Kartvizit nasıl yapılmalıdır, nelere dikkat edilmelidir.

Ömer YILDIZ

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
29 Temmuz 2007
Mesaj
2.320
Tepki
92
Aşağıdaki makale, Sayın Hakan Dağdeviren'e Aittir. Bir arkadaşımızın yaptığı kartviziti eleştirirken yazdığı faydalı bir yazıdır.Bu bilgiyi bahsi geçen konu içinde kaybolmadan yeni konu olarak açıyoum. Bütün üyelerimizin okumasını tavsiye ederim.

İsterseniz şimdilik sadece bir kartvizitin taşıması gereken özelliklere değinelim:

1: Tasarı:
Kartvizit olsun başka birşey olsun çalışmaya başlamadan önce,hemen o an kendinizi asla bir grafiker gibi görmemelisiniz, kendinizi o kartviziti verip ürününüzü sattırmaya teşvik edecek satıcı gibi düşünmelisiniz. Kartvizitinizi böyle tasarlamalısınız kafanızda.
Çünkü satıcı da (Yani müşteriniz) böyle düşünerek değerlendirecek kartvizitinizi.

2: Kabul:
Kartvizit kendisine bakıldığında gözde bir estetik yaratmalı, kartviziti gören kişi normal şartlarda o firmayla hiç iş yapmayacağını düşünse dahi en azından sırf estetiği için bu kartviziti almalı cüzdanına koymalı.
Bunu başarabilirsek hedefimizin birazına ulaştık.

3: Renk:
İnsan psikolojisi genelde çok hassastır,psikoloji saliseler içerisinde anlık iniş ve çıkışlara maruz kalabilir ve insanalar şu günlerde gündelik yaşamlarında hep herşeyin kendilerinin aleyhine işlediğinden yakınır durur, ferahlamak, içindeki bu buhrandan kurtulmak ister.
İçindeki zaten karanlığı kendisine hatırlatmak pek de iyi bir fikir değil gibi.
O halde kartvizitte siyah arka plan her kesime ulaşabilmek adına iyi bir fikir değil.
Arka planda daha aydınlık, ferah,sade,hafif ya da yerine ve amacına göre canlı,sıcak renkler seçmeliyiz demekki.

Peki efendim nedir bu "Ferah Sade Hafif" renkler?
Baktığımızda gözümüzü yormayan , retinamızı hafiften okşayan renklerdir.
(Örneğin insanlar koyu renklere bakmaya üşenir genelde çünkü bu yorucudur.)
Misal: Mine-Çağla-Buz Mavi-Lila-Kirli Beyaz-Gri-Açık Başak-Papatya-Nil Yeşili...
Bu renkleri genelde sadeliğe hitap eden firmalarda kullanabiliriz.
Olayı bir örnekle pekiştirelim:
Su arıtıcısı satışı yapan bir işletmenin kartvizitinde Buz Mavi renkler kullanılabilir.
Ya da Doktor veya Diş Hekimleri'nin kartvizitleri genellikle beyaz ya da Kirli Beyazdır.

Peki "Canlı Sıcak" renkler?
Bunlar daha çok Kırmızı,Turuncu,Fosfor Yeşil ,Fosfor Sarı tonları arası renklerdir.
Kimyalarında Uyarıcı Bilgiler ihtiva ederler.
Bu renklerimiz serttir, bakıldığında haz ve coşkuya teşvik edici bilgiler girer korneadan ve lense ulaşıp sinirlerimize aktarılan bu kodlar beyinde yorumlanır , adrenalinimiz artar,sonrası elde etme isteğine güdüleniriz.
Örneğin parti organizasyonları yapan ya da iç-dış mekan süslemeleriyle ilgilenen işletmeler bu renkleri kartvizitlerinde çokca kullanır.
Bu sebeple renkler insanlar üzerinde işletmeler tarafından bir satış politikası olarak yıllardır sıklıkla kullanılmaktadır.

