selam;
Bu çalışmam tür olarak Klasik'tir, dolayısıyla her nesnede motifler göze çarpar.
3Ds Max + Vray+Photoshop+Zbrush+ Grafik Tablet+Soğuk Kahve+Sıcak Müzik
Süre: Akşamları 2'şer saat
Render: ortalama 4 saat
Merhaba, yine bir farklı çalışmamı sizlerle paylaşıyorum, burada azar azar klasik formda bir bayan odası modelledim, dolayısıyla motfiler ağırlıkta... Çalışmada yüksek detay var, bu yorucu ama karşılığı tatmin edici...
Köşelerdeki kararmaların nedeni Irradance Map motorunun ayarlarının düşük olması, bunu mecbur yaptım zira sahnede smooth oranı yüksek, render çok uzuyor, benim tarzımda tek kare bir render 12dk yı aşıyorsa o ayarlar kötüdür, saatlerce motorun keyfini bekleyecek halim yok, direkt kırarım ayarları.
***
Bayanlar nedense hep pembe ile özdelleştirilmiştir, bu tonu her bayan sever ve her bayan olma yolundaki şahıslar her neyse konumuz bu değil zaten, öhüm öhüm. Bayanlar pembeyi neden sever, hayatı her zaman tozpembe görmek istedikleri için, kadın en zor çileleri bile tospembeye bulayarak yaşamayı yeğler, böyle kendisini daha iyi hisseder çünkü, bence yani. Neyse işte, bu yüzden ben de çalışmamda pembe tonlarda çalıştım.
Şimdi düşünün ki paranız var ve yalnız yaşayan bir bayansınız ya da başka bir şeysiniz, herkese saygımız var neyse, geldiniz bir iç mimara ya da iç mekan tasarımı yapan bir herife dediniz ki bana öyle bir bayan odası tasarla ki ben içerisine girdiğimde kendimi tastamam kendi fıtratımda hissedeyim.
Ben buna "peki bakıyımm" derim, herkes peki der mi bilmem ve başlarım tasarlamaya, devamı aşağıda, iyi seyirler ;-)
h.k.n
Çalışmada kullandığım renklerin ton aralığı...
Özellikle ferforjeleri önce kabataslak çizdim ki sonra ne yapayım diye düşünmeyeyim...
çizdik,aktardık,modele çevirmeliyiz şimdi. Burada hep basit silindirler ile çalıştım.
Nesne ortası için Push kullandım.
Biz burada bir yatak ranzası yapıyoruz aslında. Desenler benim. Yine silindir, box. Vidaları Compount ile yaptım, yani proboolean kullandık. Kelepçeler için Line.
Yaptık bitti, güzel bir yatak tasarımı oldu sanırım.
Perdelerimizi de unutmayalım, burada simulasyon için cloth sistemini kullandık, ezik programlarla uğraşmanın anlamı yok,vakit kaybı... Perdede Nurbs kullandım, direkt segment verince kırılma tam başarılı olmuyor. Bana kare değil üçgen yüzeyler lazım, bu da Nurbs/approxima da mevcut. Delaunay 2000,Edge 5 yeterli.
İşte beni çok yoran motifler, bunların hiçbiri tek bir motif değil, hepsi farklı bir motifin parçaları, ben her motiften birkaç parça alıp yeni bir motif oluşturdum. Bunları maxte modellemek tam bir baş belasıdır ve dikkat+deneyim+emek ister ama netice tatminkardır... Bunları modellemek için herkesin kendine has yöntemi vardır, benimki uzun yorucu ama realistik olanı, hepsi bir plane nesnesinin işlenmiş halidir. Zaten size bir tüyo vereyim, çiçek ve motiflerde plane en etkili nesnedir, kimce? Bence : ))
Bir başka modelim
Sahnemizin genel görünümü
Burada yine birçok model oluşturdum, hepsi bana ait tabii ki.
Burada bir saksı ve yine farklı bir çiçek modelledim, sonra basit bir tv ve standı var,yapbozlu 4 parçalı bir tablo yaptım,labirent bir kitaplık yaptım ve tavan lambamız...
Burada dekorlarımız var tamamen basit olarak,aynamız var altın işlemeli, çin lambası yaptım bir tane de, böyle bir model yok, ben olan modellere bakarak kendi hafızamda kalanlarla bir kombinasyon uydurdum, hiçbir şeyi olduğu gibi alıp çizmem zira bunun bana bir faydası yok... Akabine basit perdelerimiz ve bir de büyük ssümüz var, içerisinde elmalarımız... Elmaların bu şekilde durabilmesi için yöntem olarak massfx sistemini kullandım.
Yine burada da tamamen basit bir anahtar kasemiz var, sonra dekoratif bir abajur tasarladım, birkaç tablomuz var ve büyük bir de elsibe dolabımız. Dolabımız tamamen özgün çizimlerle ve motiflerle oluşturulmuş...
Burada da yine klasik bir çekmecemiz var, tasarımı,renkleri,süsleri,kulpu her şeyiyle özün bir tasarım...
Bu da küçük çekmecelerimiz, yine özgün tasarımımdır...
Bunlar da yatakbaşı ve apliklerimiz, aplikte yine zambak çiçeğini kullandım çünkü klasik tasarımda zambak çok makul bir model oluyo, başka şeyler de denedim ama böyle güzel durmuyor hiçbiri, ne yapayım, zambağa devam : ))))
Ve yatağımızın bitmiş hali, yastık ve yorganımızı yine büyük bir dikkat ve titizlikle modelledim,üzerindeki deseni netten aldım, benim değil.
Evet, artık renderlerimize geçelim isterseniz...
