Tram,İpek ve Baskı aralık birimleri

nofear

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2008
Mesaj
22
Tepki
1
evet arkadaslar bugün size emprime ve diger sanatlarla ilgili cok teknik
bilgileri aktarmak istedim.Desinatör tüm arkadasların bunları bilmeleri
ve uygulamarı bu tablo ile daha sistematik olacaktır.simdiden tüm
arkadaslarıma tesekkür ederim.
 

Superturkishman

Emprime
Kayıt
24 Ağustos 2007
Mesaj
580
Tepki
5
@nofear

sevgili nofear mesajınızda eksiklikler var sanırım aktarmaya çalıştıgınız bilgiler mesajda çıkmamış bir kontrol ederseniz sevinirim
 

nofear

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2008
Mesaj
22
Tepki
1
sevgili cengiz tabloları hepimiz anladıgı ortak bir dile getirmeye calısıyorum .hem sade
olsun hemde acık bir dil kullanayım diye bekletiyorum.kusura bakma tablom biter bitmez
ekleyecegim.sevgilerimle
 

nofear

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2008
Mesaj
22
Tepki
1
ilk tablom hazırdır.umarım isinize yarar.bu tablo matematiksel formüller icermektedir.
tram aralık sapması hıric diger sütunlar degisgendir yani sizin elinizdeki malzemelere ve
teknik uygulamanıza baglıdır.simdiden kolay gelsin .lütfen soru sormaktan cekinmeyin.
her türlü sorunlarınızı elimden geldigi kadar aydınlatmaya calısırım.
iyi calısmalar


[/URL][/IMG]

ne olur ne olmazz buda rapid linki

http://rapidshare.com/files/137475710/tram_ve_ipek.jpg
 

nofear

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2008
Mesaj
22
Tepki
1
tesekkürler...

.........................................
yukarıdaki vermis oldugum tablo ile tram aralıgını ve secim sütunlarını görmüs olduk.
bu bizim isimizin olmazsa olmazlarından sadece bir kac basamagını teskil ediyor.şöyleki
her ipegin baskı asamasında bırakmıs oldugu boya miktarı sizin onu gercek degerlerindeki
gerilme ölçüleri ile dogru orantılıdır.bu konuyu biraz acalım.farz edelim 16 lık tram (özellikle tram olarak kullanıyorum siz bunu inch olarak 2,54 ile formüle edebilirsiniz) kullanalım.ve uyumsuz bir ipek(mesh) aralıgı ile nelere yol açtığımızı
gelin bir hesaplayalım.

baskı adedimiz 10,000 adet olsun
baskı 4 renkli olsun
18 lik tramın kullanılması gereken ipek yerine 81 degilde 69 nolu ipek olsun

simdi hesaplara gecelim.bakınız dostlar ne yaparsanız yapın ama bilerek yapın.

81 nolu ipekten gecen boya miktarı 14 gram iken(toplamda-bazen degisebilir)
baskı basınclarını ara kurutma ve diger elemanları göz ardı ediyoruz.
secimimiz 69 nolu ipek oldu .boya miktarı 1 gram dahi artsa

10,000*1=10000 gram/1000=10 kg fazladan boya miktarı peki
100,000 adet icinde 100 kg fazla boya harcamıs olduk.bu fazlalık isletmemizin fazladan 100 kg boya siparisine , müsterimizin 100 kg daha fazla nakliye giderine bu baskıyı
kurutmanın ve fikse etmenin ek maliyetleri vs...
gördügünüz gibi aslında isimiz o kadar önemliki bizler isimize daha baslamadan tüm
bu isletme giderlerini ve ürettigimiz katma degerin etkilerinin hepsini düsünmeli ona
göre karar vermeliyiz.dogru karar vermek icinde inanın ki cok samimi söylüyorum
kendinizi egitmekle mesleginizi tatmim edici boyutlara tasımanızla ilgilidir.profesyonel
olmadıgınız müddetce amatör olur ve sadece ara elaman olarak kalırsınız.
bu yazımı kendini,çevresini,ülkesini düsünen arkadaslara hediye ediyorum.
iyi calısmalar
 

nofear

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2008
Mesaj
22
Tepki
1
Emprime baskıda nokta secmenin önemi

kare nokta square dot

kenar acıları 90 derecedir.tüm köşeler birbirine birleşir.eyer dogru basınç altındaki baskı
görüntüsü keskin ve nettir.detay ve kontras artar.baskı rengimizin istenilen ısık degerlerine gelmesine dogal yardımcıdır.yüzeyi kagıt dokusu gibi düz kumas alanlarına
uygulanmalıdır.görüntü temiz ve kontrol saglar.kesinlikle kalın dokulu kumaslara uygulanmaz.örnek triko dokusu vs....

