- Kayıt
- 10 Temmuz 2008
- Mesaj
- 132
- Tepki
- 25
Temmuz Ayı konusu Fast Turca Restaurant Kurumsal Kimlik Tasarım yarışmasının birincisi toplam 22puanla Erkin Karataş tarafından tasarlanan Fast Turca Restaurant Menü - Logo oldu Tebrikler!
İkinci tasarım toplam 13 puanla Kerim Öksüz tarafından tasarlanan Fast Turca Kurumsal Kimlik ve Menü Çalışması | KrMkSz | Kerim ÖKSÜZ oldu Tebrikler!
Yarışmasının üçüncüsü toplam 11 puanla Şengül Bozkurt tarafından tasarlanan yemeğine sahip çık !oldu Tebrikler!
Yarışmacı sıralaması:
01.derya_d13
02.High_Fidelity
03.Meantim
04.neo_fb
05.Rıfat Özkan
06.krmksz
07.pythia
08.kimlik
09.b.emre
10.Buse Türüdü
11.agato
12.Haluk Artuk
13.Şengül Bozkurt
14.Burçin Damla Yeten
15.Erkin Karataş
16.bora_826
17.Who'sthatgirls
18.saqi
Jüri Üyesi olan Melih Yongacı'nın yorumu;
Selam,
Temmuz ayı yarışması kapsamında site üyelerine sunulan konsept gereği gönderilen 18 çalışmanın değerlendirmesine geçmeden önce ilgili konsepte yönelik olarak açıklayıcı bir bölüm yazmak istiyorum.
Temmuz ayı konsept konusu kurum adı “ Fast Turca Restaurant “ kurum sloganı ise “ Yemeğine Sahip Çık “ olarak belirlenmiştir. Bu anlamda yarışmaya katılan arkadaşlardan istenen öncelikle kendilerine sunulan “ Brief “ i doğru okumaları, değerlendirmeleri ve konsepte uygun POP malzemesi tasarımlarını ( Logotype ve Mönü tasarımı ) hazırlamalarıdır.
Temmuz ayı yarışması kapsamında tasarım gönderen 4 arkadaşımız verilen brifteki kurum adını yanlış kullandıkları için hazırladıkları tasarımları değerlendirmeye almıyorum.
Kurumsal kimlik tasarım sürecinde daha önceden bulunmadıkları anlaşılan bu arkadaşlara önerim aşağıdaki linkte bulunan “ Kurumsal Kimlik Nedir, Nasıl Olmalıdır..? “ başlıklı yazıyı okumalarıdır.
"Kurumsal Kimlik" nedir? Nasıl olmalıdır..?
Kurumsal kimlik çalışmasının birinci kuralı tasarımını üstlendiğiniz kurumun adının doğru algılanması ilgili kurum adına uyan tasarımın hazırlanmasıdır. Bu arkadaşlar bu genel kuralı görmezlikten gelmişler. Bu anlamda bu 4 arkadaşın çalışması yarışma kapsamı dışında değerlendirilmesi gerektiğinden puanlamaya tabi tutmuyorum.
Diğer bir konu ise kurumsal kimlik çalışmasının olmazsa olmaz bir kuralının göz ardı edilmesidir. Özellikle logotype tasarımında kullanılan renklerin CMYK değerlerinin ekran görüntüsü farkı yorumlarına tabi tutulmaması açısından belirtilmesidir. Çalışma gönderen arkadaşların Ağustos ayı konusunda bu noktaya dikkat etmelerini rica ediyorum. Tasarımda kullanılan renklerin Pantone değerlerini ya da CMYK renk değerlerini belirtmeleri tasarımı hazırlayan arkadaş açısından önemli bir avantaj olacaktır.
Değerlendirme kapsamında ele alacağım 14 çalışmayı ve bu çalışmaların puanlamasını aşağıda bilgilerinize sunar, yarışmaya katılan arkadaşlara önümüzdeki süreçte başarılar dilerim.
Saygılar…
1. Çalışma : 5 Puan.
Ev Yemekleri, Sütlü Mamüller ve Kebapçı… Üç ayrı konsept seçilmiş görünümü yansıtan bir çalışma anlayışıyla hazırlanmış. Biri olmazsa diğeri o da olmazsa eğer bir sonrakini kabul eder sonuçta müşteriye sunacağımız hizmette çeşitlemenin sınırı yoktur düşüncesini yansıtıyor.
2. Çalışma : 2 Puan.
Logotype tasarımı kullanılan font ve desen nedeniyle hem karışık hem de algılanması zor bir durum oluşturuyor. Mönü çalışması ise tamamlanmamış.
3. Çalışma : 2 Puan.
