Bir logoya sadece bir defaya mahsus olmak üzere net algılanabilir büyüklükte bir boyut verilerek ölçülendirme yani oranlama yapılır. Bu oranlar sabit kalarak diğer ortamlar üzerinde uygulanır. Her çalışmada tek tek ölçü vermeye gerek yoktur. Sadece kaplayacağı alan belirlenir ve ana çalışma o boyutta büyür veya küçülür. Ölçü sadece ilk çalışmada oranları sabitlemek için kullanılır.
Ayrıca kurumsal çalışma logo, kartvizit, antetli kağıt, tabela, araç giydirme vs yapmak değildir sadece. kurumsal çalışma demek, bir kurumun faaliyeti devam ettiği sürece varolan bir süreçtir.
Tanıtım reklamları, kampanyalar, gelişim vs. Bir şirket bu çalışmaları sizinle yapmayı kestiği zaman kurumsal çalışma bitmiş demektir. Coca Cola, adidas, nike vs bunların tüm logoları, basılı unsurları mevcuttur. fakat bu firma ile yapılan anlaşma sonucu yapılan baskı, broşür, tanıtım, kampanya çalışmaları da bu süreçte bir kurumsal çalışmadır.
Kurumsal çalışmanın tam anlamı budur.
İyi çalışmalar dilerim.