yuvarlak nokta round nokta

kenarlar yuvarlak veya ovaldir.kenarlar kesinlikle birlesmez.baskıda yumusak bir görüntü alırız.noktalar birlesmedigi icin kontrol noktaya direkt uygulanabilir.genellikle yumusak
ve hafif renklerin baskısında kullanılması dogrudur.düz ve hafif dokulu kumaslarda
iyi sonuclar verir.en kontrollü alanı ten rengi ve ten rengine yakın olan renklerdir.bir bütün arzettigince akıllıca kullanım alanı genistir.

eliptik nokta elliptik dot

kenarları devamlı düz ve sadece acı yönüne göre iki kösesi birlesir.meslek te en cok kullanılan noktadır.kare ve yuvarlak noktanın ara scalasında bulunur.hem yumusak hem sert görüntü alabilirsiniz.fakat müthis bir ön ve baskı asaması kontrolü gerektirir.iki kenar birlesmesi özelliginden dolayı baskı asamısında kontrol edilmesse desenin acılı ve kırık cizgilerden olusmasının önüne gecemessiniz.düz ve düze yakın kumaslar icin idealdir.trikoya kesinlikle basılmamalıdır.

karısık nokta euclidean nokta

kare eliptik yuvarlak noktaların tümünün karısımıdır.özel bir logaritma sonucu üretilmistir.kontrolü zor bir tramdır.fakat iyi sonuclar verebelir.bizim meslekteki
is akısına pek uymaz.degrade gecislerde iyi sonuclar üretebilirsiniz.kontrol kesinlikle
gerektirir.pozlama ve baskı asaması iyi takip edilmelidir.tamamen düz kumaslar önerilir.

kristal noktafm screen

gelisi güzel düzen takip ederler.tüm noktalar birbirin üstüne basar.yüksek teknik bilgi gerektirir.kesinlikle film,kalıp pozlama ve baskı asamaları cok iyi takip gerektirir.uygulanma alanı kurtcuk tram dedigimiz tram seklidir.kalıpta hic bir zaman
moire elde edilmez sardece pozlama süresi uzatılır veya zaman yanlıs secilrse acık ve orta tonlarda baskı farkı yapar.

[/URL][/IMG]
 

nofear

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2008
Mesaj
22
Tepki
1
profesyonel bakıs

Günümüzde malesef diger sektörlerde oldugu gibi profesyonellik anlayısı hakim olmagı
icin tüm meslek grubları yeni yöntemler gelistiremeyip zamanla gelisen teknolijinin
gerisine düsmektedir.bu gerileme devresi ile beraber hızlı hayat tarzı hemen tüketilen
ve bir degeri olmayan direkt parayla ölcülen degerler sistemini sanki cok dogru ve en
iyisi gibi insanlarımıza empoze ederek fason zihniyette kalmamıza ve kendimizi tozlanmıs ici bos kavanozlara cevirmektedir.bu sürec hızlı ve ikna edicidir.cünkü ortada siz begenmesenizde müsterinizin ve patronlarınız veya baglı oldugunuz insanların onayı alındıktan sonra bir rahatlamaya ,tatmin duygusuna dönüsmektedir.bu duygu uyusturucu
etkisi yaparak kendimizi bir kısır döngüye sokmamızı saglar.artık bizler sadece elimizdeki
ile yetinen o kadar akademik,sektörel bilgi almamıza ragmen yerinde sayan günlük isler üreten sanayii elamanı olup cıkarız.bu sürec zamanla eksik bilgi ile donatılmıs sektör elemanı olmamazı saglayan kötü bir düs gibidir.o yüzden kendimizi gelistirmek ve yetkin,üreten anında dogru kararlar veren elemanlar olmak birinci vazifemiz olmalıdır.
parası olanın emprime acıp her seyi ucuz is gücü ile cözmeye kalkan insanlardan uzak durmalı veya uzak duramıyorsak omurgalı davranak kendi kendimizin önünü kesmemeli aksine birbirimize destek olmalıyız.bizim meslegimiz kim ne derse desin halen usta cırak
birebir ögrenme seklinde islemistir böylede devam edecektir.ürettigimiz hic bir sonuc
ne bir öncekine benzer ne de bir sonrakine cözüm olur.sadece referans ve hızlı calısma icin eksik bilgilerimizi kapatmak icin bir cila olacaktır o kadar.iste benim sahsi cabam
bu yüzdendir.bilgi saklamam ve paylasırım.dilim elverdikce zaman müsait oldukca
her tecrübemi paylasmak benim icin bir zevktir.çünkü ben profesyonelim.

yazımım ikinci bölümünüde en kısa zamanda yazarım sizinle paylasmak zevk olur benim
icin.

iyi calısmalar
 
Yukarı Alt