Vasat kelimesini arkadaşlarımızın beğenmemesi ve bu kelimeden alınmaları nedeniyle kullanmadığımızı düşünürsek bu çalışmaya uygun düşen tanımlamayı da artık sizlere bırakıyorum.
4. Çalışma : 5 Puan.
Çalışmada uygulanan İstanbul silüeti uygun düşmüş olmasına karşın gökyüzü bölümünde bu kadar çok yıldız kullanılmamalıydı. Kullanılan yıldızlar bu kadar öne çıkmamalıydı. Bu arkadaşımız çalışmayı bir de bu şekilde hazırlasın aradaki farkı görecektir. Çalışmada önemli olan yıldızların değil logtype’ın öne çıkmasıdır. Müşteri yıldızların değil firma adının öne çıkmasını ister. Logoda kullanılan Fast Turca daha belirgin olabilirdi. Tüm bunlara karşın yine de konsepte uygun bir çalışma oluşumu için emek harcanmış.
5. Çalışma : 0 Puan.
Firma ismi brife uygun değil.
6. Çalışma : 6 Puan.
Güzel olabilecek bir çalışma zeminde kullanılan renk kombinasyonu nedeniyle kötü algılanabilecek bir görünüme bürünmüş. Zeminde kullandığınız bordodan siyaha geçişme olmamış. Tümüyle bordo bir zemin olarak düşünmüş olsaydınız daha sağlıklı bir çalışma ortaya çıkacaktı. Logotype’ın çerçevesi olarak kullandığınız desen güzel olmuş logotype’ta kullanılan fontla bütünleşmiş. Sizden dosya, antetli, kartvizit ve zarf çalışması istenmemişti. Bu çalışmaları hazırlamak yerine mönünün iç kısmındaki yemek fotoğraflarını daha uygun düzenleyebilir Osmanlı mutfağına ait yemeklerin neler olduğunu araştırabilirdiniz.
7. Çalışma : 2 Puan.
Hazırlanan çalışma brifte belirtilen konsepte uygun değil.
8. Çalışma : 7 Puan.
Nezih bir restaurant için hazırlanmış izlenimi veren bir mönü çalışması. Logotype için kullandığınız “ Fast Turca “ yazı karakteri eğer fontun Black olanı değilse bu fontun Regular olanını kullanmanızı önerebilirim. Font çok kalın görünüyor. Mönünün ön ve arka yüzünde kullandığınız desenin opacity değerini biraz düşürün. Çok sert olmuş.
9. Çalışma : 0 Puan.
Firma ismi brife uygun değil.
10. Çalışma : 2 Puan.
Çalışmada kullanılan renk ve desen sıradan. Kartvizit, antetli ve zarf çalışması hazırlamanıza gerek yoktu. Biraz daha özenli ve titiz çalışmalar üretmeniz gerekiyor.
11. Çalışma : 2 Puan.
Algılamada seçicilik ve sadelik düşüncesine tümüyle zıt bir çalışma. Akılda kalıcı olmaz. Sıradan ve özensiz bir çalışma.
12. Çalışma : 5 Puan.
Çalışmanın sağ tarafında yer alan zemini gri sarı olan çalışma dikkate alınabilir. Fast Turca yazısında kullanılan font çalışmaya uygun düşmüş. Yemeğine sahip çık yazısı daha sade ve okunaklı bir font seçilmeliydi.
13. Çalışma : 6 Puan.
Mavi zemin üzerinde kullanılan desen ve logotype olarak kullanılan font uygun. Mönü tasarımı iç kısmı düzenlenmeliydi.
14. Çalışma : 0 Puan.
Firma ismi brife uygun değil.
15. Çalışma : 8 Puan.
Logotype ve Mönü çalışması kapağı özenle hazırlanmış. Eğer %100 yerli ve tüy gibi gereksiz ayrıntı olmasaydı daha iyi olurdu. Mönü iç kısmı çalışması olarak bir düzenleme yapılmış olsaydı çok daha etkileyici bir çalışma bütünlüğü oluşturulmuş olurdu düşüncesindeyim. Mönünün ön ve arka kısmının birleştiği sırt noktasında iki ayrı zemine verilen kabartma etkisi kapak bütünlüğüne olumsuz etki yapmış. Kabartma etkisini mönü kapağının yalnız ağız kısmını uygulamış olsaydınız çok daha etkili olurdu. Yine de bu çalışma profesyonel tarza uygun bir bakış açısı ve yaklaşımla hazırlanmış.
16. Çalışma : 2 Puan.
Etkisiz sıradan bir çalışma.
17. Çalışma : 2 Puan.
Etkisiz sıradan bir çalışma.
