FreeHand, uzun zamandır Adobe firmasının zindanında zincire vurulmuş durumda. Öz itibarıyla vektörel bir program olduğundan, vektörel alanda kullanıcıya maksimum performans sağlayan mükemmel bir programdır. Piksel çalışmayı Photoshop'ta, vektörel çalışmayı Freehand'de yapmaya çalıştığınızda bu iki program asla grafikere ve bilgisayara ihanet etmez. Piksel ve vektörel ayrımının farkına varamayan alaylı acemiler için Coreldraw; vektörelin maskeleme kolaylığı ile pikselin renk özgürlüğünü birarada kullanmak isteyen illustratörler için Illustrator programları piyasada yerlerini almıştır. Ancak bu programlar iki mantığı bir arada bulundurmanın sonucu olarak aşırı yüklü bir arka platforma sahiptirler. Bilgisayarlar ve programlar arası geçişlerde hep problemlerle uygulama öncesi operatörleri çileden çıkartırlar.(Vektörel ile piksel mantığını kavramış ve uygulamada da gözönünde bulundurmuş grafikerlerin yaptığı çalışmalar hariç)
Kısaca her programın kendine özgü mantığı vardır. Bu programlar birbirinden tamamen farklı kategorilerdedir. Elma, Armut, Nar, Portakal, Mandalina... gibi. Protakal ile Mandalinayı birbirine benziyor diye yarıştırmaya kalkarsanız baştan hata yapmış olur ve asla sonuca ulaşamazsınız.
FreeHand, zincire vurulmadan önce bu sınırsız istekleri karşılamak maksadıyla girişimlerde bulunmuş ve bazı piksel mantıklı filtreleri bünyesine dahil etmeye başlamıştı. Ancak bu filtrelerin uygulama başarımlarını sağlayamadan Adobe'un ağına düştü. Bilinçli grafiker zaten bu filtreleri kullanmıyordu. Siz siz olun piksel çalışmasını vektörel programlarda yapmayın. Vektörel çalışmanız gereken çalışmaları da piksel programlarında çalışmayın.
Yazılara basit efektler uygulayarak çalışmalar yapacaksanız Quark veya Indesign kullanın.