Melih Yongacı
Üye
- Kayıt
- 7 Temmuz 2008
- Mesaj
- 208
- Tepki
- 5
Selam,
Söz sırası bana geldi sanırım. Öncelikle yarışma ve koşullarından söz etmek gerektiğini düşünüyorum. Bu tür bir yarışmanın bu sitede yapılacağını Ömer arkadaşımızdan öğrendiğim ilk an kendisine şunu söylemiştim.
- Ömer güzel bir düşünce yalnız bu düşünce, katılacak kişilerin konuya ciddi olarak yaklaşmaları ve gönderilen çalışmaların titiz aynı zamanda nitelikli hazırlanmasıyla siteye anlamlı bir katkı sağlar. Aksi durumda hiçbir işe yaramaz.
Ömer arkadaşımıza o an söylemediğim ama o konuşmamızdan sonra sürekli kafamda duran bir soru işaretine yarışmaya katılan çalışmaları gördüğüm zaman cevap buldum. Çalışmaların tümünü bilgisayarıma indirdikten sonra her birinden kağıt çıkışı aldım. Çalışmalara yorum yazıp yazmama konusunda oldukça uzun düşündüm. Çalışmalardan aldığım kağıt çıkışlarını çalışma odamın duvarına kategorize edip astım. Karşısına geçip saatlerce oturdum ve hazırlanan çalışmaların her birini ciddi bir şekilde ve jüri üyesi olmanın sorumluluk bilincinin ağırlığını hissederek en önemlisi de bu tür bir çalışmanın sunulacağı müşteri bakış açısı yaklaşımıyla ele alıp değerlendirmeye çalıştım.
Sağlıklı temele oturmuş yarışma koşullarını oluşturmadan ortaya çıkacak çalışmaların da o oranda sağlıklı olmayacağı düşüncesiyle öncelikli olarak ayrıntılı ve net bir brif hazırlanması gerektiğini ve bu brifte yarışmanın konusunu ve bu kapsamda hazırlanması gereken POP malzemelerinin neler olması gerektiğini bölümleyerek ve herhangi bir ajansta bir Müşteri Direktörünün ya da Müşteri Temsilcisinin bakış açısı, görev sorumluluğu çerçevesinde, yaşanmış deneyimlerden hareketle sunmaya çalıştım.
En önemlisi de yarışmaya katılan arkadaşların tasarımlarının biz jüri üyelerine kim ya da kimler tarafından hazırlandığının kesinlikle bildirilmemesini özellikle rica ettim. Aslında yarışmaya katılan arkadaşların kimler olacağını bilmememize karşın yine de herhangi bir etkilenme durumunun ortaya çıkmasına engel olmak amacıyla ve her şeyden önce jüri üyelerinin kişisel etkilenmesini ortadan kaldırmak için bu düşüncemi Ömer arkadaşımıza belirttim.
Kağıt çıkışını alıp duvara astığım yarışmacıların kurumsal kimlik çalışmalarına 5 gün süresince her akşam en az 1 saat baktıktan sonra kendimce gönderilen çalışmaların konsepte uygunluğu, brifle olan yakın ilişkisi, grafik ögelerin hazırlanan çalışmada görsel, tipografik dengesi, grafik bakış açısı ve yetkinlik düzeyi başta olmak kaydıyla işin hem grafik tasarım yönüne ait temel kriterlerini hem de müşteri bakış açısını kendimce ele alıp değerlendirmelerimi yapmaya çalıştım. Ortaya sizin şu an okuduğunuz kişisel değerlendirmelerim çıktı.
Şimdi gelelim bu kişisel değerlendirmelerimin eleştirisine…
Yarışmaya sunulan 17 çalışmanın içerisinde dikkatimi çekenden tutun da çekmeyene kadar sıraladığım ve sonuçlara yorum yapan arkadaşların itirazlarını da dikkate aldığımızda ortaya jüri üyesi olan öncelikle benim konuya ciddiyetsiz yaklaştığım, değerlendirme kriterlerini neye göre ve nasıl yaptığımın belli olmadığı hazırlanan ve adına eser denen aslında bence grafik tasarım olan bu çalışmaların hakkaniyet çerçevesinde değerlendirilmediği eğer değerlendirilseydi çalışma gönderen arkadaşlara yapılan değerlendirmelerin bu şekilde olmayacağı yazıldı.