18. Çalışma : 0 Puan.
Firma ismi brife uygun değil.
Not: Diğer Jüri üyelerimiz Yorum yapmayıp sadece puanlama yaptılar.
İkinci tasarım toplam 13 puanla Kerim Öksüz tarafından tasarlanan Fast Turca Kurumsal Kimlik ve Menü Çalışması | KrMkSz | Kerim ÖKSÜZ oldu Tebrikler!
Yarışmasının üçüncüsü toplam 11 puanla Şengül Bozkurt tarafından tasarlanan yemeğine sahip çık !oldu Tebrikler!
Yarışmacı sıralaması:
01.derya_d13
02.High_Fidelity
03.Meantim
04.neo_fb
05.Rıfat Özkan
06.krmksz
07.pythia
08.kimlik
09.b.emre
10.Buse Türüdü
11.agato
12.Haluk Artuk
13.Şengül Bozkurt
14.Burçin Damla Yeten
15.Erkin Karataş
16.bora_826
17.Who'sthatgirls
18.saqi
Jüri Üyesi olan Melih Yongacı'nın yorumu;
Selam,
Temmuz ayı yarışması kapsamında site üyelerine sunulan konsept gereği gönderilen 18 çalışmanın değerlendirmesine geçmeden önce ilgili konsepte yönelik olarak açıklayıcı bir bölüm yazmak istiyorum.
Temmuz ayı konsept konusu kurum adı “ Fast Turca Restaurant “ kurum sloganı ise “ Yemeğine Sahip Çık “ olarak belirlenmiştir. Bu anlamda yarışmaya katılan arkadaşlardan istenen öncelikle kendilerine sunulan “ Brief “ i doğru okumaları, değerlendirmeleri ve konsepte uygun POP malzemesi tasarımlarını ( Logotype ve Mönü tasarımı ) hazırlamalarıdır.
Temmuz ayı yarışması kapsamında tasarım gönderen 4 arkadaşımız verilen brifteki kurum adını yanlış kullandıkları için hazırladıkları tasarımları değerlendirmeye almıyorum.
Kurumsal kimlik tasarım sürecinde daha önceden bulunmadıkları anlaşılan bu arkadaşlara önerim aşağıdaki linkte bulunan “ Kurumsal Kimlik Nedir, Nasıl Olmalıdır..? “ başlıklı yazıyı okumalarıdır.
"Kurumsal Kimlik" nedir? Nasıl olmalıdır..?
Kurumsal kimlik çalışmasının birinci kuralı tasarımını üstlendiğiniz kurumun adının doğru algılanması ilgili kurum adına uyan tasarımın hazırlanmasıdır. Bu arkadaşlar bu genel kuralı görmezlikten gelmişler. Bu anlamda bu 4 arkadaşın çalışması yarışma kapsamı dışında değerlendirilmesi gerektiğinden puanlamaya tabi tutmuyorum.
Diğer bir konu ise kurumsal kimlik çalışmasının olmazsa olmaz bir kuralının göz ardı edilmesidir. Özellikle logotype tasarımında kullanılan renklerin CMYK değerlerinin ekran görüntüsü farkı yorumlarına tabi tutulmaması açısından belirtilmesidir. Çalışma gönderen arkadaşların Ağustos ayı konusunda bu noktaya dikkat etmelerini rica ediyorum. Tasarımda kullanılan renklerin Pantone değerlerini ya da CMYK renk değerlerini belirtmeleri tasarımı hazırlayan arkadaş açısından önemli bir avantaj olacaktır.
Değerlendirme kapsamında ele alacağım 14 çalışmayı ve bu çalışmaların puanlamasını aşağıda bilgilerinize sunar, yarışmaya katılan arkadaşlara önümüzdeki süreçte başarılar dilerim.
Saygılar…
1. Çalışma : 5 Puan.
Ev Yemekleri, Sütlü Mamüller ve Kebapçı… Üç ayrı konsept seçilmiş görünümü yansıtan bir çalışma anlayışıyla hazırlanmış. Biri olmazsa diğeri o da olmazsa eğer bir sonrakini kabul eder sonuçta müşteriye sunacağımız hizmette çeşitlemenin sınırı yoktur düşüncesini yansıtıyor.
2. Çalışma : 2 Puan.
Logotype tasarımı kullanılan font ve desen nedeniyle hem karışık hem de algılanması zor bir durum oluşturuyor. Mönü çalışması ise tamamlanmamış.
3. Çalışma : 2 Puan.
Vasat kelimesini arkadaşlarımızın beğenmemesi ve bu kelimeden alınmaları nedeniyle kullanmadığımızı düşünürsek bu çalışmaya uygun düşen tanımlamayı da artık sizlere bırakıyorum.
