Merhaba Buse, nasıl gidiyor kampüs hayatınız, iyi mi?
Umarım Büt'e kalmamışsındır.
Çalışmalarınız gerçekten çok iyi olmuş, eleştirmek gerekirse:
Teknik :
-Öncelikle ilk sayfalardaki ürünler için sarı zemin kullanmasaydınız daha iyi olurmuş çünkü böyle hepsi havada kalmış hatta zemin kullanmanın da bir gereği yokmuş aslında. Bunun yerine hafif beyaz (çok açık)gri arası tonlarda içten dışa radyal degrade kullansaydın daha iyi olabilirdi ya da açık tonda gri dolgu rengi de olabilirdi.
-Makro Market logosu çok büyük olmamış mı?
-Şirket logosu kapakta sönük kalmış , aynı tonda renkler kullanmışsın çünkü, illa aynı renklerde olacaksa Makro Market fontunda %2 beyaz kontür kullanarak onu zeminden ayırabilirdin, böylece ön plana çıkardı.
-Kapak sloganı da bence sayfada boğulmuş, anladığım kadar firma renkleri turuncu-mavi-kırmızı ve siz de bu yüzden sloganda turuncu renk kullandınız, o halde sloganı turuncu yazmak yerine mavi-sarı arası geçişte birçok renk tonu var, bunlardan en belirginini firma rengiyle değiştirip sloganı da bu seçtiğiniz renk ile yazmanız daha iyi olur bence, örneğin turuncu yerine ana renk olan sarı ile bu slogan daha çok ön plana çıkartılabilir. Netice itibariyle firma renkleri Sarı-Mavi-Kırmızı yani 3 ana renk olabilirdi, bakın buradan firmanıza iyi bir hikaye dahi çıkabilir.
-Sloganda çerçeve kullanmışsınız, günümüzde programlarımız için birçok çerçeve türü programa entegre gelmekte biliyorsunuz, bunlardan daha güzelleriyle çeşitli kombinasyonlar yapsaydınız keşke, böylece en iyisini seçme şansını yakalardınız. Ayrıca çerçeve etrafında kullandığınız kabartma efekti nizami bir şekilde uygulanmamış, bence kabartmayı kaldırmalıydınız. Keza diğer sloganlardakiler.
-Fontlarımız neden bu kadar kaba sabalar?
Telif nedeniyle seçim alanınız daraldıysa bile yine de Mac ya da PC ile yerleşik gelen fontlar içerisinde daha iyileri mevcuttu, onları denediniz mi bilmiyorum ancak şu anki font çok ilkel.
Yerleşim :
-Ürünlerin yerleşimini incelediğimizde ürünler arası mesafe orantılı ancak sağdaki ürünler soldan içeri girmiş, bunun özel bir nedeni var mı? Sayfa numarası, bant v.b...
-Ürünleri içerisine yerleştirdiğiniz çerçeveler daha farklı olablirdi, bunlar çok sıradan kalmış. Ayrıca çerçevelerin rengi de yine Sarı tonda olsaydı daha uygun olurdu.
-Etiketlere uyguladığınız Gradient ya da Fill kotürler ya da gölge, şuankinden tam tersi yönde olmalıydı, çünkü bant ile birleştikleri yerde arada ayırıcı bir renk olmadığı için boğulmuşlar.
Ayrıca etiketler çok büyük geldi bana.
-Ürün fiyatlarını içeren bantları, satırda soldan sağa yükselen şeklinde yerleştirip denemeliydiniz bence.
İmla ve Dil Bilgisi:
-Gözüme takılan ilk şey bankanın kartındaki eksiklik oldu , sanırım güzünüzden kaçmış.
"World Car" yazıyor.
-inci ,ıncı gibi sıralama için kullanılan noktadan sonraki öğe ondan ayrı yazılır, yani "2.peşin" değil "2. peşin" şeklinde yazarsak imlaya uygun davranmış oluruz.
-Bir imla hatası da en önemli unsur olan sloganımızda yapılmış. Bu imlayı çok prestij sahibi firmaların kataloglarında dahi görüyoruz aslında. Buyrun, bu hatalı kullanımları birlikte inceleyelim:
"Bu fiyatlar Kaçmaz"
"Bu fiyatlar Çok Pahalı"
Her ikisinde de hatalı bir kullanım vardır, ilk örneği inceleyelim:
"Bu Fiyatlar Çok Pahalı."
Burada aslında ürün ile fiyatının birbiriyle bir tutulmasından dolayı hataya düşülmektedir.
Oysaki Ürün Öznenin kendisi Fiyat ise Öznenin bedelinin tanımlar.
Örneğin:
Bu Deterjanın Fiyatı Yüksek.
Burada yüksek olan, ürün değil fiyatıdır, dolayısıyla fiyat yüksek ya da düşük olabilir.
Ancak fiyat pahalı ya da ucuz olamaz çünkü satılan fiyat değil ürünün kendisidir ve ancak ürün pahalı ya da ucuz olabilir.
Son kapaktaki "Ucuz Fiyat" kısmının da "Düşük Fiyat" şeklinde değerlendirilmesi gerekir.
Doğrusu: Bu Deterjanın fiyatı yüksek-düşük.
Bu Deterjan Pahalı-Ucuz.
Aynı hata buradaki örnek kullanımda da geçerlidir.
"Bu fiyatlar kaçmaz."
Burada da aslında kaçırılmaması gerekenin ürünün fiyatının değil üründeki indirimin olduğu kastedilmiştir.
Çünkü fiyat kaçabilen bir şey değildir ancak indirim ya da kampanyadaki "fırsat" yakalanabilen veyahut kaçırılabilen bir şeydir.
Dolayısıyla buradaki imla hatasını da ortadan kaldırmak gerekir.
Doğrusu: Bu Fırsat Kaçmaz
Bu İndirim Kaçmaz
Bu Kampanya kaçmaz v.b...
-Bir bozukluk da aşağıdaki tümcemizde mevcut, inceleyelim:
Sıcak,taze,kaliteli ve size özel lezzetler.
Buradaki hata ise birçok sıfat aynı özneye bağlanmış.
Buradaki öznemiz "Lezzet" tir çünkü Sıcak olan ne dediğimizde cümlemizden bize gelen cevap Lezzet olarak gelmektedir.
İmlamıza göre:
Sıcak,Soğuk Lezzet diye bir şey olamamaktadır.
Taze,Bayat lezzet de olamamaktadır
Kaliteli,Kalitesiz lezzet diye bir şey de olamamaktadır çünkü Lezzet'in genel bir kalitesi yoktur ve görecedir.
Ancak Lezzet "birine" göre olabilir.
Sloganımız şu şekilde düzenlenebilir:
Sıcak, Taze, Kaliteli Mamüllerimizde
Size Özel Lezzet Seçenekleri...
-Bir imla hatamız da burada mevcut "Makro Market'de" Burada sonraki "De" eki Te olmalı çünkü pçtk>bcdg kuralına göre oradaki "d" mizin yumuşaması (t) gerekir.
Hadi bakalım, benim görebildiklerim bu kadar = )