1. çalışmadaki , mistik kızdaki uçuş mekanizmasını anlayamadım.
Yani o kuyrukla biraz zor uçar ,kalın gibi ki bırakalım onu bu mistik kızımızın evrim geçirmiş olması lazım,yere inemez yoksa,inse de yerde sürünmek zorunda kalır.Bir kızın sürünmesi pek de hoş olmamalı, ve sanatçıya da eseri yerlerde süründürmek hiç yakışmaz.
Bence kuyruk kısmını silin yerine zemine basabileceği 1 çift ayak çizin, bu durum mantıki açıdan daha olumlu biz görünüme kavuşturacaktır çalışmanızı.
En doğal çalışmanız ortadaki.
Orada da bayan birşeyler düşünüyor, bir his içerisinde yalnız ne olduğu bir muamma.
Çalışmaya bakanda kız kendisi hakkında esrarengiz duygular uyandırıyor , izleyci öyle kala kalıyor, bu bana sıkıntı verdi ve şunu merak etmedim değil:
Bu çalışma bana neyi anlatıyor?
Bu kız gözlerini kapamış boynuna dokunmuş -ya da kolyesine- böyle derinden neyi düşünüyor olabilir?
Keşke belki bir balon içerisinde ne düşündüğünü de kısa ve öz bir dille anlatsaydınız bize.
En gerçekçi olanı sonuncu çalışmanız yalnız orada saatte sanki konum sıkıntısı var gibi,bileğin yanına kaymış sanki,bunu doğallık kazandırmak için mi yaptınız yoksa hata mıdır?
Doğallık kazandırmak için yaptıysanız detaycısınız ,gözlemcisiniz,tebrik edilebilirsiniz sırf bu yüzden.
Sanatçı böyle olmalı, yani doğayı doğal haliyle verebilmeli,sanatçı eserinde gayet doğal olabilmeli ,gerçeği yansıtabilmeli, günlük doğal dili çalışmasında kullanmayı iyi bilmeli.
Şimdi bu yorumlarım neticesinde şu sorular ortaya çıkablir.
-Eserlerin Ruhu Var mıdır?
-Tabiki vardır. Yaşarlar,nefes alırlar -verirler,beslenirler.
-Peki Esere Ruhu Veren Kimdir-Nedir?
-Sanatçının O İncecik Zihn-i Kaabiliyetidir.
***
Son çalışmada bazı kısımlardaki gölgenin tonu fazla koyu geldi.
Ve: Genel itibariyle hepsi güzel etüdler.
Size elinizdeki o karakalem için bol ilham diliyorum.