4. Çalışma : 5 Puan.
Çalışmada uygulanan İstanbul silüeti uygun düşmüş olmasına karşın gökyüzü bölümünde bu kadar çok yıldız kullanılmamalıydı. Kullanılan yıldızlar bu kadar öne çıkmamalıydı. Bu arkadaşımız çalışmayı bir de bu şekilde hazırlasın aradaki farkı görecektir. Çalışmada önemli olan yıldızların değil logtype’ın öne çıkmasıdır. Müşteri yıldızların değil firma adının öne çıkmasını ister. Logoda kullanılan Fast Turca daha belirgin olabilirdi. Tüm bunlara karşın yine de konsepte uygun bir çalışma oluşumu için emek harcanmış.
5. Çalışma : 0 Puan.
Firma ismi brife uygun değil.
6. Çalışma : 6 Puan.
Güzel olabilecek bir çalışma zeminde kullanılan renk kombinasyonu nedeniyle kötü algılanabilecek bir görünüme bürünmüş. Zeminde kullandığınız bordodan siyaha geçişme olmamış. Tümüyle bordo bir zemin olarak düşünmüş olsaydınız daha sağlıklı bir çalışma ortaya çıkacaktı. Logotype’ın çerçevesi olarak kullandığınız desen güzel olmuş logotype’ta kullanılan fontla bütünleşmiş. Sizden dosya, antetli, kartvizit ve zarf çalışması istenmemişti. Bu çalışmaları hazırlamak yerine mönünün iç kısmındaki yemek fotoğraflarını daha uygun düzenleyebilir Osmanlı mutfağına ait yemeklerin neler olduğunu araştırabilirdiniz.
7. Çalışma : 2 Puan.
Hazırlanan çalışma brifte belirtilen konsepte uygun değil.
8. Çalışma : 7 Puan.
Nezih bir restaurant için hazırlanmış izlenimi veren bir mönü çalışması. Logotype için kullandığınız “ Fast Turca “ yazı karakteri eğer fontun Black olanı değilse bu fontun Regular olanını kullanmanızı önerebilirim. Font çok kalın görünüyor. Mönünün ön ve arka yüzünde kullandığınız desenin opacity değerini biraz düşürün. Çok sert olmuş.
9. Çalışma : 0 Puan.
Firma ismi brife uygun değil.
10. Çalışma : 2 Puan.
Çalışmada kullanılan renk ve desen sıradan. Kartvizit, antetli ve zarf çalışması hazırlamanıza gerek yoktu. Biraz daha özenli ve titiz çalışmalar üretmeniz gerekiyor.
11. Çalışma : 2 Puan.
Algılamada seçicilik ve sadelik düşüncesine tümüyle zıt bir çalışma. Akılda kalıcı olmaz. Sıradan ve özensiz bir çalışma.
12. Çalışma : 5 Puan.
Çalışmanın sağ tarafında yer alan zemini gri sarı olan çalışma dikkate alınabilir. Fast Turca yazısında kullanılan font çalışmaya uygun düşmüş. Yemeğine sahip çık yazısı daha sade ve okunaklı bir font seçilmeliydi.
13. Çalışma : 6 Puan.
Mavi zemin üzerinde kullanılan desen ve logotype olarak kullanılan font uygun. Mönü tasarımı iç kısmı düzenlenmeliydi.
14. Çalışma : 0 Puan.
Firma ismi brife uygun değil.
15. Çalışma : 8 Puan.
Logotype ve Mönü çalışması kapağı özenle hazırlanmış. Eğer %100 yerli ve tüy gibi gereksiz ayrıntı olmasaydı daha iyi olurdu. Mönü iç kısmı çalışması olarak bir düzenleme yapılmış olsaydı çok daha etkileyici bir çalışma bütünlüğü oluşturulmuş olurdu düşüncesindeyim. Mönünün ön ve arka kısmının birleştiği sırt noktasında iki ayrı zemine verilen kabartma etkisi kapak bütünlüğüne olumsuz etki yapmış. Kabartma etkisini mönü kapağının yalnız ağız kısmını uygulamış olsaydınız çok daha etkili olurdu. Yine de bu çalışma profesyonel tarza uygun bir bakış açısı ve yaklaşımla hazırlanmış.
16. Çalışma : 2 Puan.
Etkisiz sıradan bir çalışma.
17. Çalışma : 2 Puan.
Etkisiz sıradan bir çalışma.
18. Çalışma : 0 Puan.
Firma ismi brife uygun değil.
Not: Diğer Jüri üyelerimiz Yorum yapmayıp sadece puanlama yaptılar.