Evet
yazar çizerim; rumuz değil, gerçekten..
Edep yoksunluğu ise laf; mesele tasarım yoksunluğu… Ciddi ciddi zaman ayırıp, problemleri somut örneklerle işaretlemek yoksunluk falan değil, edebin de, adabın da ta kendisidir. Konu ben değilim, bu yüzden örnekleri de başkalarının çalışmalarından seçtim, hoş kendimi nazara versem yine mahçub olan olmam. Logolarınızda ki temel aksaklıklardan bilgili ve dikkatli olmadığınız şıp diye anlaşılıyor. Ayineniz olan işiniz değil mi? Doktorculuk oynayana “sen doktor değilsin, daha nabız ölçmeyi bile bilmiyorsun” demek edep yoksunluğu değildir. Üstelik artık benim "geçersiz mi, önemli mi" nasıl tanımladığınızın pek anlaşılmadığı yorumlarıma uzun uzun cevaplar da vermişsiniz. Yani özür dileyiniz, ayıp edersiniz...
Şimdi bir kere bahsettiğiniz
Show Tv tematik/showa yönelik kanal değil. İkincisi, logosunda ki yazı ve biçimler birbiriyle uyumsuz değil. Üçüncüsü, her parçanın konumunun yerliyerinde olduğu gayet net ve kullanışlı bir logo. O yüzden tekrar edeyim; tasarım elemanlarından yazı ve simgeler birbirine yabancı görünemez, bu yüzden
renk-biçim-biçem ilşkileri kurulması şarttır. Kullandığınız
MAJİSKÜL VE BOLD harfler de
BAĞIRMA VE AĞIRBAŞLILIK hissini uyandırıyor, yani sert. Doğa ise canlılıktır, serinliktir, hayattır ki bu kavramlarla bu karakterler pek örtüşmez(tipografi eğitiminin gerekliliği).. Logolarınız küçüldüğünde algılanacak vasıfta da değiller; toparlanmamış detaylar kaybolmuş ve ekranın köşesinde ne olduğu pek anlaşılmayan dağınık bir lekeye dönüşmüş. Şu haliyle tek renk veya negatif olarak kullanıma da müsait değiller. Misal:
http://www.airties.com/about_tr.asp?s=3&dil=tr
Ayrıca stilizasyon, uyumsuzluk-kopukluk ve renk-gölge gibi problemlere daha önce değindiğim için tekrar etmeyeceğim ama şu
kavram meselesini açmalı... Hikmet der ki;
parmağa değil işaret ettiği yere bak! Love&Freedom veya falanca logoya değil, "işaret ettiği" temel tasarım prensiblerine bak ve anla(linkte ki diğer örnekler de kavramlaştırmanın nasıl yapılacağına, tema ve/veya isimden yola çıkarak nasıl zekice ilişkiler kurulabileceğine dairdir). Atıf yaptığınız kavramların "özel ve yegane" olması logonuzun da farkedilirliğini daha da kolaylaştıracaktır. Şu durumda
özlem ile
tarım temasını bir şekilde ilişkilendirmek mutlak şart değildir ama en akıllıca olandır(özlem ismi de gayet sıradan ve iyi bir seçim değil), zira sadece tarımdan yola çıkmak demek otlu-başaklı benzer onlarca logonun arasında karambole gitme riski taşır.
Hem kurum ismini, hem de temayı referans alan logolardan örnekler:
Özlem... Yolunu gözlemek, seyretmek, tv syretmek..?
Özlem… Baharı özlem, tomurcuklanan ağaçlara özlem, çiçeklenenlere özlem, çiçek ve göz, göz ve ekran..?
Göz... Göz bebeği, yeşil göz bebeği..?
Mesela çağrışım oynayarak kaç çeşit logo teması bulabilirsiniz hiç düşündünüz mü? Sadece
Ö harfine kaç çeşit bitkili, gözlü, ekranlı, suratlı, belki güneşli simge iliştirilebileceğine dair hiç kafa yordunuz mu mesela? Bunun dışında belki sadece iyi seçilmiş yazı karakterinin gücüne yaslanarak çözmek te mümkün ama tematik bir kanal için hem riskli, hem de zor..
TV logosu yapıyorsunuz, ekranda her gün bilmem kaç kare/kere gözümüze gözümüze sokulacak bir işaretten bahsediyoruz. Ne kadar hassas davranmanız gerektiğini, ne kadar incelikli "fikrî ve görsel eleklere" ihtiyacınız olduğunu artık hesap ediniz. Evet bana değil, işaret ettiğim yerlere ve öğrenmeye bakınız:
(şunu da okuyabilirsiniz)
http://www.grafikdefteri.com/2010/01/logo-tasariminda-sikca-yapilan-10-hata/
(Bu arada yönetici arkadaşların insaflı davranmaları erdemli bir davranış oldu)