- Kayıt
- 29 Temmuz 2007
- Mesaj
- 2.320
- Tepki
- 92
Daha önce açtığımız bu konu grafiker eğitimini ilgilendirdiğinden dolayı buraya alınmıştır.
Selam,
Günümüzde grafik tasarımcıların sektör içerisinde aldıkları pozisyon ve yüklendikleri sorumluluğun bilincinde olan insanların bir çoğunun karşılaştıkları zorlukları aşma noktasında kendi başlarına çözüm arayışı içerisine düştükleri, etrafında bulunan ve kendisiyle aynı mesleki sorumluluğu paylaşan diğer insanlardan kopuk kişisel çözüm arayışlarını sürdürdükleri bilinen bir gerçektir.
Günlük iş yaşamının kendisine özgü zorluklarından tutun da kişisel mesleki gelişimini sağlamaya yönelik her tür çabaya kadar pek çok grafik tasarımcı bireysel çözümsemeyi kendisine ilke edinmek zorunda bırakılmıştır.
Oysa ki üretimin toplumsal niteliğini göz ardı eden kişilerin başarı noktasında kendisini şanlı görme lüksü ve şansı yoktur. İş yaşamında karşılaşılan açmazların tek çözüm yolu birlikte paylaşımdan geçmektedir.
Grafik tasarımcıların birbirlerini rakip olarak görmek yerine onlarla sıkı bağlar kurarak yeni ufuklara yelken açmayı kendileri için öncelik haline getirmeleri ve bu düşünce biçimini ilke edinmeleri sürecine girmeleri gelişimin sağlığı ve sürekliliği için önemli, kaçınılmaz bir aşamadır.
Bireysel çabanın kişiye getireceği zorluk sürecinin ortak paylaşım ve aktarımla hafifletilmesi, grafik bakış açısının kişisel ve grupsal olarak genişletilmesi, grafik tasarımcıların kişisel kazanımlarının artırılması, gelişen teknolojiye grafik tasarımcıların daha kısa sürede uyum sağlayabilmesi için ortak noktada bütünleşmeleri ve ortak bakış açısına sahip olmaları gerekmektedir.
AMAÇ
Türkiye'de sektöre hizmet veren grafik tasarımcıların birbirinin içerisine geçmiş teorik ve pratik gelişimi kendilerine ilke edinmeleri ve bu noktadan hareketle kişisel eğitim süreçlerine hız kazandırmaları hem kendilerine hem de sektöre sağlıklı hizmet sunmalarına, kişisel ve sektörel kazanımlarını garanti altına almalarına, sektörü yönlendirmeye aday olacak kişilerin kişisel güvenlerini sağlam temele oturtmalarına, her şeyden önce bugün ortada duran dağınıklığa son vermek için harekete geçmelerinin bir zorunluluk olduğuna inanmaları gerekmektedir.
Bu güne kadar sektör içerisinde yer alan ve geldikleri nokta ister okul, ister kurs, isterse de kişisel merak olsun kişisel ve sektörel gelişim yönünde çabalarını artırma noktasında kendisini yeterli gören ya da görmeyen, önümüzdeki süreçte değişik bakış açılarının sektöre kazandırılması adına kişisel düşüncelerini ortaya atabilecek beceri ve yeteneği kendisinde bulan herkesin bu ortak çabaya destek vermesi hem kişisel gelişimlerinin hem de sektörel yönlendirmenin sağlanabilmesi açısından önemli bir gelişim ve katkı olacaktır.
ARAÇ
Günümüzde grafik tasarımcılar kullandıkları bilgisayarları hazırladıkları tasarımlar için önemli bir araç olarak görmek zorundadırlar. Dün elle yapılan kes, biç, yapıştır yönteminin yerini bugün artık kimsenin inkar edemeyeceği bilgisayar destekli grafik tasarım almıştır. Bu anlamda hazırlanan grafik tasarımların gerek kişisel bakış açısını yansıtma, gerekse de tasarımlara gösterilen özen anlamında tümüyle etkili olduğu sanılmamalıdır. Bilgisayar üzerinde ortak bir bakış açısı ve çalışma prensiplerinin bile henüz oturmadığı, kullanılan aracın niteliklerinin tümüyle kavranamadığı ve bunun yanında bilgisayarda hazır bekleyen grafik tasarım programlarının da bir o oranda amaç dışı ve yöntemsiz kullanıldığı inkar edilemeyecek bir gerçektir.
