Merhaba, peki madem hatalarınızı görmek istediniz ve yolun başındasınız o halde bakalım burada neler var.
Aşağıyı dikkatlice ve anlayarak okuyun lütfen.
-Daha önce başka bir çalışmada gördüğüm hata buradakinde de var.
"Zıplat" Türkçe bir isim öyle değil mi? Ürün Türk yapımı yani, peki anladığımız kadar bu mal ilk olarak Türk kesimine hitap edecek. O halde üzerinde neden kocaman "Energy Drink" yazıyor? Altında "Soğuk İçiniz" ?
Yani bu ürün hangi tüketici kesimiyle iletişim kurmak istiyor?
Şöyle olabilir mi?
Üzerine aynı yere Türkçe "Enerji İçeceği" yazsak ve kutunun arkasında besin değerleri bitimine ingilizce (evrensel bir dil olması sebebiyle) ve küçük puntoda "Energy Drink" yazsak daha makul ve mantıklı olmaz mı?
-Fontlar gelişi güzel kullanılmış, gerek font stili gerek fontun çalışmadaki konumu,puntosu çok istenmeyen durumda.
-Alan gelişi güzel kullanılmış, kompozisyon ve mizanpaj yerlerde.
-Objeler "Align" değerlerinden kopuk.
-Dekupeleriniz çok sert , göz tırmalıyor.
-Çalışmada hiyerarşi sıkıntısı var, ürün kutu ile mi Çita ile mi aktarılmak isteniliyor belli değil zira her ikisinin ebatı ve vurgusu aynı değerde. (Yani ortada vurgu namına hiçbir girişim yok)
-Ürün bilgisi çok az, bana afiş ile öyle bir şey aktarın ki içimde bu ürüne karşı bir güven temin edebilesiniz.
-Çalışma arka planı ile donelerin ışık,renk,kontrast değerleri arasında uçurum var. Çita ve içecek kutusu bu sebeple alanda emanet duruyor.
-Ürün afişinde çizim yerine gerçek bir Çita kullanmak , macera aramak ile eşdeğer bence.
Hayvanı vektörel basit birkaç çizgi ile sembolize edebilirdiniz.
Bu şekildeyken mesaj çok sert aktarılıyor, oysa tüketiciyi incitmeden ve ona acıyı hissettirmeden, onun cebindeki parayı alabilmek pazarlamada ilk şarttır.
-Ürün ve hayvan çok büyük kullanılmış, keskin mesaj (sert mesajdan farklıdır ) küçücük bir görselle dahi yaratılabilir. Örneğin Bembeyaz bir sayfanın köşelerine, sağına ya da soluna küçücük bir sembol,yazı vesaire yerleştirip bunu afiş olarak basar ve panolara yapıştırırsanız, tüketici o bembeyaz sayfadaki küçücük nesneyi görebilmek için farklı bir çaba sarfeder, bu da tüketiciye keskin bir mesajla ulaşabilmek demektir. Hatta bu tekniğin tam tersini bir firma kullanmıştır, seçtikleri yöntem ise doğada çok küçük olan nesneleri çok büyük olarak kullanmak olmuştur. Örneğin küçücük bir karınca bir panoda kocaman ise o afişe bakarız, neden? Çünkü karınca tüketiciye doğa öğretilerine göre aykırı bir ebatta aktarılmıştır.
Bu örnekte olduğu gibi.
Keskin ve kısa mesaj budur.
Yazım umarım genç arkadaşlara faydalı olmuştur.
(Hatalarım varsa affola, kontrol edemedim.)
Hakan.