@Arzu Uluırmak
Sevgili Arzu Hanım,
Ben çalışmalarımda herzaman önce müşterimle diyaloğa girer,yaptıracağı üründen neler beklediğini açığa çıkartmaya çalışırım.
Bu çalışmada,Firma perakende kalem satışı yapan firmaları baz almak istiyordu.
Yani hedef kitle belli.
Renkler insanların psikolojilerini birebir etkilediğine inandığım için 4 renk üzerinde yoğunlaştım.
Konzept belli.
Deniz ortada anakara yani doğa,sonra gök yüzü ve son olarak Güneş ve onu çevreleyen kocaman bir hale.(Amaç logoya odaklatmak)
Bazen sadelik daha etkili olur düşüncesindeyim.
Maviyle, Müşterinin sinir sistemi rahatlatılacak.
Yeşille,görme gücü arttırılacak,yenilenmesi sağlanacak.
Turuncuyla,satın alma dürtüsü kamçılanacak.
Lacivertlede müşterimin adının akılda kalması sağlanacak.
Kapaktaki renkler:
Mavi,koyu yeşil,Turuncu,Lacivert
Yani gri ton kullanılmadı.
LOGO rengi olarak Turuncu kullanılmış.
Turuncu, renginin gizliliği olmayan, geniş kapsamlı bir cazibesi vardır. Örneğin bir ürünün herkese uygun olduğunu ifade etmek için kullanılabilir yada pahalı bir ürün uygun fiyatlı gibi algılanması sağlanabilir.
Turuncu, sıcaklık, memnuniyet, verimlilik ve sıhhat ile ilişkilendirilir. Güçlü ve cömert bir görünümü vardır.
Yeşil, pek çok kavramla ilişkili olarak gelir, bunların içinde en güçlüsü ve evrensel olanı doğadır. Buna bağlı olarak ayrıca yaşamı, gençliği, yenilenmeyi, ümitleri ve dinçliği simgeler. Bazı kültürlerde orta yaşlardaki gelinler, doğurganlığı simgelemesi için yeşil giyer.
Yeşil, gözler için en rahat renktir ve görme gücünü arttırır. Sakinleştiricidir ve sinir sistemi üzerinde doğal bir etki yapar. Televizyona çıkmadan önce insanlar oturup sakinleşmek için yeşil renkli odalara alınırlar. Yeşil aynı zamanda hastanelerde de popüler bir renktir çünkü hastaların rahatlamasını sağlar.
Yeşil, rengin farklı tonları farklı mesajlar iletir:
Koyu Yeşil -- soğukluk, erkeksilik, tutuculuk ve zenginlik kavramlarını ifade eder.
Zümrüt Yeşili -- Ölümsüzlük.
Zeytin Yeşili -- Barış.
Yeşil, aynı zamanda Amerikan kültüründe parayı simgeler.
Mavi, yalnızlığı, üzüntüyü, depresyonu, bilgeliği, güveni ve sadakati simgeler. İş görüşmelerine mavi giyerek gitmek kararlılığı ve bağlılığı ifade eder.
Mavi, en popüler renklerden biridir.
Mavi, sinir sistemini rahatlatır. Kırmızının aksine zihni rahatlatan bir etkisi vardır ve insanların biraz daha düşünceler içine dalmasına yol açabilir. Huzurlu ve sakin bir mavi yatak odası için ideal bir renk olabilir, çünkü vücudun sakinleştirici kimyasallar salgılamasına yol açar. Fakat mavinin daha koyu tonları soğuk ve iç karartıcı gelebilir.
Mavi, ile boyanmış ortamlar, çok koyu renkli olmadığı sürece üretimi arttırır. Ayrıca insanlar mavi renkle yazılmış yazıları daha fazla akılda tutabilmektedirler.