Logo nedir, nasıl olmalıdır? sorusuna şöyle cevap vermek mümkün;
Logo; bir firmayı en kestirme anlatan ve tanıtan görsel semboldür.
Eskiden logoya alamet-i farika denirdi. Bu; farklılığın işareti demektir. Logo; farklılığınızı belirtmeli, diğer firmalardan ve rakiplerinizden farkınızı vurgulayabilmelidir.
İyi logo, firmanın kimliğini, kişiliğini hemen yansıtabilmeli, hatta firmanın ne iş yaptığını hissettirebilmelidir. Bizim tasarımımız olan İstanbul Metro logosunu gören kişi oradaki kırmızı okun yer altını, mavi dairenin tüneli, beyaz M harfinin de metroyu ifade ettiğini hemen hissetmektedir.
Logonun akılda kalıcı özellikte tasarlanması çok önemlidir. Binlerce firma arasından öne çıkmak için farklı bir biçimde akıllarda kalmak, hemen algılanmak lazımdır. Hatırlanmak, hayranlık uyandırmak, seçkin bir imaj yaratmak, tanınır ve bilinir olmak, ancak iyi bir logoya sahip olmakla mümkündür.
İyi bir logoya sahip olan firmalar (ürünler veya hizmetler), her kapıyı kolayca açan sihirli anahtara sahip gibidirler. Kötü logonun yer aldığı broşür kendini okutmaz. Kötü logonun yer aldığı tabela müşteriyi çekmez. Kötü logonun bulunduğu ambalajlar ve ürünlerde albeni yoktur. Marketlerde kötü logolu ürünler daha az satar. İyi ambalaj tasarımları, iyi reklamlar daima iyi logoların yer aldığı ürünler ve hizmetlerde avantaj sağlar. Böylece satış ve prestij artar.
Kaliteli bir logo tasarımı, kaliteli mal veya hizmet demektir.
İyi logo isteyen firmalar, reklamın önemini kavramış iyi firmalardır.
İyi logoyu iyi reklamcılar yapar.
(Bu tanımlama ve açıklama, kreatif direktör ve sanat yönetmenimiz, grafik tasarım öğretim üyesi Faruk Çağla'ya aittir. Maddi veya manevi menfaat temin edilmesi amacıyla izinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılması, Fikir ve Sanat Eseri Kanunu'na aykırıdır. Kaynak: http://www.iyireklamciyiz.biz/logo-tasarimi.html)