Merhaba,
Reklam veya reklam harcamaları için gerekli 5M kuralı vardır, bunu bazılarımız bilir, bazılarımız belki hiç bilmez. Bunlar nelerdir;
Money : Reklam için harcamayı düşünülen para
Message : Reklam içinde vereceğimiz mesaj
Mission : Yeni ürün tanıtımı, pazar içinde yer alma...
Measurement : Reklam etkisinin ölçümü
Media :TV, radyo, gazete, dergi, internet (MEDYA)
İlk maddeyi sanırım okudunuz, her şeyden önemlisi işte o maddede gizlidir...
Öncelikle böyle bir çalışmayı yapmak hiç kolay değildir, ciddi bir emek ister. Sabır ister, çalışma ister, maddi kaynak ister...
Anladığım kadarıyla; senaryoya göre, şişe içerisinde bir hazinenin haritası var ama gelenler hazine ile değil, şişe ile ilgileniyorlar.
Konu özetle böyle...
Burada daha iyi anlatım için belki çok daha hızlı görüntüler eşliğinde çalışılabilirdi ama bunun için de iyi bir yatırım ekip ve ekipman gerekmektedir...
Oyunculuk konusunda hiç bir eleştiriye gerek yok, sonuç olarak amatör insanlar yapıyor bu işi, benim için önemli olan reklam filmini yöneten insanın profesyonel olarak düşünmesi ve hareket etmesidir. Zaten yönetmenimiz bu işe ciddi bir bakış açısıyla yaklaşmış...
Daha iyisi olur muydu, elbette ki olurdu, iyi bir ışık ekibi, kamera ekibi, görüntü yönetmeni ve elbette ki profesyonel oyuncularla...
Söz ile daha iyisini yapabilenler her zaman olur ve olacaktır, bizim meşhur bir ata sözümüz var "laf ile peynir gemisi yürütmek" diye...
Kısacası, tebrikler Erkan NEHİR!