- Kayıt
- 10 Temmuz 2008
- Mesaj
- 132
- Tepki
- 25
Nissan geç girdiği Brezilya otomotiv pazarının hâlâ küçük oyuncularından biri. Dolayısıyla geçen yıl pazar konumunu güçlendirmek isteyen Nissan'ın hem otomobil tüketicisi ile ilişkisini canlandırması hem de global kullandığı "Shift" marka konseptini yerleştirmesi gerekiyordu.
Nissan, bu hedefe ulaşmak için otomobil satın almayı planlayan tüketicilere en etkin ulaşımı sağlayan gazete mecrasına yöneldi. Ülkenin en çok satan gazetelerinden The State of São Paulo ile işbirliği yapan Nissan, marka konseptinin tüketici zihninde yerleşmesini kolaylaştırmak için gazetenin ilk sayfasını boş yayımlatarak ilginç bir iletişim çalışmasına imza attı.
The State of São Paulo gazetesinin tarihinde bir ilk olan boş birinci sayfa uygulamasıyla Nissan, okurun haberle ilişkisini "değiştirmek, yükseltmek" (shift) amacını taşıyordu. (İngilizce "shift" kelimesi, "vites, vites değiştirmek, değişme"nin yanı sıra "yükseltmek, artırmak" gibi anlamlar da içeriyor.) Tüketicilerin sadece haberi okuyarak pasif kalmaları yerine kendilerinin haber olması hedefleniyordu.
Kampanyanın başladığı pazar günü, abonelere dağıtılan The State of São Paulo gazetesinin ilk sayfasında Nissan reklamı hariç hiçbir başlık veya haber yer almadı. Nissan reklamında ise okurlardan kendi haberlerini oluşturmaları çağrısı yapıldı.
Kampanyaya katılmak isteyen aboneler, gazetenin internet sayfasına girip Nissan reklamını tıklayarak ulaştıkları özel sitede kendi seçtikleri başlıklar, fotoğraflar ve haberlerle gazetenin birinci sayfasını diledikleri gibi tasarladılar.
Takip eden pazar günü kampanyaya katılan tüm aboneler gazetenin birinci sayfasında haber olmuşlardı. Seçtikleri haberler ve fotoğraflarla tasarladıkları birinci sayfalar, gerçekten basılıp abonelere ulaştırıldı. Proje kapsamında The State of São Paulo birinci sayfası kişiselleştirilmiş 1000'den fazla gazete bastı.
Gazetenin abonelerin kendilerinin tasarladıkları birinci sayfasından hemen sonra Nissan'ın tam sayfa reklamı yer aldı. Reklamda, "Haberleri okudunuz, şimdi otomobil satın almak için bir tam gününüz var" deniliyordu.
Nissan'ın bu çalışması kayıtlara, televizyon ve bedava promosyon kartları dahil, Brezilya pazarının en yüksek geri dönüş sağlayan kampanyası olarak geçti. Kampanya sonrası yapılan araştırmada Nissan markasının bilinirliğinin iki kat arttığı tespit edildi.
2008 yılında uygulanan proje, Cannes Lions Reklam Festivali Medya Dalı'nda En İyi Gazete Kullanımı kategorisinde Altın Aslan ile ödüllendirildi.