Eeee arkadaşlar işin profesyonel kursuna gitmeyince çalışmaları kabartıp abartıyorum (!!!)
Abartmak olduğundan daha fazla dikkat çekmek çektirmek reklamcılığın düsturu değil midir ? Mesela bir Çikolata ambalajı sade ve göze çarpmayan font ve renkler kullanılmış..İçinde de belki çok kaliteli ve en iyi çikolata olsa çocukların ve etkilenecek kimlerse dikkatini çekmez ..Ama Dünyanın en kötü çikolatısını renkleri ile grafiği ile kabartması ile çarpıcı fontları ile bir ambalajın içerisinde sunarsanız herkesin iştahını kabartır .. Aynı şey kitapların kapağı ve içeriği ile de ilgili düşünebiliriz..Bazan çok kaliteli kitap dikkatimizi çekmez kapağı ile (eğer çok iyi tanıyorsak o başka)... Ama çarpıcı bir kapak kitabı bazan aldırtır... Bu söylediklerim MARKA OLMUŞ VE ARTIK HANGİ AMBALAJ İLE SUNARSANIZ SUNUN MÜŞTERİNİN ARADIĞI ÜRÜN OLMUŞ İSE ONLAR İÇİN GEÇERLİ DEĞİLDİR.. ÖZELLİKLE YENİ TANINAN , TANITILAN ÜRÜNLER İÇİNDİR...
ÇARPICI BİR FONT , ÇARPICI BİR GARFİK VE RENKLER , ÇARPICI BİR SLOGAN HER ZAMAN MÜŞTERİ ÇEKER... ÖZELLİKLE YENİ ÜRÜNLER BÖYLEDİR İSTER KALİTELİ İSTER KALİTESİZ OLSUN.. BAZAN HİÇ TERCİH EDİLMEYEN VEYA KALİTE YÖNÜNDEN ALTLARDA VEYA ORTALARDA OLAN BİR ÜRÜNÜ REKLAMLARDAKİ ÇARPICI BİR SLOGAN VEYA ÇARPICI AMBALAJ VEYA ÇARPICI GRAFİKLER LİSTE BAŞINA TAŞIYABİLİYOR... TÜKETİCİNİN EN FAZLA TÜKETTİĞİ ÜRÜNLER OLABİLİYOR.....
İşte belki ben de KABARTMA işini renkleri ondan öyle kullanıyorum... Zamanla bu sizin düşüncenize doğru , bakış açınıza doğru geleceğimi zannediyorum ama Kendi sanat anlaşışımız ve bilimsel bakış açımızdan ziyade üreticinin müşteriye en kısa yoldan ulaşıp dikkat çekmesi bazan bazı realiteleri ve bilimsel bakışı , sanat yönünü gözardı ettirebiliyor...
Grafiklerde logolarda vb. müşteriye yönelik ise farklı ,sanat ve bilimsel kriterler açısından bakılırsa farklı sonuçlar çıkabilir bazan çakışır bazan taban tabana zıtlık olabilir...
Bu benim düşüncem , ama sizin eleştirilerinizi de aynen kabul ediyorum teşekkürler...
REKLAMCILIK ZATEN ABARTMAKTIR VE DAHİ OLAN ŞEYLERİ OLDUĞUNDAN FARKLI VE ÖTEDE GÖSTERİP KABARTMAKTIR ( Oturaklaşmış ürünler markalar hariç Meşhur markalar nokta veya sade bir çizgi de kullansalar reklamlarında hedef kitlesi zaten zihinsel olarak o markaya güvenir alır abartıya ve kabartıya ve cafcaflı renklere ihtiyaç duymazlar)
Tüm yapıcı eleştiride bulunan arkadaşlara teşekkür... Zaten forumun amacı paylaşmak, tartışmak, öğrenmektir birbirimizin düşüncelerinden ve bakış açılarından istifade etmektir... Benim gibi acemiler henüz ABARTMA VE KABARTMA dönemindeyiz... Zamanla normalleşiriz herhalde