Kübra hanım, merhaba.
Sanırım, Freehand programında bir nesneyi, başka bir nesne içine gömme işlemini Illustrator programında nasıl yapılacağını soruyorsunuz.
Aslında, bu sorduğunuz soruya yanıt verecek o kadar grafiker var ki!
Fakat sorunuzu çok kestirmeden sorduğunuz için hemen anlaşılmıyor. Sorunuzu anlamak için de kafa yormak gerekiyor. Oysa biraz detaylı veya açıklayıcı şekilde sorsaydınız, en az on adet açıklama mesajı alırdınız.
Yukarıda bold olarak yazıdığım şekilde soruyorsanız, Illustrator programında şu prosedürü uygulamasınız.
Öncelikle Illustrator'de bir nesneyi, başka bir nesnenin içine gömebilmek için hem küçük elipsi, hem de taşıyıcı olarak düşündüğünüz büyük elipsi birlikte seçtikten sonra, Object>cliping mask>make komutunu veriniz.
Yalnız, burada dikkat etmeniz gerekenler şunlardır.
1-Küçük elipsi, olması gereken yere taşıyınız. Yani nihai olarak durması gereken yere.
2-Taşıyıcı olan büyük elips, mutlaka üstte durmalı. Freehand'de böyle bir süreç olmadığı için bu durum sözkonusu olamaz.
3-Cliping mask yaptığınız zaman, taşıyıcı nesnenin dolgu vs özellikleri kaybolur. Fakat sonradan bu özellikleri atayabilirsiniz. Demek ki, Illustrator'de cliping mask yapıldıktan sonra nesnelerin özelliklerini belirtmelisiniz.
4-İçine gömdüğünüz nesnenin (sizdeki küçük elips) özelliklerini de yine değiştirebilirsiniz. Bu nesneyi araç kutusundaki beyaz ok ile seçerek tanımlayabilirsiniz.
5-Eğer cliping mask'ı tekrar parçalamak istiyorsanız Object>cliping mask>release komutunu kullanmalısınız.
6-Parçalamadan editlemek istiyorsanız, bu sefer Object>cliping mask>edit komutunu kullanmalısınız.
Gördüğünüz gibi Illustrator; hem çalışma mantığı, hem de yöntem olarak Freehand'den oldukça farklı bir program. Adobe firması, kolaylıkla freehand'de geçmek mümkündür demesi ne kadar gerçekçidir, işin bu kısmı biraz tartışmalıdır.
Kolaylıklar dileğiyle.
Tuncer ÖZKAN