ürün broşürü

Arzu ULUIRMAK

Art Director
Kayıt
22 Nisan 2008
Mesaj
993
Tepki
14
Aykut bey, çalışmanıza yorum yapmadan önce sizden bir ricam olacak... Lütfen çalışmanızı anlatırmısınız bize...

Objeleri neye göre yerleştirdiniz. Üstteki vektör nedir neden kullandınız, size ne anlatıyor. Gri bantı nereye contras olarak koydunuz... v.s...

Anlatmak istediğim benim bütün çalışmalarımın bir savunması, koyduğum her noktanın bir anlamı vardır kendimce, hiçbirşeyi tesadüfen koymam...

Sizde biraz çalışmanızı anlatırsanız sevinirim...

Teşekkürler
 
Kayıt
10 Eylül 2008
Mesaj
221
Tepki
1
@Arzu Uluırmak

Sevgili Arzu Hanım,

Ben çalışmalarımda herzaman önce müşterimle diyaloğa girer,yaptıracağı üründen neler beklediğini açığa çıkartmaya çalışırım.

Bu çalışmada,Firma perakende kalem satışı yapan firmaları baz almak istiyordu.

Yani hedef kitle belli.

Renkler insanların psikolojilerini birebir etkilediğine inandığım için 4 renk üzerinde yoğunlaştım.

Konzept belli.
Deniz ortada anakara yani doğa,sonra gök yüzü ve son olarak Güneş ve onu çevreleyen kocaman bir hale.(Amaç logoya odaklatmak)

Bazen sadelik daha etkili olur düşüncesindeyim.

Maviyle, Müşterinin sinir sistemi rahatlatılacak.
Yeşille,görme gücü arttırılacak,yenilenmesi sağlanacak.
Turuncuyla,satın alma dürtüsü kamçılanacak.
Lacivertlede müşterimin adının akılda kalması sağlanacak.

Kapaktaki renkler:

Mavi,koyu yeşil,Turuncu,Lacivert

Yani gri ton kullanılmadı.

LOGO rengi olarak Turuncu kullanılmış.

Turuncu, renginin gizliliği olmayan, geniş kapsamlı bir cazibesi vardır. Örneğin bir ürünün herkese uygun olduğunu ifade etmek için kullanılabilir yada pahalı bir ürün uygun fiyatlı gibi algılanması sağlanabilir.

Turuncu, sıcaklık, memnuniyet, verimlilik ve sıhhat ile ilişkilendirilir. Güçlü ve cömert bir görünümü vardır.

Yeşil, pek çok kavramla ilişkili olarak gelir, bunların içinde en güçlüsü ve evrensel olanı doğadır. Buna bağlı olarak ayrıca yaşamı, gençliği, yenilenmeyi, ümitleri ve dinçliği simgeler. Bazı kültürlerde orta yaşlardaki gelinler, doğurganlığı simgelemesi için yeşil giyer.

Yeşil, gözler için en rahat renktir ve görme gücünü arttırır. Sakinleştiricidir ve sinir sistemi üzerinde doğal bir etki yapar. Televizyona çıkmadan önce insanlar oturup sakinleşmek için yeşil renkli odalara alınırlar. Yeşil aynı zamanda hastanelerde de popüler bir renktir çünkü hastaların rahatlamasını sağlar.

Yeşil, rengin farklı tonları farklı mesajlar iletir:
Koyu Yeşil -- soğukluk, erkeksilik, tutuculuk ve zenginlik kavramlarını ifade eder.
Zümrüt Yeşili -- Ölümsüzlük.
Zeytin Yeşili -- Barış.

Yeşil, aynı zamanda Amerikan kültüründe parayı simgeler.

Mavi, yalnızlığı, üzüntüyü, depresyonu, bilgeliği, güveni ve sadakati simgeler. İş görüşmelerine mavi giyerek gitmek kararlılığı ve bağlılığı ifade eder.
Mavi, en popüler renklerden biridir.
Mavi, sinir sistemini rahatlatır. Kırmızının aksine zihni rahatlatan bir etkisi vardır ve insanların biraz daha düşünceler içine dalmasına yol açabilir. Huzurlu ve sakin bir mavi yatak odası için ideal bir renk olabilir, çünkü vücudun sakinleştirici kimyasallar salgılamasına yol açar. Fakat mavinin daha koyu tonları soğuk ve iç karartıcı gelebilir.
Mavi, ile boyanmış ortamlar, çok koyu renkli olmadığı sürece üretimi arttırır. Ayrıca insanlar mavi renkle yazılmış yazıları daha fazla akılda tutabilmektedirler.
 

Serkan Baysal

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
10 Haziran 2008
Mesaj
2.204
Tepki
76
Aykut Bey;

Olayı çok iyi analiz etmişsiniz gerçekten. Fakat tasarımınız için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Kesinlikle araştırma yapmış ve bir çok bilgi edinmişsiniz. Ama bunu tasarıma yansıtamamışsınız.

Söylediklerinizin her biri haklı ve anlamlı sebepler olsa bile ben tasarıma baktığımda sizin anlattıklarınızın hiç birini algılayamadım. Baktığımda bir kalem ve birbirinden ayrılmış bir amblem ile logotype görüyorum. Tabiki bu benim bakış açım.