Sahip olduğumuz araçların yerinde ve olması gerektiği şekilde kullanılmasının grafik tasarımcı için emek, zaman ve rahatlık tasarrufu olduğunun bilinmesi gerekmektedir.
YÖNTEM
Türkiye'de bilgisayarlı grafik tasarım sürecinin başlamasından bu yana grafik tasarımcılar çoğunlukla ve yoğunlukla bilgisayar üzerinde kullandıkları grafik programları hakkında bilgi edinme süreçlerini bireysel olarak gerçekleştirmek zorunda kalmışlardı. Aradan geçen yıllarda bu öğrenim süreci öncelikle basit seminerler düzenlenmesi ve bazı kişilerin kişisel bilgilerini seminere katılan kişilere aktarma yöntemine dönüştü. Anlatım ve aktarım olarak benimsenen temel yöntem bilgiyi anlatma ve anlatılan bilgiyi dinleme şeklinde gerçekleşti. Bu tür bir anlatım alışkanlık gereği insanları rahatsız etmiyor hatta alışkanlıklar zorlanmadığı için herkesin bu durumdan memnun olduğu anlaşılıyordu.
Anlatım sonrasında seminere katılan kişiler genel ve özel anlamda ne tür bir bilgi bombardımanına tutulduklarının farkında bile olmadan normal yaşamlarına devam ediyor hatta seminere katılmış olmak onlara çok fazla bir katkı sağlamıyordu. Uzun bir süre bu şekilde süren seminer mantığı bugün geldiğimiz noktada etkisini hala sürdürmektedir.
Temel öğretim sürecinde kişilerin edindikleri genel ve temel alışkanlıklar doğrultusunda sürdürülen bu seminer mantığı olması gereken genel doğru olarak grafik tasarımcılara aktarılmakta bunun dışında bir bilgi aktarım yöntemine kimse yönelmemektedir. Oysa ki bugün gerek internet üzerinden gerekse de başka yöntemlerle bilginin edinilebileceği gerçeğinden hareketle klasik seminer yöntemi artık geçerliliğini kaybetmiştir.
Klasik seminer yöntemi grafik tasarımcılar için bugün hiç bir anlam ifade etmiyor. Bilgi edinmenin kişisel olarak sağlanabilme yöntemlerinin çoğalması ( internet üzerinden tutorial, Cd, kitap vs. ) nedeniyle grafik tasarımcılar bu tür anlamını yitirmiş, modası geçmiş yöntemleri artık benimsemiyorlar. Bu tür bir seminer düşüncesinde ısrarcı olmak hatta bu tür seminerler için bir de üzerine ücret istemek kadar anlamsız ve saçma bir durum söz konusu olamaz.
SONUÇ
Önümüzdeki süreç için en sağlıklı yöntem, interaktif ( etkileşimli ) bilgi aktarım sürecini gerçekleştirmektir. Katılımcıların tümünün bilgi aktarımını benimsediği, yönettiği ve yönlendirdiği, bilginin akış şeklinin ve sürecinin ortaklaşa olarak düzenlendiği, yaşanan kişisel sorunların paylaşıldığı yeni pratik çözüm yollarının önerildiği, grafik programları hakkında temel kavramların sağlıklı bir aktarım yöntemiyle organizasyona katılan tüm grafik tasarımcılar tarafından incelendiği bir ortamda bulunmak sanırım pek çok grafik tasarımcının düşüncesinde hedeflediği bir yöntemdir.
Bununla birlikte hedeflenen " Kesintisiz Eğitim Süreci " nin en çarpıcı ve etkileyici yönü sık aralıklarla tekrarlanacak ücretsiz seminerler zinciri olmasıdır. 15 günde bir düzenlenecek olan bu seminerler zinciri " Kesintisiz Eğitim Süreci " nin grafik tasarımcılara hem yeni bir bakış açısı hem de yöntem olarak yeni kazanımlar sağlamasına yönelik olacaktır.
Ortak bir bakış açısına yönelik atılacak her adım biz grafik tasarımcıların kazanım hanesine yeni artılar katacaktır. Bilginin engin denizinde kulaç atma cesareti olan, yeni bir yöntem, yeni bir bakış açısı sunma düşüncesine sahip her grafik tasarımcıyı " Kesintisiz Eğitim Süreci " nde etkin bir şekilde yer almaya davet ediyoruz.
Saygılar...
Not: Kesintisiz Eğitim Süreci organizasyonuyla ilgili tarih ve yer açıklaması bayramdan sonra yine bu alanda bildirilecektir.
