Fotoreal İçmekanTasarım&Dizayn&Storyboard Çalışmam (Full Interior)

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.382
Tepki
716
Merhaba, başlık ingilizce türkçe karışık oldu ancak amacım istediğim başlığı oraya sığdırabilmekti, yanlış anlamayın.
Burada hazırladığım bir tasarımı sizlerle paylaşacağım ve nerede ne yaptım bunu sizlere de anlatacağım, öyle fazla model malzeme detayına inmeyeceğim, üstünkörü anlatacağım. Burada sadece hangi objeyi hangi yöntemlerle modelledim, ışık ve kamerayı nasıl kullandım vb... değineceğim. Bir nevi vaziyet planı gibi düşünebilirsiniz bunu. Texturelere fazla özenmedim ancak görebildiğim hataları düzelttim...

Textureler için Hazırladığım Materyaller:


Çalışma: 28m2 Oturma Odası Tasarı/Dizayn
Programlar/Araçlar: Autocad-3Ds Max-Vray-Zbrush-Photoshop-Wacom Tablet
Motor: Vray
Tasarı&Dizayn&Render: Hakan Dağdeviren (Modellerimin çoğuna isim veremedim)
Süre: 4 gün,aralıklı
Top Render Time: 3 Saat 28dk.
Top Poly: 3 milyon
Post Production: 45 dk.

Modeller Videosu

Öncelikle Autocad'de çizdiğimiz planı programımıza aktarıyoruz ve plana göre yükseltiyoruz.
Duvarlarımızı yükselttikten sonra zemini plane ile yarattım, üzerine önceden seçilmiş parke modellerinden herhangi birini attım, parkem malzemesi gereği öyle çok parlak ve yansıma saçan bir malzeme olamaz zira mat parke kullanılacak. Bu nednle yansıma değerine 85 kırılma değerine 75 verdim.


Kartonpiyerlerinde sweep ve Bevel Profile kullandım, kesit yine bana ait...


Lambalarda köşe için bir adet uzun metal ayaklı abajur modelledim.
Burada Line ve Lathe ile gövdeyi çıkardım, baş kısmı için Silindir ve Taper kullandım.


Tavan için bir adet Sarkma Lamba modelledim. Yine line ve Silindir kullandım. Güzel bir model oldu bence.


TV ünitesi için yine bir adet gelişigüzel led lamba modelledim.
Burada Box ve Line kullandım.


Duvarlar için aplike modelledim. Aplikemi ZAMBAK çiçeğine bakarak modelledim.
Aplike için yine Box ve Line'den yararlandım.


Mobilyalara gelelim. Mobilyalarda sadece Box kullandım. Tabi bol bol da Poly modifierini...

Köşe için bir kitaplık modelledim.


Bir adet tahta sehpa modelledim, bacaklarının yarısı metal, kalanı kiraz.


Bir adet çok amaçlı konsol modelledim, yine kiraz ancak eskitilmiş.


Planımıza göre köşeye denk gelen alana uygun bir TV ünitesi modelledim, yakıştı bence oraya. O bir Karaağaçtır ancak buradaki tahta biraz işlenmiş...


TV önüne aynı tahta malzemeden bir de camlı sehpa modelledim, karaağaç.


Dekorlarımıza geçelim
Burada duvara monte edilmiş granitimizin üzerine koymak için çok basit bir abajur modelledim, bir de tablo.
Abajurumuzda Box ve Silindirler var.

Kitaplığımızın yanına koymak için Loft ile hazırladığım bir süsümüz. Burada ağaç olarak sopalarda Bambu kullandım.
Zaten genelde Kiraz ve karaağaç kullandım.


Sonra duvarımız için şöyle bir saat modelledim. Tasarlarken bir pusula düşündüm, bu nedenle saatimiz aynı zamanda yönleri de gösteriyor. Saatimiz basit Box ve Line lerden oluşuyor.


Aynamızın kenarları aslında bir çizimdir ve bana ait değil, ben sadece çizimi programa aktarıp Line ile yeniden çizerek bu sonucu elde ettim.


Ve duvarımıza da şu günlerde çok moda olan parçalı tablo modelledim.


Vazolarımıza gelelim
Çalışmada bol bol vazo modelledim, aklıma geldikçe çeşitli denemeler yaptım.

Burada kristal yüzeyli vazo modelledim, tv ünitesi için, bu vazoyu Cylinder ile çizdim ve kristalize yüzey kazandırdım.


Akabine Line/Lathe ile gayet basit birkaç vazo daha modelledim



Silindir ile yine kristalize yüzeyli bir vazo dha modelledim, yine slindir ile arkasına ikinci vazomu modelledim.



Yine Silindir ile böyle bir uzun vazo daha yarattım


Burada da yine sehpa üzeri için bir vazo modelledim ve twist ile farklı bir yüzeye kavuşturdum. İçerisine tamamen el emeği olan Lalemi modelleyip yerleştirdim. Lale ve yaprakları yine tamamen kafadan Plane ile modellendi, renklendirmede ise Gradient Map kullandım.


Duvarlarımız için yine Sweep ile böyle bir ağaç döşeme yaptım.


Zeminde iki adet halımız var, resimleri netten örnek için aldım ve halıya çevirdim, ben dokumadım korkmayın :p


Salonumuzun misafir koltuğu, üzerinde bol minderi mevcut. Modellerken Box ile yola çıktım ve Poly ile şekillendirdim. Gerçeklik kazandırabilmek için bol bol Zbrush kullandım.


TV ünitesi karşısına yine gayet basit bir koltuk modelledim, box+poly


Perdelerimizi de unutmayalım, ve sonra tabii kornejler... (böyle mi deniliyo bilmiyorum tam)
Line+Plane ile modellendi. Perdeleri yaparken Marvelous diye bir program varmış onu indirdim kurdum, onda tekstil modelleme çok basitmiş, gerçekten de öyle, olayı hemen kavrayıp birkaç deneme yaptım ancak istediğim perde etkisini alamadım, program pratik evet ama tam bir rezalet bana göre. Öyle olunca tilki-kürkçü hesabı yine 3ds maxte simüle ettim perdeyi.



TV ve ekipmanlarımızı da modelledik bitti


Işık:
İçmekanda birçok ışıklandırma kullandım. Bunlar genel aydınlatma için Vray Light, lokal aydınlatma için ise Photometric light oldu. Işık şiddetim her birinde max 5 birimdir, yani ortalama 100 lümen filan yapıyo.
Kalan hassas aydınlatmayı da kameramın F Number (focal distance-Diyafram) değeriyle oynayarak elde ettim.Işık ile aydınlatmayı ayarlamak kolayıma gelmiyor çünkü, kamera daha pratik...
Dışarıda ise içeride güneş yaratabilmek için oluşturdupum bir adet Vray SUN mevcut.

Kamera:
Sahnemde birden fazla vray fiziksel kamera var çünkü testler sonucunda Batch Render (çoklu render) aldım ancak çoğunun ayarı ortalama aynı.
Genel Görünüm:


Toon Render:


Artık renderlerimizi alabiliriz...
 

ZxxxE

Uzman Üye
Uzman Üye
Kayıt
17 Eylül 2008
Mesaj
1.974
Tepki
1.621
Yine muhteşem bir paylaşım, teşekkürler ...
 

5213

Üye
Kayıt
13 Ocak 2013
Mesaj
352
Tepki
462
Elinize sağlık.Ne kadar zamanınızı aldı bu çalışmalar?
 

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.382
Tepki
716
Teşekkür ederim 5123, 4 gün sadece akşamları 2-3 er saat çalışarak ile bitirebildim hepsini.

Teşekkürler Baht-ı Nur, umarım seni de böyle çalışmalarla görürüz yakında.
 
Yukarı Alt