Bence görsel olarak daha çok kalemi bir araya getirerek veya uygun bir görsel bularak ürün gamının tek bir kalemden oluşmadığını göstermelisiniz. Böylece bir çok kalem seçeneğinin mevcut olduğunu sade ve şık bir görsel ile anlatma yoluna gidebilirsiniz. Ayrıca renkler üzerinde oynamanızıda tavsiye ederim. Daha pastel tonlarda ürünü orataya çıkaracak renkleri tercih etmelisiniz.

Emek vermişsiniz, Emeğinize ve elinize sağlık. Ama mesajınızdan anladığım kadarı ile sahip olduğunuz tecrübenin sonucu bundan daha iyi bir sonuç vermeli.

Saygılarımla.
 

Arzu ULUIRMAK

Art Director
Kayıt
22 Nisan 2008
Mesaj
993
Tepki
14
Aykut bey,

Kullandığınız renkleri insan psikolojisini etkileme yönüne göre kullanacaksanız, bunların birtanesini tercih edersiniz, yoksa insan psikolojisi dağılır, benimde bu çalışmaya bakarak dağıldığım gibi, Turuncu bir logoda sırf rahatlatacak diye mavi zemin kullanırsanız, aksine çalışmayı boğarsınız...

Sizin anlattıklarınız tasarım ile bağdaşacak şeyler değil...

Üzülerek söylemek istiyorum ki bu tasarım hiç olmamış... Renkler uyumsuz, Logo kullanımı yanlış

Konsept için söyleyeceklerime gelirsek:

Orada bir doğa olduğunu söylemeseydiniz asla anlamazdım, ben orada ne deniz ne gökyüzü ne anakara görüyorum...

Kaldıki bu mesajı net olarak verebilseniz, ben orada bir doğa olduğunu anlasam bile kalemcilik firmasıyla asla doğayı bağdaştıramazdım ve kafam karışırdı..

Çalışmayı yapmadan önce firmayı iyi tanımak ve firma ile bağdaşacak çalışmalar yapmak gerekir. Mürekkebin hammaddesinden bile yolaçıkabilirsiniz... Yada kalem ile bağdaşacak herhangibirşey, Şık bir iş kadını portresi bile kullanabilirdiniz. Çalışma ile bağdaşmayacak fikirlerin açıklaması çalışmanın mesajını veremedikten sonra hiçbir işe yaramaz...

İkitane daire kullanmışsınız bitanesine amblem birtanesine kalem koymuşsunuz, kalemi dairenin içine sınırlamışsınız, v.s v.s... Aslında üzerinde pek çalışmamışsınız...

Ben olsaydım ne yapardım...
Bir imaj resmi bulurdum, Belki maniplasyon yapar güzel persfektifli bir yol resmi üzerine kalem yerleştirir yolun ortasındaki şeridi çizdirirdim... Bilemiyorum, yada güzel bir elyazısı yazan el koyardım... sağ tarafada logoyu koyar kapağı bitirirdim... Belki bir slogan ile desteklerdim... İmaja baktırır merak uyandırırdım...

Ama asla mavi kullanayım müşteri rahatlasında elinden kataloğu bırakıp gidip evime yatayım hissi uyandırmazdım...:) (şaka tabi)

Daha verimli çalışmalarınızı burada görmek dileğiyle..

Saygılarımla
 
Kayıt
10 Eylül 2008
Mesaj
221
Tepki
1
Selam Serkan Bey,

Biliyorsunuzki müşteriye bir çok alternatif çalışma hazırlanır ve arasından bir tane seçilir ve ürün olarak ortkaya çıkar.
Bahsettiğiniz,
- çoklu kalem,değişik renk,değişik tasarım bugibi çalışmalar zaten sunuldu.Toptancı müşterim çok şatafatlı görüntülerden ziyade amacına ulaşılıp ulaşılmadığına bakan biri.
Burada her çalışmanın alternatiflerini sunmaya kalkarsak,sadece dosya kalabalığı olur kanısındayım.

Bu çalışma kabul edilen 4 çalışmadan sadece biri.
 
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesaj
2.540
Tepki
31
aykut bey elinize sağlık
Bbence aşırı sade kalem orda öle duracağına bi el o kalemi çevirse ve arka blur verilerek sadece kalemi ortaya çıksa daha iyi olmaz mı harket katar

ve bence mavi zemin tek başına güzle durmaz hani üstünden birkaç çizgi geçişleri olsa daha güzel olur gibi sade olsun ama gösterişte olsun ben burdayım desin
 

Serkan Baysal

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
10 Haziran 2008
Mesaj
2.204
Tepki
76
@Aykut Gündüzgören


Aykut Bey Merhaba;

Ben size daha önceki yazımda çalışmanızın amacına uygun olmadığını ve yansıtmadığını belirtmiştim. Açıklamanızdan sonra fikrim değişti mi? Hayır değişmedi.

Yaptığınız tek çalışma bu değilse diğerlerinide görmek ve çizginizle alakalı daha fazla fikir edinmek isterdim.

Saygılar.
 
Kayıt
12 Eylül 2008
Mesaj
67
Tepki
0
arkadaşların dediklerine katılıyorum.ama şunu da biliyorum ki müşteri onda karar kıldıysa yapacak bir şey kalmıyor size.emeğinize sağlık
 
Yukarı Alt