Hakan bey ;
Şimdi bir değerlendirme yapsam mı ? yapmasam mı ? düşünüyorum, malum benim değerlendirmelerim birazcık olumsuz karşılanıyor son günlerde
ama madem bu sayfaya tıkladım ve işi gördüm konuşmassam olmaz
Çalışma güzel, soft bir çalışma olmuş ve estetik, fakat ;
Gerçi sen en baştan öylesine yaptım demişsin ama, yine de ben değerlendirme mi, bu işi yapılacakmış gözüyle yapmak istiyorum, tabi bu sadece bu işe özel değil genel olarak bir değerlendirme olacak...
Şimdiye kadar ki başarılı logoların, en önemli yanı sade oluşlarıdır. Basit tasarımlar insanları çeker, çünkü verilmek isteneni kolayca anlarlar. Bu konuda iş başarılı.
Uygun çalışılan logonun genişliği yüksekliğinden fazla olmamalıdır. Unutulmaması gerekir ki, logonun her yerde kullanılabileceği, kartvizit, afiş vs. küçük veya büyük kullanımlarda, genişletilip daraltıldığında bozulmamalıdır. Bu konuda birazcık üzerinde çalışılmalı.
İdeal logoların birçoğu sadece bir veya iki renten oluşur, bu rastlantı değildir. Üç renkten fazla renk kullanılan ve bilinen logolar çok azınlıktadır. Grafikte her şeyi basit tutar ve seçilen renklerle bir düşünce veya hissi ifade edilebiliriz. Bu konuda da başarılı ( zemini yok kabul edersek ) tabi gri'nin tonlarını biraz daha koyulaştırmamız gerekecek.
Önemli bir konuda, seçilecek fontlardır, yazı tipleridir. Belki çok şaşaalı bir font göze hoş gelebilir ama herkes tarafından rahatlıkla okunamaz. Bu konuda logomuz başarılı.
Logonun her tür ortamda uygun fiyatla kullanılabilmesi gerekir. Logoda çok fazla renk olmaması ile baskı maliyetlerini düşürebilirsiniz. Arka planlı olmamalı, çünkü kullanmı zorlaşır. Logo tasarlanırken kolayca siyah beyaz yapılacak şekilde tasarlanmalıdır. Kullanacağımız renkler baskıda ve elektronik ortamda aynı gözükmelidir. Bu konuda da başarılı.
Logoların amacı temsil ettiği şeyi açıkça belli etmektir. Ayırt edilebilme özelliğine sahip olmalıdır. Bu yüzden logo özgün olmalıdır. Bu konuda da başarılı. ( Bildiğim kadarı ile bu şekilde parfümeri ve kozmetik logosu hatırlamıyorum, yanılma ihtimalimde olabilir
Logo sektörü temsil eden renkler ile oluşabilir, daha önce sektörde kullanılan bir renk diğer bir firma tarafından kullanılamaz diye bir şey yoktur, örneğin gıda sektörü ve tüketimlerinin ortak özellikleri, kırmızı ağırlıklı renklerden oluşmalarıdır. Teknoloji ve lektronik firmalarında da renk kullanım ağırlığı mavidir. Kozmetik sektörü içinde, elbette ki gri olabilir. Logo bir firmanın kimliğini yansıtmalı. Kim oldukları, ne yaptıkları, hakkındaki sorulara yanıt verebilmelidir. Belki her konuda bilgi veremez ama en azından anımsatıcı olabilir. Çalışılan logo bir kozmetik olduğuna göre kullanılan figür, rahatlatıcı bir çizgiye sahip. Bu konuda da başarılı
Sonuç olarak logo çalışmamız genel anlamda başarılı sayılır. ( Üzerinde biraz daha çalışıldıktan sonra, ok verilebilecek bir iş diyebilirim )
Yine kaptırdım gidiyorum farkındayım, umarım yararlı bir bilgi olarak kabul edersiniz...
Saygılar, iyi çalışmalar...