Sıradışı kartvizit tasarımları konularını bloglardan zevkle takip ediyorum ben de. Bazıları orjinal olmakla birlikte amaca uygunluk ve fonksiyonellik gözardı edilmiş.
Orjinal ama.. iyi değil.
Bazısı da kartvizitten ziyade promosyon, eşantiyon niteliğinde.
- Poul Wielsen örneğinde fonksiyonellik de amaca uygunluk da tartışılır. İki kişi lazım.. veya kullanıcı ayaklarını da kullanmak zorunda.
İki eliyle çekip germeyi akıl edecek, tel no.yu görüp hafızasına alacak, kartviziti gergin vaziyette ayaklarına tutturacak
(eğer unutursa numarayı, eğilip bakmak zorunda) ve serbest kalan eliyle telefon açacak.
Bütün bu mücadeleyi kazananlar kişisel eğitimci yaşam koçu Poul bey ile görüşebilir.
- Grafik Tasarımcı Sean M. Kinney'in çalışmasında Marka olarak seçtiği isim Cutting Edge.. Türkçesi Keskin Kenar.
Jilet şeklindeki 'kart'vizit söylenenlere göre gerçek jiletmiş ve de keskin. Cüzdanda kınsız taşınması tavsiye edilmez eğer öyleyse.
Hem grafik tasarımcıya ihtiyaç olduğunda dikkatli, özenli muamele etmek lazım bu 'kart'a yoksa keser. Yine de bir çok istenmeyen kazalar olacağı kesindir.
- Burada resmi yok ama bir head hunter'a ( Beyin Avcısı) ait kartvizit görmüştüm bir blogda.Tamamen yenilebilir bir kartvizit.
Kartvizitin üstünde kartvizitin yeniş talimatı bile var.
İllustrasyonla açıklanmış. Kartvizitin sunulduğu görselde yan tarafta bir kullanıcı kartviziti yiyip bitirirken görünüyor.
'Kart' tamam yendi. Peki 'vizit' meselesi ne olacak? Yedikten sonra ortada bir şey kalmadı. ( Herkes yemez gerçi.. ne olduğu kimin ellediği belli değil )
Peki burada bu kartvizitin amacı neydi, ne oldu, elimizde ne var diye soracak olabiliriz fakat bu riskli olur.
Sanattan anlamayan, kazma, orjinallikten habersiz, parlak(!) fikirlere kapalı vs görünmek istemeyiz, ya da o duruma düşürülmek.
Gerçi adam 'head hunter' beyin avcısı.. Müşterilerini bu şekilde seçiyor olabilir.
- Bir de bir doktor için yapılmış kartvizit var. Balon daha doğrusu kart değil. Balonvizit. Adres ve tel görmek için balonu şişirmek lazım.
Balon patlayacak bir gün tabii, sonrasında çöpe atılacak.
Bunların dışında mandal şeklinde olandan tutun da yer fıstığı üstüne veya kurutulmuş et üstüne basılabilen -kart diyemeyiz- 'vizit'ler mevcut.
Fıstıkvizit, etvizit, mandalvizit...
Bunlar tabi benim görüşüm. Bunlar kartvizit değil, amacı pek uzun süreli iletişim olmayan, kısa süreli geçici 'impact' yaratmak, dikkat çekmek
için hazırlanmış reklam malzemeleri promosyon çalışmaları. Mutlaka 'normal' kartvizitleri vardır herhalde.
Hakikaten düşünürsek bunları yayınlamayan tasarım blogu kalmadı.
Ünlü moda tasarımcılarının defilelerinde garip, uçuk, kaçık, saçma, giyilebilir olmayan bazı örnekler de sunması gibi bir şey sanırım.
Beğendiğim çalışmalar da var burada. Fonksiyonları bozulmamış ( yani mümkün olduğunca ),
amaca hizmet eden, estetik açıdan albenili, birbiriyle uyumlu güzel renklere ve elementlere sahip, vb..
İlk resimde 1. 4. ve 6. ikinci resimde 4. ( the darling room ) ve 5. ( reflections )