Tasarımcılara Söylenen Bahaneler - Bu başlıkta topluyoruz :) Haydi bakalım..

Kayıt
28 Temmuz 2011
Mesaj
279
Tepki
6
Pazartesi faturasının basılması gerekiyordur ama logo tasarımı için size cuma günü başvurur.(2 günde işin bitmesi gerekiyor tabi,o da haftasonu çalışıyorsanız)
 

Threebudha

Uzman Üye
Uzman Üye
Kayıt
8 Haziran 2011
Mesaj
180
Tepki
17
Bir logo tasarımı yapıp müşteriye sunduktan sonra aldığım cevap
"Elinize sağlık çok güzel tam istediğimiz gibi olmuş ama bir kaç tane daha yapar mısınız?"

Neden yahu neden???
 

user9

Grafiker
Kayıt
9 Eylül 2009
Mesaj
0
Tepki
80
çok acil 1 saate yaparsınız. (top 10 listesinde zirveleri kollar bu deyiş. müşterinin nirvanada olduğunun garantisidir.)
 

nuriQocca

Üye
Kayıt
22 Temmuz 2009
Mesaj
219
Tepki
5
Bi isim yazdırcakdım daa böyle girintili oluyo ya haniii.. Bizim eski şirketi biliyomusunuz onun gibi..

?****!
 

Emre ÇETİNER

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
23 Eylül 2012
Mesaj
483
Tepki
17
Ücretin kalanını ödemeye gelince şaşmaz cümle. Aynısını benim arkadaşım yarı ücrete yaptırmış :)
 
Kayıt
6 Temmuz 2010
Mesaj
598
Tepki
17
Müşteriden ilan görselini istedikten 2 saat sonra mailde restoranın fotoğraflarının gelmesi ve müşteriyi arayıp logonuz, iletişim bilgileriniz vs. yok mu dediğimde "bu resimleri bassanız olmuyor mu?" demesi beni benden alıp uzak diyarlara götürmüştü :D:
 
Kayıt
6 Temmuz 2010
Mesaj
598
Tepki
17
@Mehmet ÖZDEMİR

Kesinlikle yaşadım ve 2 günümü ziyan eden bir çalışma oldu.

"Siz yapın biz aralarından birini muhakkak seçeceğiz."

aradan geçen süre sonucunda...

"Müşterimizin kimliğini tam olarak yansıtmıyor"

"Ben size özellikle sormadım mı müşterinin misyonu vizyonu isteği nedir diye?"

"ama üzülmeyin eliniz alıştı pratik yapmış oldunuz."

Böyle de ukala böyle de terbiyesizler işte.
 

GürhanErkal

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
22 Aralık 2009
Mesaj
444
Tepki
43
Yılların iş deneyimi ile konuşuyorum arkadaşlar; Aslında eleştiri ve sorunları okuduğumuz zaman anlaşılıyor ki problem müşteri de değil biz de.

Çok iyi bir brief alın. Siz almıyorsanız alınmasını isteyin; Olayı, işin akışını, kaça ve ne kadar süre de yapacağınızı, hangi tekniğin iyi gideceği neden onun dediğini yapamayacağınızı basit ve anlaşılır bir dille anlatın.

Müşterinin tam olarak ne istediğini anlayın.

Sen yap ben göreyim diyorsa; benim işim ciddi böyle şeylere zaman ayırmam benim ciddi bir işim var deyin.

Düşünün istediğini yaptığınız anda adam haklı olarak bunun saçma sapan ciddiyetsiz bir iş olduğunu düşünecek ve gayette haklı olacaktır. Aynı şeyi bir tesisatçıya, marangoza, aşçıya yaptıramaz.

Örneğin bir müşterim animasyon çalışmamızda kullanılacak bir logo istedi. Brief almaya çalıştım ya sen yap biz bakarız dedi. Benim zamanım kıymetli dedim. Düzgünce anlaşırsak logoyu size düzgün sorunsuz bir işi en kısa zamanda teslim ederim dedim. Ayrıca logo, animasyon çalışmasına bu kadar + masraf getirir dedim. Yaptığım işi temiz ve ciddiyetle yapacağımı bildiği için bir yerde mecbur kabul etti.

Mutlaka ücretin yarısını yada işin kaporasını alın.

Sizden işin ortasına atıyorum kırmızı ile birşeyler yazmanızı istediği zaman sayın müşteri: bu tam pazarcı işi gibi oldu. Çok isterseniz devam edeyim deyin. Kötü bir iş/tasarım yaptırmasından sa hiç yaptırmamasının daha iyi olacağını iddia edin. Örnekleri gösterin.

Kelimeleri düzgün seçer ve karşı tarafı hafif eğitirseniz ve hafiten de bu işden anlamadığını izah ederseniz; O zaman sonuç şu şekilde olur.

1. Müşteri sizi anlar. İstediğinizi yapmanıza müsade eder.
2. Biraz zorlayıp orta yol bulur. En azından vasat bir iş çıkarırsınız.
3. Para vermeyecek zaten sorunlu müşteri sizle uğraşmaz yoluna gider.


Sakın ders verir gibi algılamayın aynı şeylerin daha komiklerini ben de yaşadım. Daha da yaşamamak için böyle bir yol seçtim. Zaten bu yolu seçtiğiniz anda hem siz hem de işleriniz iyileşmeye tabandan kurtulmaya başlıyorsunuz.
 
Yukarı Alt