Teşekkürler aslı hnm ben sade kartvizit sevmiyorum ama isteğe göre tabi sade de olabilir müşteri her zaman haklıdır. işime karışmadığı sürece
Maalesef müşterilerin bir çoğu sizden daha fazla tasarım hakkında fikir sahibi oluyorlar hatta onlar programları bilseler zaten bizlere ihtiyaç duymayacaklar.. Sizin beğenerek sunduğunuz bir çalışmaya bu görselleri ekleyelim orası turuncu olsun altından mor çizgi verelim vb. diyerekten şekillendiriyorlar.. Bunu zamanla daha iyi anlayacaksınız...
Ayrıca siz diğer mesajlarınızda kendi söyleminiz üzere daha yeni başlıyorsunuz.. Bizlerde burada sizin gelişiminizi olumlu yönde olması için yardımcı olmaya çalışıyoruz. Tabi ki zevk ve renk sizin ama sektörde başarılı bir grafiker olmak istiyorsanız sanırım biraz daha güncel trendleri takip etmek gerekecek... Sizin için bir alıntı paylaşmak istedim..
"Her grafik tasarımcının tarzı, bir ürüne bakış açısı farklıdır. Ve bu farklılıklara göre her grafik tasarımcının farklı bir yaratma süreci oluşur. Bütün bu farklılıklara karşın, grafik tasarım ürünlerinde olmazsa olmaz kriterler vardır. Bu kriterleri göz önünde bulundurarak yaratılan ürünler, her zaman bir adım önde bulunur.
Sadelik.. bir tasarımda olmazsa olmaz kriterlerin en başında gelir. Bir ürün sade ise, her zaman akılda kalıcı olur ve diğer ürünlerden sıyrılır. Çok kalabalık tasarlanmış bir ürün, kafa karışıklığına sebep olur ve algıyı zorlar. Bu tür tasarımlar tüketicide iyi izlenimler bırakmaz ve markaya zarar verir.
Anlaşılabilirlik.. tasarlanan ürüne bakan her tüketici aynı mesajı almalı ve aynı fikre kapılmalıdır. Eğer bir grafik tasarım ürünü, her tüketicide aynı hissi yaratmıyorsa, aynı mesajı vermiyorsa, amacına ulaşmamakla birlikte mali kayıplara sebep olmakta, markanın kendi sektörü içinde imaj kaybına uğramasına neden olmaktadır.
Düzen.. bir grafik tasarım ürününü tasarlarken, ürüne mutlaka bir düzen hakim olmalıdır. Düzensiz ve plansız tasarlanan her ürün, tüketicinin algısında karışıklık yaratır. Bir tüketici, grafik tasarım ürününe baktığı zaman neyi nerede bulacağını bilmelidir ve bu düzeni üründe arar. Düzensiz ve plansız tasarlanan ürünler yine imaj kaybına sebep olmakla birlikte, tüketicinin beklentilerini karşılamamaktadır.
Font kullanımı ve karakter seçimi.. font kullanımının tasarımlardaki önemi ve yeri küçümsenemez. Doğru yapacağımız font seçimi, tasarımı büyük ölçüde etkiler. Yanlış yapılan font seçimleri, yine tüketicinin algısında karışıklık yaratmakta, imaj kaybına sebep olmaktadır. Hangi karakterleri, nerelerde kullanacağımızı bildiğimiz an tasarımın çoğunu bitirmiş oluruz. Bir grafik tasarım ürününde, 2 veya 3’ten fazla farklı font kullanmamaya dikkat etmeli, kullanacağımız farklı fontları aynı yazı ailesinden seçmeliyiz. Font ailelerini birlikte kullanmamız karışıklığı büyük ölçüde engeller. Tek bir fontun bold, italik, bold italic ve regular çeşitlerini tek bir tasarımda kullanmak da tasarımlar da çokça kullanılan bir yöntemdir. Kurumsal olarak tasarlanan ürünlerde, kurumun belli ve oturmuş bir fontu, tipografi seçimi var ise, bu kullanılmalıdır. Aksi halde alışılmışın dışında tasarlanan ürünler, tüketici de olumsuz etki bırakabilir.
..............
Başarılarınızın devamı dilerim..
Keyifli forumlar..