4: Kompozisyon:
Söz konusu bir kartvizit de olsa içeriğinde "Ne anlatmak istiyoruz?"un bir cevabı olmalı.
Görsel kullanılacaksa bu görseller birbirleriyle bir şekilde ilişkilendirilmeli mesela
sınıflandırılmalı, bu ilişkiyi oluşturabilmek için örneğin "-" sembolü kullanılabilir.

5: Alan:
Görsellerin yerleşiminde bir düzen,nizam olmalı.Ebatımız sınırlı olduğu için alanı iyi kullanmalı mesajımızı doğrudan vermeliyiz.Alan sıkıntısı büyük ise sadece firmayı firma yapan ürünler ön plana çıkarılmalı ,çalışmada kullanılmalı.

6: Font Seçimi:
Fontlarımız kartvizitimizin pazarına göre değişkenlik göstereceği için öncelikle kartvizitin hitap edeceği kesim değerlendirilmelidir.
Örneğin bir Anaokulu kartvizitinde "Comic Sans" bir PC Teknik Servisin kartvizitinde "Terminal" yarı resmi işletmelerin ve devlet kurumlarının kartvizitinde ise genellikle "Arial -Verdana-Times New" stilinde fontlar ürün ya da hizmeti algıyla pekiştirmek için tercih edilir.Fontlarda kesinlikle bevel(kabartma) ve uçuk efektler kullanmamak gerekir.
Bu fontu harika göstermez aksine kartviziti komple kötü gösterir.

7: Font Yerleşim-Ünvan-Ulaşım:
Kartvizitimizin genel anlamda bir amacı vardır.
Tüketici ile arasında , üzerindeki bilgilerle ulaşımı ve iletişimi temin ederek tüketicinin ürüne ya da hizmete teşviğini aktif hale getirebilmek.
Bu hususta Örn:

a)Ünvanlar kartvizitin orta kısmına intizamlıca yerleştirilebilir.

Dr Ali Gençtürk
KBB Uzmanı
gibi.​

b)Adres bilgileri ,gsm bilgileri ,mail ,website bilgileri ise alt orta kısma intizamlıca yerleştirilebilir.​

Dr Ali Gençtürk
KBB Uzmanı

KısaKöprü Cad. Tabipler İş Hanı Yanı.
Cemil Koç Apt. Kat:3 Daire:4
gsm:05xx xxx xx xx
drali@mail.com
gibi...​

8: Nizam:
Kartvizitimizde geride saydığımız bütün girdileri kullandığımızı düşünerek son aşamaya geldik ,artık kartvizitimizi masaya yatırıp ona şöyle bir alıcı gözle bakalım.
Özellikle yerleşimdeki ortalamalara dikkat edelim, kaymalar,sapmalar,pozisyon orantısızlıkları,ürünler var ise birbirleri arasındaki ebat kusurları gibi sorunların olup olmadığını inceleyelim.Kartvizitimizde alanı çorba gibi kullanmamalıyız , bunun yerine az görsel çok mesaj felsefesini yeğleyiniz.

9: Sunum:
Herşey tamam ise müşterimize kartvizitimizi sunup ,kartvizit hakkında onun da fikirlerini alıp son gerekli değerlendirmeleri yapabiliriz.

-Ben bu kartviziti basmayacaktım zaten.
- Ne olursa olsun bunları bilmek gerekir.

Teşekkürler Hakan Dağdeviren,

Yazar: Hakan Dağdeviren
Kaynak: Grafikerler.org
 

tilki2004

Üye
Kayıt
2 Mart 2010
Mesaj
3
Tepki
0
Teşekürler.Gerçek güzel ve gerekli bir bilgiyi paylaşmışmışsınız.Allah razı olsun.Bilgi paylaştıkça çoğalır zaten.
 

ZxxxE

Uzman Üye
Uzman Üye
Kayıt
17 Eylül 2008
Mesaj
1.974
Tepki
1.621
Bu yazı nasıl olmuşda gözümden kaçmış? Hayret yafu. Paylaşım için Ömer bey'e, bilgiler için Hakan Bey'e teşekkürler ...
 
Yukarı Alt