danisman
Consultant
- Kayıt
- 27 Nisan 2009
- Mesaj
- 1.504
- Tepki
- 30
Merhabalar, öncelikle böyle bir yarışma için sitemizi tercih eden arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum...
Yarışmaya katılacak olan arkadaşlarımız için küçük ipuçları ve bu logo çalışmasında onlara ışık tutacağına inandığım yardımcı notlar sunmak istiyorum...
Briefi güzelce okuduğunuzu umuyorum. Bir tasarımda en önemli konu sunulan briefi iyice okumak, anlamak ve yorumlamaktan geçer bunu asla aklınızdan çıkarmayın. Başarılı bir tasarım yapmak istiyorsanız, brief içinde yapılan açıklamaları iyi yorumlamalı müşteri isteklerini tamamen anlamalısınız. Genelde yapılan yanlışların başında briefi öylesine okumak ve tamam anladım diye geçiştirmek gelmektedir, bunu yapmayınız...
Yarışma konumuz bir yayıncılık olduğuna göre ve briefi de güzelce okuyup anladığımıza göre neler yapmalıyız, neleri yapmamalıyız bunları düşünelim biraz...
İyi bir yayıncı nasıl olmalıdır?
İyi bir yayıncı, her haberi ve detayları araştırır, gerekli görüşmeleri yapar, haberle ilgili fotoğraf, video, röportaj ve diğer yardımcı olabilecek ne varsa toplar.
Hızlı olmak durumundadır, diğerlerinden önce habere ulaşmak ve en hızlı şekilde okuyucusuna, dinleyicisine, izleyicisine ulaştırmak durumundadır.
Bunun yanında sadece gerçekleri yansıtmalıdır, doğru olmalı ve kitleleri yanıltacak haberlerden uzak durmalıdır.
Geniş bir ekibe ihtiyacı vardır, iyi bir teknolojiye sahip olmalıdır.
İyi bir tasarımcı nasıl olmalıdır?
Tüm bu ve buna benzer detayları araştırmalı, incelemeli ve irdelemelidir. Bir haber kanalı, sitesi veya gazetesi logosu için ne yaparsa daha etkileyici, daha vurgulayıcı ve daha akılda kalıcı olacaktır bunu araştırmalıdır.
İyi şeyler ortaya çıkarmak mı önemlidir, ortaya öylesine şeyler çıkarmak ve sunmak mı, bunun kararını sizler vereceksiniz...
Her yarışmacı için sunulan katılım sayısını tamamen doldurmaya gerek var mıdır?
Yoksa, bunun yerine, duruşuyla, hitabetiyle, renkleriyle ve çizgileriyle ben buradayım diyebilen bir veya bir kaç çalışma mı yapmalıdır?
Bunun kararını elbette ki siz vereceksiniz ama şunu da asla unutmayınız "daha çok üretmek, daha çok sunum yapmak mühim değildir, önemli olan amacına uygun çalışmalar üretmektir" diyor ve tüm tasarım yapan ve yarışmaya katılan arkadaşlarıma başarılar diliyorum...
Tasarımınız bol ve etkileyici olsun...
Yarışmaya katılacak olan arkadaşlarımız için küçük ipuçları ve bu logo çalışmasında onlara ışık tutacağına inandığım yardımcı notlar sunmak istiyorum...
Briefi güzelce okuduğunuzu umuyorum. Bir tasarımda en önemli konu sunulan briefi iyice okumak, anlamak ve yorumlamaktan geçer bunu asla aklınızdan çıkarmayın. Başarılı bir tasarım yapmak istiyorsanız, brief içinde yapılan açıklamaları iyi yorumlamalı müşteri isteklerini tamamen anlamalısınız. Genelde yapılan yanlışların başında briefi öylesine okumak ve tamam anladım diye geçiştirmek gelmektedir, bunu yapmayınız...
Yarışma konumuz bir yayıncılık olduğuna göre ve briefi de güzelce okuyup anladığımıza göre neler yapmalıyız, neleri yapmamalıyız bunları düşünelim biraz...
İyi bir yayıncı nasıl olmalıdır?
İyi bir yayıncı, her haberi ve detayları araştırır, gerekli görüşmeleri yapar, haberle ilgili fotoğraf, video, röportaj ve diğer yardımcı olabilecek ne varsa toplar.
Hızlı olmak durumundadır, diğerlerinden önce habere ulaşmak ve en hızlı şekilde okuyucusuna, dinleyicisine, izleyicisine ulaştırmak durumundadır.
Bunun yanında sadece gerçekleri yansıtmalıdır, doğru olmalı ve kitleleri yanıltacak haberlerden uzak durmalıdır.
Geniş bir ekibe ihtiyacı vardır, iyi bir teknolojiye sahip olmalıdır.
İyi bir tasarımcı nasıl olmalıdır?
Tüm bu ve buna benzer detayları araştırmalı, incelemeli ve irdelemelidir. Bir haber kanalı, sitesi veya gazetesi logosu için ne yaparsa daha etkileyici, daha vurgulayıcı ve daha akılda kalıcı olacaktır bunu araştırmalıdır.
İyi şeyler ortaya çıkarmak mı önemlidir, ortaya öylesine şeyler çıkarmak ve sunmak mı, bunun kararını sizler vereceksiniz...
Her yarışmacı için sunulan katılım sayısını tamamen doldurmaya gerek var mıdır?
Yoksa, bunun yerine, duruşuyla, hitabetiyle, renkleriyle ve çizgileriyle ben buradayım diyebilen bir veya bir kaç çalışma mı yapmalıdır?
Bunun kararını elbette ki siz vereceksiniz ama şunu da asla unutmayınız "daha çok üretmek, daha çok sunum yapmak mühim değildir, önemli olan amacına uygun çalışmalar üretmektir" diyor ve tüm tasarım yapan ve yarışmaya katılan arkadaşlarıma başarılar diliyorum...
Tasarımınız bol ve etkileyici olsun...