Yorum yazan her arkadaşın düşüncesine saygılıyım. Yarışma sonuçlarının değerlendirilmesinde hangi kriterlerin ele alınması gerektiğini belirleyecek olan yalnız yarışmanın jürisini oluşturan kişilerdir. Yarışmaya katılan arkadaşlar bu jüri üyelerinin öncesinin ve sonrasının ne olduğunu ve bu kişilerin düşünce yapılarını, yaklaşım biçimlerini ve davranış tarzlarını biliyor olmaları gerekir.
- Biliyorduk ama bu kadarını da beklemiyorduk…
demek aslında sizlerin bizim grafik tasarım bakış açımızı tam olarak kavramadığınızın önemli bir göstergesidir. Bu tür kesin kurallarla çerçevesi oluşturulmuş bu türden hiçbir yarışmada (hatta katılanların kimi olduklarının bile bilinmediği) jüri üyelerinin yanlı bakış açısına sahip oldukları veya konuyu ciddiye almadıklarını söylemek ortaya çıkan sonuçtan memnun olmamanın ötesinde bizlere haksız eleştiri yönlendirmekten başka bir sonuca varmaz.
Arkadaşlar bakın,
Kimsenin hazırladığı bir çalışma olması gerekenin üzerinde bir değere sahip değildir. Eğer çamur gibi renkler seçilmiş yorumu yapıldıysa (ki o tür bir yorumu ben yazdım) ve siz bu yorumu beğenmediyseniz o zaman hazırlanan bu tasarıma ait renkleri kendinizce bir kez daha değerlendirin. Brifi hazırlarken 5 yıldızlı ve uluslararası bir niteliğe sahip “ Resort “ tanımlamalı bir otelin üstelik adını da “ SunLife “ olarak belirlemiş bir kişi olarak bu tür bir otelin kurumsal kimliğinin önemli ve temel belirleyici niteliği olacak bir logotype (diğer adıyla alemet-i farikasının) tasarımında bu tür renklerin seçimini doğrusunu söylemek gerekirse kesinlikle onaylamam. Kimse kusura bakmasın.
Vasat yorumu bence sıradanlığın herhangi bir grafik tasarım ögesinde bulduğu karşılıktır. Bu kelimenin kendisine takılıp,
- Aslında ben nitelikli bir grafik tasarım konsepti sunmuştum ama hakkımı yediler bir de üzerine çalışmalarıma “ Vasat “ tanımlaması yaptılar…
şeklinde bir serzenişte bulunmanın bence herhangi bir mantığı olamaz. Vasat kelimesi sektörde uzun yıllardır kullanılan bir deyimdir. Bu kelimeye karşı çıkan arkadaşların öncelikli olarak bunu bilmeleri gerekir. Ömer arkadaşımızla yarışma başlamadan önce yüzyüze yaptığımız konuşmada olsun, yarışma sürecinde yaptığımız diğer konuşmalarda olsun öncelikli olarak şu düşüncemi kendisine vurgulayarak belirtmeye çalıştım.
- Yarışmaya katılacak arkadaşları reklam ajanslarında yıllardır uygulanan ve neredeyse gelenek haline gelmiş bir iş akışı mantığının ne olduğunu ve bundan sonraki yaşamlarında eğer herhangi bir çizgi üstü ( Above the Line ) ajansta çalışma olanağını bulacaklarsa karşılaşacakları iş akışı ortamının havasını solumalarına ve bu tür bir çalışma eğilimine yaktın hale gelmelerine hazırlamak gerekiyor. Bu tür niteliğe sahip bir ajansa giren kişinin sudan çıkmış balık durumuna gelmemesi için yarışmaya katılacak kişilerin bu tür çalışma eksersizleriyle ilgili sürece hazırlanması onlar açısından büyük kazanç olabilir…
şeklindeki düşüncelerimi kendisine aktarmıştım. Bu yarışma sıradan gibi görünüyor olmasına karşın önemli bir birikim süreci yaşayıp hazırlanan sağlıklı bir brifle siz katılımcılara açıldı.
