@Erkan_Nehir
Siz tek bir örnek gösterin. Seviye üstü demekle aslında abarttım çünkü bu anlamda istanbulda azami 100 Ankarada 10 kadar işyeri var. Diğer şehirlerde olduğuna dair bir şeye rastlamadım.Örneğin izmirde yok. En azından kendi çabalarıyla uğraşan bir kaç firma vardır elbet ama hiç biri atıyorum. Arçelikten kampanya alamaz. Hatta izmirli olan Pınar, Piyale gibi firmalardan bile alamazlar.
Birde şu var. Seviye üstü ajanslar ya tam hizmet ajansıdır. Ya da gerçek ciddi butik ajanslardır. Marka üretirler yada var olan markayı bi yerden biyere getirecek olan kampanyalar yaparlar. Yani gidip dönerci broşürüyle uğraşmazlar.Bu ajanslar haliyle mac kullanır teknik olarak da corel macde olmadığı için burada dediğim olay gerçekleşir.
Kastım çizgi üstü, yada çizgiye yaklaşan firmalardır.
Daha iyi anlatabilmek için bloğuma yazdığım yazıyı aynen buraya yapıştırıyorum.
orel Draw, Kanadalı Corel firması tarafından 1987'dan bu yana geliştirilen vektörel tabanlı bir çizim ve tasarım programıdır. İlk sürüm 1989'da piyasaya sürülmüştür. 2008'de ise 14. sürümü olan X4 kod ismiyle son sürümüyle raflarda yerini almıştır.
Eninde sonunda bir grafik programı olmasına rağmen ben gibi bir çok operatörün tüylerini diken diken eden bir isimdir Corel. Çünkü bu isim bizim piyasada anıldığında zayıf, hantal, baştan aşağı sorunlu, genelde de tasarım yönünden zayıflığı ifaden eden bir isimdir Corel. Fakat kullanıcı sayısı açısından bakarsak eminim Corel, sektörde birinci sıraya oturabilir.
Peki neden böyle. Aslında bu hissiyatın büyük bölümü önyargı ve piyasa koşulları içinde oluşan bir dengenin sonuçları. Sonuçta tasarımı program yapmıyor, tasarımcı yapıyor. O zaman neden Corel Draw ile çalışanların işleri daha zayıf, birincil yazılım olarak kullanan firmalar 3. sınıf oluyor. (İstisnalar kaideyi bozmaz)
Bunun nedeni; en baştan reklam sektöründe pahalı mac bilgisayarları, iyi maaş isteyen GSF mezunu tasarımcıları ile çizgi üstünü elinde tutan firmalara, piyasanın oluşturduğu bir reflekstir.
Sıradan esnafın, işletmelerin daha çizgi altı reklam isteğine cevap verecek, ucuz yollu, gelişen teknolojinin nimetlerini de kullanan bir sektörün yapılanması gecikmedi. Böylelikle ucuzunda ucuzu birkaç PC alıp bir dükkan açarak, 3 aylık grafik programı kurslarını bitiren kişilerle sektöre yön veren reklam bilmeyen reklamcılar türedi. Bu patronlar lisanslı alındığında daha ucuz, ek özellikleri, hazır şablonları bol, geliştirebilirliği yüksek Corel Draw programını tercih ettiler.
İşte bu yüzden Corel Draw denince akla; kötü, berbat, hatalı, hatalı değilse bile tasarımı "0" çalışmalar geliyor. Kullanıcıların çoğu tasarım bilmeyen operatörler ve yine kullandıkları programdan habersiz hem okul hemde piyasa bakımından eğitimsiz kişiler. Haliyle de ortaya çıkan iş verimsiz oluyor. Bir yandan da bu programın kullanımı arttıkça akla piyasa daha da kötüye gidiyor imajı oluşuyor.
Dört bir yanımızı çevreyi kirleten tabelalar, broşürler el ilanları kapı altlarından atılan ne olduğu anlaşılmayan insertler sardı.
Benim ve benim gibi düşünen kişilerin Corel programıyla olan sorunların kaynağı bu yukarıda anlattıklarımdır. Yoksa tek başına bakıldığında Corelin diğer benzer uygulamalardan pek aşağı kalır yanı yoktur. Ve benim de tanıdığım Corel kullanıcısı olan çok sağlam grafikerler, çizerler, firmalar mevcuttur. Ama bunlar genelin çok ama çok küçük bir kısmını oluşturur.
İşte böyle, tüm yazdıklarımı tekrar bir gözden geçirirsek özellikle yeni yetişen alaylı arkadaşlara yukarıda özetlediğim türden firmaların tuzağına düşüp 3 kuruşa çalışmak zorunda kalmamak için Corel draw programına hiç bulaşmamalarını, bulaşmışlarsa da ancak yan uygulama olarak kullanmalarını tavsiye ediyorum.