Yusuf Çakmak
Üye
- Kayıt
- 29 Ağustos 2007
- Mesaj
- 327
- Tepki
- 7
frameye üstten görünen bir araba clipartını import ediyoruz.
Sonra bunu sembole çeviriyoruz (car_mc)
instance name kısmına isim veriyoruz (car_mc)
sonra da yeni bir layer açıp aşağodaki actionları yazıyoruz
Sonra bunu sembole çeviriyoruz (car_mc)
instance name kısmına isim veriyoruz (car_mc)
sonra da yeni bir layer açıp aşağodaki actionları yazıyoruz
Kod:
var w:Number = 0;
function drehung() {
car_mc._y -= (Math.cos(Math.PI/180 * car_mc._rotation))*w;
car_mc._x += (Math.sin(Math.PI/180 * car_mc._rotation))*w;
}
function carcontrol(faktorN:Number,faktorP:Number,fG:Number,rG:Number) {
if (Key.isDown(Key.LEFT) && Key.isDown(Key.UP)) {
car_mc._rotation -= faktorN;
}
if (Key.isDown(Key.RIGHT) && Key.isDown(Key.UP)) {
car_mc._rotation += faktorP;
}
if (Key.isDown(Key.LEFT) && w > .1 && (!Key.isDown(Key.UP)) && (!Key.isDown(Key.DOWN))) {
car_mc. _rotation -= faktorN;
}
if (Key.isDown(Key.RIGHT) && w > .1 && (!Key.isDown(Key.UP)) && (!Key.isDown(Key.DOWN))) {
car_mc._rotation += faktorP;
}
if (Key.isDown(Key.LEFT) && Key.isDown(Key.DOWN)) {
car_mc._rotation += faktorP;
}
if (Key.isDown(Key.RIGHT) && Key.isDown(Key.DOWN)) {
car_mc._rotation -= faktorN;
}
if (Key.isDown(Key.UP)) {
drehung();
trace(w);
}
if (Key.isDown(Key.DOWN)) {
drehung();
}
if (Key.isDown(Key.UP)&& !(Key.isDown(Key.DOWN)) && w > -rG && w < fG) {
w += 0.05;
}
if (Key.isDown(Key.DOWN) && !(Key.isDown(Key.UP)) && w > -rG && w < fG) {
w -= 0.05;
}
if ((w > 0.1) && (!Key.isDown(Key.UP) )&& (!Key.isDown(Key.DOWN) )) {
drehung();
w -= 0.03;
}
if ((w < -0.1) && (!Key.isDown(Key.UP) )&& (!Key.isDown(Key.DOWN) )) {
drehung();
w += 0.03;
}
if ((w < 0.1) && (!Key.isDown(Key.UP) ) && (!Key.isDown(Key.DOWN)) && w >= 0 ) {
w = 0;
}
if ((w > - 0.1) && (!Key.isDown(Key.UP) ) &&(!Key.isDown(Key.DOWN)) && w <= 0 || Key.isDown(Key.UP)&& (Key.isDown(Key.DOWN))) {
w = 0;
}
}
onEnterFrame = function(){
carcontrol(2.5,2.5,3,2);
}