- İş olsun torba dolsun hadi bizim de bir yarışmamız olsun...
bakış açısıyla yola çıkılması durumunda öncelikle olarak benim bu tür bir yarışmanın jüri üyesi olmam mümkün olamaz. Yaşama genel anlamda ciddi bakan bir kişinin katıldığı bir yarışmanın jüri üyesi olması aslında konuyu bilinçli olarak ele alması ve sonuçlarına da katlanabilme becerisine sahip olmasıyla mümkündür. Değerlendirmelerimi geçiştirme düşüncesiyle değil aksine ince eleyip sık dokuma şeklinde bir bakış açısıyla yaptığımı açık bir şekilde belirtmek istiyorum. Yarışmaya katılan kişilerin hazırladıkları grafik tasarım çalışmalarına verdiğim her puan bir anlam, bir değer ve bir katkı sağlamaya yöneliktir. Konunun bu yönünü kavrama noktasında olmayan arkadaşlara söyleyecek sözüm olamaz. Yalnız jüriyi oluşturan kişilerin değerlendirme öncesinde birbirleriyle görüşmemiş olmalarına karşın sonuçta hemen hemen aynı değerlendirmeyi yapmış olmaları da üzerinde durulması gereken önemli bir ayrıntıdır.
İş yaşamının acımasızlığı yanında yarışmaya katılan kişilerin çalışmalarına yönelik olarak yapılan bu değerlendirmeler aslında çok masumane kalmaktadır. Günlük iş akışında önünüze gelen brifi sağlıklı bir bakış ve yorumlama yeteneğinizi kullanmadan hazırlayacağınız her tasarım sonrasında bundan daha ağır eleştirilere kim olursanız olun gögüs germek zorunda kalacağınızı anlamanız gerekiyor. Ukalalık veya konuyu hafife alma, küçümseme anlamında ele alınan bu bakış açısı ve yaklaşım biçiminin reklam ajansında günlük çalışma sürecinde herhangi bir firmayı kazanmaya yönelik olarak katılınan konkur sürecinde work group’un bir parçası olarak size nasıl yansıyacağını isterseniz oturup enine boyuna bir düşünün.
Saygılar…
Söz sırası bana geldi sanırım. Öncelikle yarışma ve koşullarından söz etmek gerektiğini düşünüyorum. Bu tür bir yarışmanın bu sitede yapılacağını Ömer arkadaşımızdan öğrendiğim ilk an kendisine şunu söylemiştim.
- Ömer güzel bir düşünce yalnız bu düşünce, katılacak kişilerin konuya ciddi olarak yaklaşmaları ve gönderilen çalışmaların titiz aynı zamanda nitelikli hazırlanmasıyla siteye anlamlı bir katkı sağlar. Aksi durumda hiçbir işe yaramaz.
Ömer arkadaşımıza o an söylemediğim ama o konuşmamızdan sonra sürekli kafamda duran bir soru işaretine yarışmaya katılan çalışmaları gördüğüm zaman cevap buldum. Çalışmaların tümünü bilgisayarıma indirdikten sonra her birinden kağıt çıkışı aldım. Çalışmalara yorum yazıp yazmama konusunda oldukça uzun düşündüm. Çalışmalardan aldığım kağıt çıkışlarını çalışma odamın duvarına kategorize edip astım. Karşısına geçip saatlerce oturdum ve hazırlanan çalışmaların her birini ciddi bir şekilde ve jüri üyesi olmanın sorumluluk bilincinin ağırlığını hissederek en önemlisi de bu tür bir çalışmanın sunulacağı müşteri bakış açısı yaklaşımıyla ele alıp değerlendirmeye çalıştım.
Sağlıklı temele oturmuş yarışma koşullarını oluşturmadan ortaya çıkacak çalışmaların da o oranda sağlıklı olmayacağı düşüncesiyle öncelikli olarak ayrıntılı ve net bir brif hazırlanması gerektiğini ve bu brifte yarışmanın konusunu ve bu kapsamda hazırlanması gereken POP malzemelerinin neler olması gerektiğini bölümleyerek ve herhangi bir ajansta bir Müşteri Direktörünün ya da Müşteri Temsilcisinin bakış açısı, görev sorumluluğu çerçevesinde, yaşanmış deneyimlerden hareketle sunmaya çalıştım.
