BiGG_BoSS
Üye
- Kayıt
- 1 Ekim 2007
- Mesaj
- 223
- Tepki
- 0
RENAULT:
Kübist baklava şekli
Renault baklava şeklinin bulunuşu 30'lu yıllara dayanıyor. Amblem klasik ve durgun şekli ile geleceği simgeliyor. 1992 yılında küçük değişiklerle, şu an bütün Renault'larda kullanılan yeni bir tasarım yapıldı.
Aslanın gücü
Peugeot’nun asli işi testere ve testere levhalarıydı. Bir aslan gibi "güçlü" sloganıyla satılan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransızlar, daha sonra ürettikleri arabalarda da kullanmaya başladı.
MERCEDES BENZ:
Daimler Chrysler ile ortak çalışıp bir araba yapan CARL BENZ isim bulamayınca bir tek kızı olan MERCEDES-BENZ’ in ismini bu arabaya verir.
MERCEDES: hırsızların en çok rağbet gösterdiği bir figür dünyada en çok tanınan markalar arasında yerini alan Mercedes'i, üçayaklı yıldız figürü, markanın kara, hava ve sudaki, gücünü tanımlıyor. Mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercedes amblemi, dünyada en çok tanınan marka olmanın yanı sıra en çok çalınan figür olarak ta ilk sırayı alıyor.
CITROEN:
Citroen’ i yapan kişinin asıl amacı o zamanlar Mercedes gibi büyük firmalara kafa tutmakmış. Sırf bunun için yaptığı arabada çok sıra dışı özellikler varmış. Adam öyle bir yapmış ki mesela yaptığı otomobilin 4 tekerleğinden herhangi biri çıkarılınca araba diğer 3 tekerlek üzerinde çok rahat bir şekilde hareket edip yoluna devam edebiliyormuş.(Gerçektende su an kullanılan Citroen’ lerin 3 teker üzerinde bile ilerleyebildiği söyleniyor. Ayrıca bu arabanın mucidi yaptığı arabasının maksimum hızdayken bile virajın sertliği ne olursa olsun hiçbir virajda hiçbir şekilde kesinlikle savrulmayacağını iddia ediyormuş. Ve öyle ki söylediği o maksimum hızda diğer otomobil şirketlerinin arabalarının savrulmaması imkânsızmış.(Mercedes bile savruluyormuş). Ardından bu adam söylediği o maksimum hızda arabasını savuran biri olursa o kişi arabadan sağ çıktığı takdirde o kişiye bedava araba yapıp vereceğini de iddia edip herkesin dikkatini çekmeyi başarmış. Bu derece güveniyormuş yaptığı arabaya. Velhâsıl kelam epey bir insan denemiş ama savurmayı başaramamış hiçbiri. Sonunda bu adamın oğlu denemeye karar vermiş. Oğlu da askeriyede ÇAVUŞMUŞ. Adamın oğlu denemiş ve savurmayı başarmış. Ama sonuçta savrulmanın etkisiyle çok feci şekilde can vermiş. Adam günlerce üzülmüş ağlamış. En sonunda oğlunun anısına oğlunun askeriyedeki rütbesi neyse artık( çavuş) rütbesinin işaretini bu arabaya logo yapmış. Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce başka bir Citroen ürünü olan dili çarklarda kullanılıyordu... 1919 yılında araba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular
Kurucusu Adam OPEL’ in ismidir. Opel, önceleri sadece dikiş makineleri üretiyordu... 1899 yılında araba üretmeye başlayan Opel, ambleminde tekerlek içinde şimşeğe yer veriyor. Amblemdeki tekerlek güveni, şimşek ise hızı simgeliyor.
Japon yıldızı Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba üreticisinin birleşmesi ile ortaya çıktı. Oval içindeki 6 yıldız, bir araya gelen firmaları sembolize ediyor.
Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi Sadece fabrikanın isminin baş harfleri verilmiş. BMW' in amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yılından bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemde de üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor. Daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarında da aynı amblemi kullanmayı tercih etti.
Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendis August Horch tarafından verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince' deki karışlığı olan Audi'yi buldu.
Kurucusu HENRY FORD un ismidir. Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazılı Ford, nostaljik bir geçmişi anımsatıyor. 1903 yılından bu yana kullanılan Ford ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silueti yer almış.
VW amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrini şereflendiriyor.
Müşterilere sevgiler. Japon firmanın kurucusu Kirchiro Toyota, 1937 yılında üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasının amblemini oluşturdu. Elipsler, araba ile müşteri arasındaki sıcaklığı, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.
İsveç’in savaş tanrıçası Volvo arabalarını, İsveç’in çeliğini sembolize eden daire ve ok süslüyor. Amblemin yaratıcısı, demir silahlarla donatılmış savaş tanrısı Merih'i simgelediği figürde, aynı zamanda markanın sağlamlığına işaret ediyor