Banknotlardan ev fikri sanırım daha öncelerde uygulandı:
http://www.google.com.tr/images?hl=tr&q=money+house&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi
Gerçi sizinkinin bağlamıyla diğerlerininki farklı olabilir. Bu yüzden yine de tebrik edebiliriz. Şimdi benim asıl diyeceğim ilanın ciddi bir “algı sıralaması" hatası, hatta algı kayması barındırmasıdır:
Algı sıralaması(Önce-sonra hiyerarşisi):
Afişlerde, -çok özel durumlar hariç- gizliden açığa, imadan ifşaya, dolaylıdan doğrudana, gizliden aleniye, detaydan bütüne, sorudan cevaba, slogandan metne doğru bir algı sıralaması söz konusudur:
1- Fikrî/dolaylı görsel.
2- Slogan/spot cümle(1 ve 2 bazen algıda eşdeğer de olur)
3- Açık ürün veya hizmet görsel/leri.
4- Alt metin.
5- Jenerik/iletişim bilgileri/logo(lansmanı yeni yapılan bir kurum değil ise)
şeklindedir.
(Algıda öncelik-sonralık, sadece yukarı-aşağı sıralaması demek değildir; sıralamayı sol-sağ, büyük-küçük, ön-geri, net-flu, az-çok, açık-koyu farklılıkları da belirleyebilir.)
http://adsoftheworld.com/media/print/lotus_original_caramelised_biscuits_lotus_craving_cup
http://adsoftheworld.com/media/print/clucky_cake_cat?size=_original
http://www.movieposter.com/poster/MPW-16425/King_Kong.html
http://www.movieposter.com/poster/MPW-29603/King_Kong.html
http://www.movieposter.com/poster/MPW-16840/Superman_Returns.html
http://www.movieposter.com/poster/MPW-19221/Superman_Returns.html
http://www.movieposter.com/poster/MPW-20001/Transformers.html
http://www.movieposter.com/poster/MPW-28888/Transformers.html
Evet bu önemli bir afiş tasarım prensibidir. Buna göre sıralama:
1- Banknotlardan ev görseli.
2- Geleceğinize yatırım yapın!(slogan)
(Kelime ile noktalama işareti arasında boşluk olmaz, ünlem bitişik olmalıydı)
3- Mimarî görseller.(Açık ürün veya hizmet görsel/leri.)
4- ÇOK UYGUN ŞARTLARDA SİZ DE EV SAHİBİ OLABİLİRSİNİZ.(alt metin)
5- İletişim bilgileri ve logo.
Şeklinde olmalıydı. Dolaysıyla, şu durumda "anne ve çocuk" görseli, ana fikri-espriyi-vurguyu tolere eden, dikkat dağıtan ve karambole getiren gereksiz görseldir. Bir afişte iki farklı fikir, iki farklı slogan görseli olmaz; yani ya anne-çocuk, ya da banknotlardan ev.
(Cengiz Pircivan da kitabında bu konuya bir ilan üzerinden değinmişti)
http://i157.photobucket.com/albums/t76/cahitgulden/yorumlar2_Page_12.jpg
Slogan ise ana fikirle tam örtüşmüyor. Ev ile banknotları kaynaştıran görselin etkisi, sloganınıza da aynen yansımalıydı. Mesela hemen aklıma gelen slogan, eh konu da "daire" olduğuna göre:
"Geliriniz
katlansın!"
Gibi.. Daha da düşünülebilir ve geliştirilebilirdi... Çalışmalarınızı baskıya girmeden yoruma açarsanız sanırım sizin için de daha faydalı olacaktır. Kolay gelsin.