En önemlisi de yarışmaya katılan arkadaşların tasarımlarının biz jüri üyelerine kim ya da kimler tarafından hazırlandığının kesinlikle bildirilmemesini özellikle rica ettim. Aslında yarışmaya katılan arkadaşların kimler olacağını bilmememize karşın yine de herhangi bir etkilenme durumunun ortaya çıkmasına engel olmak amacıyla ve her şeyden önce jüri üyelerinin kişisel etkilenmesini ortadan kaldırmak için bu düşüncemi Ömer arkadaşımıza belirttim.
Kağıt çıkışını alıp duvara astığım yarışmacıların kurumsal kimlik çalışmalarına 5 gün süresince her akşam en az 1 saat baktıktan sonra kendimce gönderilen çalışmaların konsepte uygunluğu, brifle olan yakın ilişkisi, grafik ögelerin hazırlanan çalışmada görsel, tipografik dengesi, grafik bakış açısı ve yetkinlik düzeyi başta olmak kaydıyla işin hem grafik tasarım yönüne ait temel kriterlerini hem de müşteri bakış açısını kendimce ele alıp değerlendirmelerimi yapmaya çalıştım. Ortaya sizin şu an okuduğunuz kişisel değerlendirmelerim çıktı.
Şimdi gelelim bu kişisel değerlendirmelerimin eleştirisine…
Yarışmaya sunulan 17 çalışmanın içerisinde dikkatimi çekenden tutun da çekmeyene kadar sıraladığım ve sonuçlara yorum yapan arkadaşların itirazlarını da dikkate aldığımızda ortaya jüri üyesi olan öncelikle benim konuya ciddiyetsiz yaklaştığım, değerlendirme kriterlerini neye göre ve nasıl yaptığımın belli olmadığı hazırlanan ve adına eser denen aslında bence grafik tasarım olan bu çalışmaların hakkaniyet çerçevesinde değerlendirilmediği eğer değerlendirilseydi çalışma gönderen arkadaşlara yapılan değerlendirmelerin bu şekilde olmayacağı yazıldı.
Yorum yazan her arkadaşın düşüncesine saygılıyım. Yarışma sonuçlarının değerlendirilmesinde hangi kriterlerin ele alınması gerektiğini belirleyecek olan yalnız yarışmanın jürisini oluşturan kişilerdir. Yarışmaya katılan arkadaşlar bu jüri üyelerinin öncesinin ve sonrasının ne olduğunu ve bu kişilerin düşünce yapılarını, yaklaşım biçimlerini ve davranış tarzlarını biliyor olmaları gerekir.
- Biliyorduk ama bu kadarını da beklemiyorduk…
demek aslında sizlerin bizim grafik tasarım bakış açımızı tam olarak kavramadığınızın önemli bir göstergesidir. Bu tür kesin kurallarla çerçevesi oluşturulmuş bu türden hiçbir yarışmada (hatta katılanların kimi olduklarının bile bilinmediği) jüri üyelerinin yanlı bakış açısına sahip oldukları veya konuyu ciddiye almadıklarını söylemek ortaya çıkan sonuçtan memnun olmamanın ötesinde bizlere haksız eleştiri yönlendirmekten başka bir sonuca varmaz.
Arkadaşlar bakın,
Kimsenin hazırladığı bir çalışma olması gerekenin üzerinde bir değere sahip değildir. Eğer çamur gibi renkler seçilmiş yorumu yapıldıysa (ki o tür bir yorumu ben yazdım) ve siz bu yorumu beğenmediyseniz o zaman hazırlanan bu tasarıma ait renkleri kendinizce bir kez daha değerlendirin. Brifi hazırlarken 5 yıldızlı ve uluslararası bir niteliğe sahip “ Resort “ tanımlamalı bir otelin üstelik adını da “ SunLife “ olarak belirlemiş bir kişi olarak bu tür bir otelin kurumsal kimliğinin önemli ve temel belirleyici niteliği olacak bir logotype (diğer adıyla alemet-i farikasının) tasarımında bu tür renklerin seçimini doğrusunu söylemek gerekirse kesinlikle onaylamam. Kimse kusura bakmasın.
