Ali YILDIRIM
Üye
- Kayıt
- 30 Aralık 2013
- Mesaj
- 18
- Tepki
- 43
Photoshopta Arama Kutusu Yapımı
Arama kutuları, mecraya göre değişkenlik gösterse de siteler üzerinde fazla detay içermeyen bir bölgede yer alırlar. Aynı şey bir video sitesi için geçerli değildir. Bkz: YouTube tamamen arama üzerine kurulu bir yapısı olduğu için en değerli malzemesi arama kutusudur. Keza Facebook ve Twitter’da insanların birbirine ulaşması için arama kutularını özenle tasarlamış, kolay ulaşılabilir bir hale getirmiştir.
Peki ya bizler bir haber sitesi tasarlarken arama kutusuna ne kadar ihtiyaç duyarız? Arama kutusu kullanıcıya “ben buradayım” mı demeli yoksa “beni ararsan buradayım” mı? Şahsen ikincisini tercih ediyorum. Tasarımımızı müşteri odaklı düşündüğümüz zaman, ilk dikkat çekmesi gereken yerlerin manşet sliderlar olduğu apaçık. Arkasından son dakika ve diğer haberler. Bu siteye giren vatandaş zaten bu sitenin bir arama kutusunun olacağını bilir ve gözümüz genelde yukarıdaki köşeleri arar. Biz tasarımı yaparken, arama kutusunu bu mantıkta, aranıldığı zaman kolay bulunabilen, ayrıca etraftaki dikkate değer görsellere de görüntü kirliliği oluşturmayacak şekilde hazırladık. Çünkü arama kutusunu tasarladıktan sonra hemen solunda yer alan dörtlü bilgilendirme sistemini görüyorsunuz. O alanda yer alan Dolar, Euro, Altın ve Hava Durumu bilgileri de tıpkı arama kutusu mantığında gözü yormayacak ama istenildiği zaman ulaşılabilecek bir yerde olmalıdır.
Logo, piyasa ve hava iconu, ardından arama kutusu hizasını bitirdikten sonra üst şeridimize bir tarih atarak, takvim yerleştirdik. Bunun yanında Künye, İletişim ve Sosyal Ağlar gibi çerez yazıları da footera sakladık. Footer yani alt kısım tasarımına geçtiğimiz zaman bu maddeleri de kullanmış olacağız. Buradaki asıl maksadımız, üst kısmı olabildiğine sade ve şık tutabilmek.
Kaynak: Designus Web Tasarım Dersleri - Arama Kutusu Yapımı