Gündüz Renderleri:
Bu çalışmam tür olarak Klasik'tir, dolayısıyla her nesnede motifler göze çarpar.
3Ds Max + Vray+Photoshop+Zbrush+ Grafik Tablet+Soğuk Kahve+Sıcak Müzik
Süre: Akşamları 2'şer saat
Render: ortalama 4 saat
Merhaba, yine bir farklı çalışmamı sizlerle paylaşıyorum, burada azar azar klasik formda bir bayan odası modelledim, dolayısıyla motfiler ağırlıkta... Çalışmada yüksek detay var, bu yorucu ama karşılığı tatmin edici...
Köşelerdeki kararmaların nedeni Irradance Map motorunun ayarlarının düşük olması, bunu mecbur yaptım zira sahnede smooth oranı yüksek, render çok uzuyor, benim tarzımda tek kare bir render 12dk yı aşıyorsa o ayarlar kötüdür, saatlerce motorun keyfini bekleyecek halim yok, direkt kırarım ayarları.
***
Bayanlar nedense hep pembe ile özdelleştirilmiştir, bu tonu her bayan sever ve her bayan olma yolundaki şahıslar her neyse konumuz bu değil zaten, öhüm öhüm. Bayanlar pembeyi neden sever, hayatı her zaman tozpembe görmek istedikleri için, kadın en zor çileleri bile tospembeye bulayarak yaşamayı yeğler, böyle kendisini daha iyi hisseder çünkü, bence yani. Neyse işte, bu yüzden ben de çalışmamda pembe tonlarda çalıştım.
Şimdi düşünün ki paranız var ve yalnız yaşayan bir bayansınız ya da başka bir şeysiniz, herkese saygımız var neyse, geldiniz bir iç mimara ya da iç mekan tasarımı yapan bir herife dediniz ki bana öyle bir bayan odası tasarla ki ben içerisine girdiğimde kendimi tastamam kendi fıtratımda hissedeyim.
Ben buna "peki bakıyımm" derim, herkes peki der mi bilmem ve başlarım tasarlamaya, devamı aşağıda, iyi seyirler ;-)
h.k.n
Çalışmada kullandığım renklerin ton aralığı...
Özellikle ferforjeleri önce kabataslak çizdim ki sonra ne yapayım diye düşünmeyeyim...
çizdik,aktardık,modele çevirmeliyiz şimdi. Burada hep basit silindirler ile çalıştım.
Nesne ortası için Push kullandım.
Biz burada bir yatak ranzası yapıyoruz aslında. Desenler benim. Yine silindir, box. Vidaları Compount ile yaptım, yani proboolean kullandık. Kelepçeler için Line.
Yaptık bitti, güzel bir yatak tasarımı oldu sanırım.
Perdelerimizi de unutmayalım, burada simulasyon için cloth sistemini kullandık, ezik programlarla uğraşmanın anlamı yok,vakit kaybı... Perdede Nurbs kullandım, direkt segment verince kırılma tam başarılı olmuyor. Bana kare değil üçgen yüzeyler lazım, bu da Nurbs/approxima da mevcut. Delaunay 2000,Edge 5 yeterli.
İşte beni çok yoran motifler, bunların hiçbiri tek bir motif değil, hepsi farklı bir motifin parçaları, ben her motiften birkaç parça alıp yeni bir motif oluşturdum. Bunları maxte modellemek tam bir baş belasıdır ve dikkat+deneyim+emek ister ama netice tatminkardır... Bunları modellemek için herkesin kendine has yöntemi vardır, benimki uzun yorucu ama realistik olanı, hepsi bir plane nesnesinin işlenmiş halidir. Zaten size bir tüyo vereyim, çiçek ve motiflerde plane en etkili nesnedir, kimce? Bence : ))
Bir başka modelim
Sahnemizin genel görünümü
Burada yine birçok model oluşturdum, hepsi bana ait tabii ki.
Burada bir saksı ve yine farklı bir çiçek modelledim, sonra basit bir tv ve standı var,yapbozlu 4 parçalı bir tablo yaptım,labirent bir kitaplık yaptım ve tavan lambamız...
Burada dekorlarımız var tamamen basit olarak,aynamız var altın işlemeli, çin lambası yaptım bir tane de, böyle bir model yok, ben olan modellere bakarak kendi hafızamda kalanlarla bir kombinasyon uydurdum, hiçbir şeyi olduğu gibi alıp çizmem zira bunun bana bir faydası yok... Akabine basit perdelerimiz ve bir de büyük ssümüz var, içerisinde elmalarımız... Elmaların bu şekilde durabilmesi için yöntem olarak massfx sistemini kullandım.
Yine burada da tamamen basit bir anahtar kasemiz var, sonra dekoratif bir abajur tasarladım, birkaç tablomuz var ve büyük bir de elsibe dolabımız. Dolabımız tamamen özgün çizimlerle ve motiflerle oluşturulmuş...
Burada da yine klasik bir çekmecemiz var, tasarımı,renkleri,süsleri,kulpu her şeyiyle özün bir tasarım...
Bu da küçük çekmecelerimiz, yine özgün tasarımımdır...
Bunlar da yatakbaşı ve apliklerimiz, aplikte yine zambak çiçeğini kullandım çünkü klasik tasarımda zambak çok makul bir model oluyo, başka şeyler de denedim ama böyle güzel durmuyor hiçbiri, ne yapayım, zambağa devam : ))))
Ve yatağımızın bitmiş hali, yastık ve yorganımızı yine büyük bir dikkat ve titizlikle modelledim,üzerindeki deseni netten aldım, benim değil.
Evet, artık renderlerimize geçelim isterseniz...
Gündüz Renderleri:
Son düzenleme: