- Kayıt
- 21 Haziran 2009
- Mesaj
- 768
- Tepki
- 39
1898 - 1908 yılları arasında Fransa’da etkili olan dışavurumcu resim üslubu olarak nitelenir. Fovizmin yaratıcısı Henri Matisse’di. Mekanı, geleneksel yorum ve perspektifle değil, renklerin hareketliliğiyle yansıtmayı tercih etti.Saf ve parlak renkli boyalar, başka renklerle karıştırılmadan uygulanıyordu.
Bu isimi almalarında, resimlerinden yansıyan tepki ve şiddet önemli rol oynar. Eleştirmen Vauxalles, Paris’te Fovistlerin açtığı sergiyi gezerken ‘fovist’ sözcüğünü kullanır. Fransızca'da ‘fauve’, vahşi hayvan anlamına gelmektedir.
1908’de Paul Cezanne’ın temellerini attığı Kübizm sanatçıların o yöne doğru kaymasına yol açtı. Ancak, Matisse kalan sanat yaşamında fovizmi tek başına sürdürmeye devam etti. Bu aslında Fransız burjuvazisine ve toplumuna bir tepkiydi.
Özellikleri:
• Boyaların saf ve parlak kullanımı ile yaratılan patlama duygusu belirgindi.
• Duygusallık, şiddet ve tepkiyle birlikte fırtınalı bir biçimde hissediliyordur.
• Tıpkı İzlenimciler gibi doğayı doğrudan tasvir ettiler.
• Üç boyutlu mekanı geleneksel olarak yorumlamak yerine renklerin hareketiyle tanımlamak anlam kazandı.
Temsilcileri:Henri Matisse - “Şapkalı Kadın”, “Bayan Matisse’in Portresi” , Maurice de Vlaminck, Raoul Dufy, Albert Marquet, Kees van Dongen, Henri Manguin, Charles Camoin, Jean Puy, Othon Friesz.
Henri Matisse - “Şapkalı Kadın”
Maurice de Vlaminck
Raoul Dufy
Albert Marquet
Kees van Dongen
Henri Manguin
Charles Camoin
Jean Puy
Othon Friesz
Bu isimi almalarında, resimlerinden yansıyan tepki ve şiddet önemli rol oynar. Eleştirmen Vauxalles, Paris’te Fovistlerin açtığı sergiyi gezerken ‘fovist’ sözcüğünü kullanır. Fransızca'da ‘fauve’, vahşi hayvan anlamına gelmektedir.
1908’de Paul Cezanne’ın temellerini attığı Kübizm sanatçıların o yöne doğru kaymasına yol açtı. Ancak, Matisse kalan sanat yaşamında fovizmi tek başına sürdürmeye devam etti. Bu aslında Fransız burjuvazisine ve toplumuna bir tepkiydi.
Özellikleri:
• Boyaların saf ve parlak kullanımı ile yaratılan patlama duygusu belirgindi.
• Duygusallık, şiddet ve tepkiyle birlikte fırtınalı bir biçimde hissediliyordur.
• Tıpkı İzlenimciler gibi doğayı doğrudan tasvir ettiler.
• Üç boyutlu mekanı geleneksel olarak yorumlamak yerine renklerin hareketiyle tanımlamak anlam kazandı.
Temsilcileri:Henri Matisse - “Şapkalı Kadın”, “Bayan Matisse’in Portresi” , Maurice de Vlaminck, Raoul Dufy, Albert Marquet, Kees van Dongen, Henri Manguin, Charles Camoin, Jean Puy, Othon Friesz.
Henri Matisse - “Şapkalı Kadın”
Maurice de Vlaminck
Raoul Dufy
Albert Marquet
Kees van Dongen
Henri Manguin
Charles Camoin
Jean Puy
Othon Friesz