelerin dikkatine;
Bir minibüs nasıl giydirildi konusuna koyduğum resimler ve yazdığım yazılar yanlış anlaşılmakta ve ilgisiz yorumlar yazılmaktadır.
Sanki ben tamponlar folyo kesim olacak demişim gibi; bazı üyeler; tamponlar folyo kesim değil, yağlı boya püskürtme olmalıdır, tamponların rengi folyo kesim olmaz demektedir.
Sanki ben araç giydirme sadece photoshop'ta yapılır demişim gibi, bazı üyeler; araç giydirme sadece photoshopta olmaz, her programda olur, demektedir.
Yine bazı üyeler; sanki ben "arkadaşilar ben araç giydirme yaptım, nasıl olmuş becerebilmiş miyim? diye sormuşum gibi, fena değil ama sen sadece temsili bir modelleme yapmışsın, gerçeğini de görseydik daha etkileyici olurdu, demişlerdir.
Oysa ben; herkes araç giydirirken aracın giydirilimiş gibi olan temsili halini bir önden bir arkadan modelliyor, oysa perspektif ve resim kurallarını bildiğiniz takdirde photoshopu daha etkili kullanırsıınız ve iki ayrı cepheyi iki ayrı resimde göstermek yerine tek kare fotoğrafta her iki cepheyi de gösterirsiniz demek istedim... Ama kimse ne demek istediğimi anlamamış ki; ilgisiz şeyler yazılıyor.
Şimdi tekrar söylüyorum;
Mesele aracın tamponunun neyle kaplandığı veya bu tasarımın gerçek oto üzerine uygulanıp uygulanmaması değildir.
Mesele; perspektif kuralları ve resim kuralları bilip bilmemek meselesidir.
Bilmeyenler aracın her cephesini ayrı ayrı resimlerde modeller, resim kurallarını iyi bilenler aracın iki cephesini de tek karede gösterir.
Resim kurallarını bilmeyenlerin yaptığı giydirmelerin taslak olduğu sırıtır... Bilenlerin yaptığı modellemeler gerçeğe çok yakın şekilde durur.
Benim anlatmak istediğim şey; resim kurallarını iyi bilirseniz taslak tasarımlarınız ve modellemeleriniz gerçeğe daha yakın durur. Böylelikle müşteri aracını gerçekten giydirilmiş gibi hisseder. Tasarımınızın onaylanma ihtimali daha artar.
Aynı şey, kutu tasarımı veya şişe tasarımı veya etiket tasarımı için de geçerlidir.
3 boyutlu modellemeler 2 boyutlu modellemelere göre daha etkileyici ve gerçekçidir. Sanal arabalarla yarışmak, sanal silahlarla sanal düşmanları öldürmek gibi bilgisayar oyunları bu yüzden gerçekmiş gibi insanları etkiler.
3 boyutlu bir süt kutusu ambalajını tasarlayıp bunu photoshop veya 3D Max'de modellemiş bir grafikçiye, "eee hani bunun gerçeği, yaptığın tasarımın gerçek üzerine uygulanmış halini de gösterseydin daha etkileyici olurdu" demek, savaş uçağı pilotlarının simulasyon (gerçeğe yakın taklit) uçak kokpitlerinde sanal bombalarla bir köy evini hedef alıp sanal yoldan imha etmeleriyle tatmin olmayıp "keşke gerçek evin üzerine gerçek bomba atsaydın daha etkileyici olurdu" demeye benzer...
Taslak veya modelleme, gerçek değil, gerçeğe en yakın tasarımlardır...
Tasarımcı olmak veya olmamak arasındaki fark;
resim kurallarını bilmek veya bilmemek arasındaki fark kadardır.
Anlamak veya anlamamak arasındaki fark kadardır.