Sayın Melih Yongacı'ya teşekkür ederiz.
Yönetim.
Selam,
Günümüzde grafik tasarımcıların sektör içerisinde aldıkları pozisyon ve yüklendikleri sorumluluğun bilincinde olan insanların bir çoğunun karşılaştıkları zorlukları aşma noktasında kendi başlarına çözüm arayışı içerisine düştükleri, etrafında bulunan ve kendisiyle aynı mesleki sorumluluğu paylaşan diğer insanlardan kopuk kişisel çözüm arayışlarını sürdürdükleri bilinen bir gerçektir.
Günlük iş yaşamının kendisine özgü zorluklarından tutun da kişisel mesleki gelişimini sağlamaya yönelik her tür çabaya kadar pek çok grafik tasarımcı bireysel çözümsemeyi kendisine ilke edinmek zorunda bırakılmıştır.
Oysa ki üretimin toplumsal niteliğini göz ardı eden kişilerin başarı noktasında kendisini şanlı görme lüksü ve şansı yoktur. İş yaşamında karşılaşılan açmazların tek çözüm yolu birlikte paylaşımdan geçmektedir.
Grafik tasarımcıların birbirlerini rakip olarak görmek yerine onlarla sıkı bağlar kurarak yeni ufuklara yelken açmayı kendileri için öncelik haline getirmeleri ve bu düşünce biçimini ilke edinmeleri sürecine girmeleri gelişimin sağlığı ve sürekliliği için önemli, kaçınılmaz bir aşamadır.
Bireysel çabanın kişiye getireceği zorluk sürecinin ortak paylaşım ve aktarımla hafifletilmesi, grafik bakış açısının kişisel ve grupsal olarak genişletilmesi, grafik tasarımcıların kişisel kazanımlarının artırılması, gelişen teknolojiye grafik tasarımcıların daha kısa sürede uyum sağlayabilmesi için ortak noktada bütünleşmeleri ve ortak bakış açısına sahip olmaları gerekmektedir.
AMAÇ
Türkiye'de sektöre hizmet veren grafik tasarımcıların birbirinin içerisine geçmiş teorik ve pratik gelişimi kendilerine ilke edinmeleri ve bu noktadan hareketle kişisel eğitim süreçlerine hız kazandırmaları hem kendilerine hem de sektöre sağlıklı hizmet sunmalarına, kişisel ve sektörel kazanımlarını garanti altına almalarına, sektörü yönlendirmeye aday olacak kişilerin kişisel güvenlerini sağlam temele oturtmalarına, her şeyden önce bugün ortada duran dağınıklığa son vermek için harekete geçmelerinin bir zorunluluk olduğuna inanmaları gerekmektedir.
Bu güne kadar sektör içerisinde yer alan ve geldikleri nokta ister okul, ister kurs, isterse de kişisel merak olsun kişisel ve sektörel gelişim yönünde çabalarını artırma noktasında kendisini yeterli gören ya da görmeyen, önümüzdeki süreçte değişik bakış açılarının sektöre kazandırılması adına kişisel düşüncelerini ortaya atabilecek beceri ve yeteneği kendisinde bulan herkesin bu ortak çabaya destek vermesi hem kişisel gelişimlerinin hem de sektörel yönlendirmenin sağlanabilmesi açısından önemli bir gelişim ve katkı olacaktır.
ARAÇ
Günümüzde grafik tasarımcılar kullandıkları bilgisayarları hazırladıkları tasarımlar için önemli bir araç olarak görmek zorundadırlar. Dün elle yapılan kes, biç, yapıştır yönteminin yerini bugün artık kimsenin inkar edemeyeceği bilgisayar destekli grafik tasarım almıştır. Bu anlamda hazırlanan grafik tasarımların gerek kişisel bakış açısını yansıtma, gerekse de tasarımlara gösterilen özen anlamında tümüyle etkili olduğu sanılmamalıdır. Bilgisayar üzerinde ortak bir bakış açısı ve çalışma prensiplerinin bile henüz oturmadığı, kullanılan aracın niteliklerinin tümüyle kavranamadığı ve bunun yanında bilgisayarda hazır bekleyen grafik tasarım programlarının da bir o oranda amaç dışı ve yöntemsiz kullanıldığı inkar edilemeyecek bir gerçektir.
Sahip olduğumuz araçların yerinde ve olması gerektiği şekilde kullanılmasının grafik tasarımcı için emek, zaman ve rahatlık tasarrufu olduğunun bilinmesi gerekmektedir.