Vasat yorumu bence sıradanlığın herhangi bir grafik tasarım ögesinde bulduğu karşılıktır. Bu kelimenin kendisine takılıp,
- Aslında ben nitelikli bir grafik tasarım konsepti sunmuştum ama hakkımı yediler bir de üzerine çalışmalarıma “ Vasat “ tanımlaması yaptılar…
şeklinde bir serzenişte bulunmanın bence herhangi bir mantığı olamaz. Vasat kelimesi sektörde uzun yıllardır kullanılan bir deyimdir. Bu kelimeye karşı çıkan arkadaşların öncelikli olarak bunu bilmeleri gerekir. Ömer arkadaşımızla yarışma başlamadan önce yüzyüze yaptığımız konuşmada olsun, yarışma sürecinde yaptığımız diğer konuşmalarda olsun öncelikli olarak şu düşüncemi kendisine vurgulayarak belirtmeye çalıştım.
- Yarışmaya katılacak arkadaşları reklam ajanslarında yıllardır uygulanan ve neredeyse gelenek haline gelmiş bir iş akışı mantığının ne olduğunu ve bundan sonraki yaşamlarında eğer herhangi bir çizgi üstü ( Above the Line ) ajansta çalışma olanağını bulacaklarsa karşılaşacakları iş akışı ortamının havasını solumalarına ve bu tür bir çalışma eğilimine yaktın hale gelmelerine hazırlamak gerekiyor. Bu tür niteliğe sahip bir ajansa giren kişinin sudan çıkmış balık durumuna gelmemesi için yarışmaya katılacak kişilerin bu tür çalışma eksersizleriyle ilgili sürece hazırlanması onlar açısından büyük kazanç olabilir…
şeklindeki düşüncelerimi kendisine aktarmıştım. Bu yarışma sıradan gibi görünüyor olmasına karşın önemli bir birikim süreci yaşayıp hazırlanan sağlıklı bir brifle siz katılımcılara açıldı.
- İş olsun torba dolsun hadi bizim de bir yarışmamız olsun...
bakış açısıyla yola çıkılması durumunda öncelikle olarak benim bu tür bir yarışmanın jüri üyesi olmam mümkün olamaz. Yaşama genel anlamda ciddi bakan bir kişinin katıldığı bir yarışmanın jüri üyesi olması aslında konuyu bilinçli olarak ele alması ve sonuçlarına da katlanabilme becerisine sahip olmasıyla mümkündür. Değerlendirmelerimi geçiştirme düşüncesiyle değil aksine ince eleyip sık dokuma şeklinde bir bakış açısıyla yaptığımı açık bir şekilde belirtmek istiyorum. Yarışmaya katılan kişilerin hazırladıkları grafik tasarım çalışmalarına verdiğim her puan bir anlam, bir değer ve bir katkı sağlamaya yöneliktir. Konunun bu yönünü kavrama noktasında olmayan arkadaşlara söyleyecek sözüm olamaz. Yalnız jüriyi oluşturan kişilerin değerlendirme öncesinde birbirleriyle görüşmemiş olmalarına karşın sonuçta hemen hemen aynı değerlendirmeyi yapmış olmaları da üzerinde durulması gereken önemli bir ayrıntıdır.
İş yaşamının acımasızlığı yanında yarışmaya katılan kişilerin çalışmalarına yönelik olarak yapılan bu değerlendirmeler aslında çok masumane kalmaktadır. Günlük iş akışında önünüze gelen brifi sağlıklı bir bakış ve yorumlama yeteneğinizi kullanmadan hazırlayacağınız her tasarım sonrasında bundan daha ağır eleştirilere kim olursanız olun gögüs germek zorunda kalacağınızı anlamanız gerekiyor. Ukalalık veya konuyu hafife alma, küçümseme anlamında ele alınan bu bakış açısı ve yaklaşım biçiminin reklam ajansında günlük çalışma sürecinde herhangi bir firmayı kazanmaya yönelik olarak katılınan konkur sürecinde work group’un bir parçası olarak size nasıl yansıyacağını isterseniz oturup enine boyuna bir düşünün.
Saygılar…