- Kayıt
- 10 Ocak 2010
- Mesaj
- 2.523
- Tepki
- 53
@Ersan BAYCAN
Yorumunuz için teşekkürler. Evet logo konseptine daha uygun. Ama maskot illaki hareketli olur diye de birşey yok aslında
Tabii genelde maskot hareketli figürlere uyum sağlamalı. Fakat sabit formatlı maskotlar da mevcut.
Ve artık günümüz tasarım anlayışında "Mesaj" kaygısını unutmanın zamanı geldi diye düşünüyorum. Hatta geçiyor bile. Klasik anlayışla "her logo, maskot, amblem bir mesaj vermeli" mantığı benim görüşüme göre fırça ile tabela yapılan dönemlerde kaldı. Lacoste: Neden timsah maskotlu bir golf kıyafeti üreticisi? Kurucusunun lakabı timsah imiş fakat bundan hedef kitleye ne? Golf ile bağlantısı ne? Playboy: Erotizm ile tavşanın bağlantısı? Pink: En seksi iç çamaşırları ile bir köpeğin bağlantısı ne? İç çamaşırı alan birisinin üzerinde köpek nasıl bir etki bırakır?
Ha apple'da da elma var ama? Bana ne? veya sana ne? Bize ne? Biz beynimizi özgür bırakıp içimizden geleni yapalım. Başkası ne isterse onu yapsın...
Bu örnekler uzar da uzar.
Kısacası gördüğünüz gibi büyük firmalarda (marka ile bütünleşen semboller olduğu gibi) kullanılan sembol ve figürler bir mesaj kaygısı veya hedef kitleyi yansıtan figürler taşımıyor.
Ki buna saplanıp kalmak yaratıcılığı bir kısır döngüye dönüştürür.
(Bunu bu yarışmaya özgü değil genel anlamda söylüyorum)
Ve sanat, daha önce yazdığım bir yazıda da belirttiğim gibi, aykırıdır. Bu yüzden yaratıcıdır.
Vermiş olduğunuz örneğe gelince de; evet haklısınız ilk akla gelen format bu."İlk akla gelen..." Oysa ki tasarım ilk akla gelenden öte, özgün ve sıradışı olanı yakalamak değil midir?
Ayrıca firma her yaşa ve her kesime hitap eden bir firma. Ben şahsen üzerinde böyle bir maskot bulunan bir boxer ile kız arkadaşımla buluşmaya gitmem.
Bu arada yorumlarınıza ve düşüncelerinizi dile getirmenize çok teşekkürler.
Bu sizi onaylamadığım anlamında değil, sizin saygıdeğer fikirlerinize karşılık ben de kendi düşüncelerimi sundum.
İyi forumlar dilerim.
Yorumunuz için teşekkürler. Evet logo konseptine daha uygun. Ama maskot illaki hareketli olur diye de birşey yok aslında
Tabii genelde maskot hareketli figürlere uyum sağlamalı. Fakat sabit formatlı maskotlar da mevcut.
Ve artık günümüz tasarım anlayışında "Mesaj" kaygısını unutmanın zamanı geldi diye düşünüyorum. Hatta geçiyor bile. Klasik anlayışla "her logo, maskot, amblem bir mesaj vermeli" mantığı benim görüşüme göre fırça ile tabela yapılan dönemlerde kaldı. Lacoste: Neden timsah maskotlu bir golf kıyafeti üreticisi? Kurucusunun lakabı timsah imiş fakat bundan hedef kitleye ne? Golf ile bağlantısı ne? Playboy: Erotizm ile tavşanın bağlantısı? Pink: En seksi iç çamaşırları ile bir köpeğin bağlantısı ne? İç çamaşırı alan birisinin üzerinde köpek nasıl bir etki bırakır?
Ha apple'da da elma var ama? Bana ne? veya sana ne? Bize ne? Biz beynimizi özgür bırakıp içimizden geleni yapalım. Başkası ne isterse onu yapsın...
Bu örnekler uzar da uzar.
Kısacası gördüğünüz gibi büyük firmalarda (marka ile bütünleşen semboller olduğu gibi) kullanılan sembol ve figürler bir mesaj kaygısı veya hedef kitleyi yansıtan figürler taşımıyor.
Ki buna saplanıp kalmak yaratıcılığı bir kısır döngüye dönüştürür.
(Bunu bu yarışmaya özgü değil genel anlamda söylüyorum)
Ve sanat, daha önce yazdığım bir yazıda da belirttiğim gibi, aykırıdır. Bu yüzden yaratıcıdır.
Vermiş olduğunuz örneğe gelince de; evet haklısınız ilk akla gelen format bu."İlk akla gelen..." Oysa ki tasarım ilk akla gelenden öte, özgün ve sıradışı olanı yakalamak değil midir?
Ayrıca firma her yaşa ve her kesime hitap eden bir firma. Ben şahsen üzerinde böyle bir maskot bulunan bir boxer ile kız arkadaşımla buluşmaya gitmem.
Bu arada yorumlarınıza ve düşüncelerinizi dile getirmenize çok teşekkürler.
Bu sizi onaylamadığım anlamında değil, sizin saygıdeğer fikirlerinize karşılık ben de kendi düşüncelerimi sundum.
İyi forumlar dilerim.