YÖNTEM
Türkiye'de bilgisayarlı grafik tasarım sürecinin başlamasından bu yana grafik tasarımcılar çoğunlukla ve yoğunlukla bilgisayar üzerinde kullandıkları grafik programları hakkında bilgi edinme süreçlerini bireysel olarak gerçekleştirmek zorunda kalmışlardı. Aradan geçen yıllarda bu öğrenim süreci öncelikle basit seminerler düzenlenmesi ve bazı kişilerin kişisel bilgilerini seminere katılan kişilere aktarma yöntemine dönüştü. Anlatım ve aktarım olarak benimsenen temel yöntem bilgiyi anlatma ve anlatılan bilgiyi dinleme şeklinde gerçekleşti. Bu tür bir anlatım alışkanlık gereği insanları rahatsız etmiyor hatta alışkanlıklar zorlanmadığı için herkesin bu durumdan memnun olduğu anlaşılıyordu.
Anlatım sonrasında seminere katılan kişiler genel ve özel anlamda ne tür bir bilgi bombardımanına tutulduklarının farkında bile olmadan normal yaşamlarına devam ediyor hatta seminere katılmış olmak onlara çok fazla bir katkı sağlamıyordu. Uzun bir süre bu şekilde süren seminer mantığı bugün geldiğimiz noktada etkisini hala sürdürmektedir.
Temel öğretim sürecinde kişilerin edindikleri genel ve temel alışkanlıklar doğrultusunda sürdürülen bu seminer mantığı olması gereken genel doğru olarak grafik tasarımcılara aktarılmakta bunun dışında bir bilgi aktarım yöntemine kimse yönelmemektedir. Oysa ki bugün gerek internet üzerinden gerekse de başka yöntemlerle bilginin edinilebileceği gerçeğinden hareketle klasik seminer yöntemi artık geçerliliğini kaybetmiştir.
Klasik seminer yöntemi grafik tasarımcılar için bugün hiç bir anlam ifade etmiyor. Bilgi edinmenin kişisel olarak sağlanabilme yöntemlerinin çoğalması ( internet üzerinden tutorial, Cd, kitap vs. ) nedeniyle grafik tasarımcılar bu tür anlamını yitirmiş, modası geçmiş yöntemleri artık benimsemiyorlar. Bu tür bir seminer düşüncesinde ısrarcı olmak hatta bu tür seminerler için bir de üzerine ücret istemek kadar anlamsız ve saçma bir durum söz konusu olamaz.
SONUÇ
Önümüzdeki süreç için en sağlıklı yöntem, interaktif ( etkileşimli ) bilgi aktarım sürecini gerçekleştirmektir. Katılımcıların tümünün bilgi aktarımını benimsediği, yönettiği ve yönlendirdiği, bilginin akış şeklinin ve sürecinin ortaklaşa olarak düzenlendiği, yaşanan kişisel sorunların paylaşıldığı yeni pratik çözüm yollarının önerildiği, grafik programları hakkında temel kavramların sağlıklı bir aktarım yöntemiyle organizasyona katılan tüm grafik tasarımcılar tarafından incelendiği bir ortamda bulunmak sanırım pek çok grafik tasarımcının düşüncesinde hedeflediği bir yöntemdir.
Bununla birlikte hedeflenen " Kesintisiz Eğitim Süreci " nin en çarpıcı ve etkileyici yönü sık aralıklarla tekrarlanacak ücretsiz seminerler zinciri olmasıdır. 15 günde bir düzenlenecek olan bu seminerler zinciri " Kesintisiz Eğitim Süreci " nin grafik tasarımcılara hem yeni bir bakış açısı hem de yöntem olarak yeni kazanımlar sağlamasına yönelik olacaktır.
Ortak bir bakış açısına yönelik atılacak her adım biz grafik tasarımcıların kazanım hanesine yeni artılar katacaktır. Bilginin engin denizinde kulaç atma cesareti olan, yeni bir yöntem, yeni bir bakış açısı sunma düşüncesine sahip her grafik tasarımcıyı " Kesintisiz Eğitim Süreci " nde etkin bir şekilde yer almaya davet ediyoruz.
Saygılar...
Not: Kesintisiz Eğitim Süreci organizasyonuyla ilgili tarih ve yer açıklaması bayramdan sonra yine bu alanda bildirilecektir.
Sayın Melih Yongacı'ya teşekkür ederiz.
Yönetim.